Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Dette var spennende og interessante nyheter. Fredriksen er vel ikke i markedet for å tjene småpenger gjennom shorting så dette må da være av strategiske hensyn. Jeg sliter derimot å se på hvilket grunnlag, men det vil vi sikkert kunne få belyst senere. Sitter de på informasjon som vi ikke sitter på- eller gambler de?

Ja dette var nyheter. Røkke/Fredriksen kontrollerer rundt 43% nå?

Jeg er ingen ekspert, men Fredriksen låner vel ikke så mange aksjer dersom de ikke har en plan klar.

Kan kanskje være at Røkke/Fredriksen kommer med et større forslag vedr Soff som krever beslutning i generalforsamling. Det kalles inn til ekstraordinær generalforsamling. Med 43% av stemmene og litt samtaler med noe andre av de større aksjonærene så sikrer de flertall.

Ren spekulasjon fra min side, men dog.
Blir spennende å se hva som skjer i tiden fremover nå.

Bare en sak jeg ikke får helt til å stemme med det og det er at DNB såvidt jeg vet sitter på alle sider ved alle bord.
Spennende å se om det er Røkke/JF sammen eller mot hverandre.

I utgangspunktet burde dette være Bull mht kursutvikling, fordi det må da vel I klartekst vise at noen har interesse for noe I selskapet?

1 Like

Røkke+Fredrisen+Solstad har vel 48% nå

Røkke+Solstad har 30% så litt vanskelig for å tro Fredriksen skal prøve å gå mot de i en avstemning evt🤔

Jg tenker ihvertfall vi går litt opp i volum i morgen😂

Det har vel vært nok av muligheter til å plukke den summen der i aksjer gjennom en avtale med bankene som har solgt de siste ukene hvis det var ønskelig fra Fredriksen sin side. Er det da en løsning på Normand Maximus som skal komme eller er det for å sikre seg nok stemmer, så en løsning Fredriksen selv ikke er fornøyd med blir blokkert?

Dersom dette skulle ha relasjon til styre- eller driftsrelaterte forhold vil det vel snarlig måtte komme en ny børsmelding.

Dersom ikke dette skjer så kan det vel kanskje være grunnlag for å spekulere i mulige planer for ytterligere konsolidering av bransjen- og posisjonering ift. videre behandling av dette- og hvor Hemen og DNB står på samme side i en ikke helt omforent situasjon?

Blir mye telefonbruk på morgendagens fjelltur……

Bare spørs om ikke den fjellturen bør utsettes til lørdag :joy:

Rasletinden trumfer børsen i morgen, og jeg skal uansett ikke selge. Jeg tror kanskje dette kan innebære vendepunktet med slutt på perioden med rabatterte aksjer.

1 Like

Det forhindrer hvertfall dumping fra DNB🤣

1 Like

Lite synsing de siste timene, alle har køyet, natten kan ikke gå fort nok​:rofl::rofl:

1 Like

:8ball:

Ja, jeg vet ikke @Kjell_Makrell , men dette gir nok litt action om ikke annet og det er ikke å forakte

Tror du kursen vil stige i morgen?

Jeg skal ikke mene noe, men at JF låner 7 mill aksjer tilsvarende nesten 10% av utestående kan vanskelig tolkes negativt antar jeg.

Enig - Det er noe på gang nå og ettersom dagens verdi nærmest er lik null kan det jo bare gå i en retning.

2 Likes

Åpnet ikke dårlig, lurer på hvordan det blir utover dagen :sunglasses:

Allerede nesten 50% av “vanlig” omsetning🤨

Det ser ikke ut som om markedet ser- eller skjønner verdier i denne hendelsen. Det gjør egentlig ikke jeg heller annet enn at Fredriksen nok ikke gjør dette uten god grunn basert på et for han godt økonomisk forankret grunnlag. Jeg tenker at han og vi sitter i samme båt, og at dette inntil det motsatte er bevist også vil gavne oss.

1 Like

Synes du beskriver det godt.
Vanskelig å vite hva som er hensikten med dette stuntet, samtidig som det er spennende og i utgangspunktet ikke enkelt å tolke det negativt.
Det var nok første akt i en større plan og tror på flere meldinger som vil gi oss svaret på det, men om det kommer noe mer hurtig eller om en stund er vanskelig å vite.
Men man betaler ikke leie for 7 mill aksjer bare fordi det er morro.