Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

nøyaktig samme antall de hadde fra før av

Høres meningsløst ut at han skal shorte like mange aksjer som han har long?

Hmm, merkelig greier…

Kan det være et forslag ifbm Akersystemet? Nytt selskap? Og så skal det stemmes?

Det vi trenger nå er enda mer spekulasjon og usikkerhet😞

Eller har det med refinansiering og NM å gjøre?

Dette var merkelig, er jo en seriøs del av selskapet😳 det kommer vel fort ny melding før åpning imorgen eller hva tror dere?

Hehe, vanskelig kanskje å tolke dette negativt i utgangspunktet.
Får se om det kanskje kommer opp flere nyheter gjennom kvelden.
Må prøve å finne ut når og i hva slags tilfeller man gjør en slik manøver.

Det spesielle her er at DNB gir fra seg makt, så kan man diskutere hvorvidt den var verdt noe

Hypotesen om at Fredriksen skal shorte et så stort antall aksjer fremstår særs usannsynlig. Etter lånet innehar Fredriksen 18 prosent av aksjene. Aker har vel rundt 25%. Både Røkke og Fredriksen er kløktig. At noe er i emning er det ingen tvil om. Dette er spennende.

1 Like

Dette fremstår ved første øyekast å ha mer med stemmerett å gjøre enn shorting, kommer det melding om ekstraordinært møte muligens🤔

Akkurat. Vet ikke hvem Fredriksen er alliert med, men ser for meg en tvist mellom de to største aksjonærene.

Enig,
shorting er utelukket, det gjøres neppe på denne måten og er selvsagt lite hensiktsmessig.
Her kommer det nok mer… Tyder mer på en maktkamp i en eller annen form?

Til og med på Dof tråden på HO lurer man på “Har JF en plan for Offshore?”

Har sjekket litt med en analytiker jeg kjenner.
Og han skriver til meg dette kan ha med “kontroll og eventuell styreplass å gjøre”
Normalt lånes aksjer for å shorte, men det er ikke tilfellet her.

Er vel stemmerettene som er greia men j orfor, får vi maktkamp mellom Røkke/Gjelstein? Virker rart det og, eierandelen i Soff er tross alt en dråpe i havet for Storeulv🤔

Røkke/Fredriksen? Blir uansett spennende å se hva som evt. skal stemmes over

Vanskelig for å tro at dette har med refinansiering av NM å gjøre, da ville vel neppe DNB lånt ut sine aksjer/stemmer?

Ja, det mest logiske er at det dreier seg om stemmeretter :slightly_smiling_face:

Kan man håpe på et forventningsrally her :sweat_smile:?

1 Like

Leste dette i et annet forum. Deler dine tanker her @Rodjer.

Vil dessuten tro DNB ville opprettholdt sine stemmer i en eventuell refinansiering/rekonstruksjon av NM gjeld.

1 Like

Sitter og tenker på det samme og det skulle ikke forundre meg om dette setter litt positiv fyr

1 Like

Har noen her blitt kontaktet om lån av aksjer?

Jeg er blant topp 50 og har ikke fått noen henvendelse

3 Likes