Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Nei, refererte kun til det som skjedde, og med et åpent spørsmål ift. hvorfor.

Tenker det var et varsel/signal om at noe er i gjære :joy:

@EdVogue
Jeg har ikke abb. på marinetraffic, men stemmer det at det er nok et cargo fartøy på besøk?

Bare så det er sagt, det vi så i ordreboka isted tror jeg bestemt ikke har noe med mulig Australis kontrakt å gjøre.

Nei, Sea Echo gikk under radaren akkurat der for 9 timer siden… :slight_smile:

Ok, takker.

En sluttspurt nå på høyt volum hadde gjort seg.

Ber OPEC om å få opp dampen – oljeprisen faller brått | Finansavisen

dette tror jeg er et viktigt signal

for høy olje pris kan lage mange utfordringer…
de fleste banditt stater har masse olje/gass, blir prisen for høy…så går pengene til våpen…som igjen gir usa med resten av den frie verden mange utfordringer.

leste at også gass prisene i europe …goes sky high at the moment.
videre kina bygger ut kull kraftverk med argumentet at landet er et utviklings land…de har nevnt at fra 2030 så vil de stopp utbygging av kullkrafterverk…
vi i den frie verden dritter litt på draget…

Global oppvarming skjer tydeligvis bare i vesten.
Kina elsker jo denne situasjonen. Mens vi i vesten bygger ned stabil billig energi bygger Kina opp samme antall og mer på rekord tid. Industri måtte til slutt flagge ditt energien er mest stabil og billigst.
Kina ser vel mulighetene her til å gjøre seg til den ultimate leverandør av alt nærmest…

Ha ha. Du har forstått det. Vi sitter med bremsene på og lager en masse fordyrende ting mot industrien… og kina fosser frem i alle områder i industrien.

Hvor er disse gærningene som vil at vi ikke skal sende på båter til skraping i india og blangladesh….skulle ikke disse karene også stoppet industrien for å flytte til kina med flere land? Belastningen med industri blir påført « fattige land» med andre regler osv. hvor er LO…og alle disse koselige « venstre folka « fra rødt. Sv. Ap…venstre og resten av de som er helt ute å kjører. Oh jeg glemte mdg…ha ha hvorfor har ikke disse stoppet industrien fra å “tilgrise” kina med flere land?:wink:

Når ble SOFF-tråden et kommentatorfelt for livets harde skole?

Finnes egne tråder for disse diskusjonene.

5 Likes

pga. at selv du må få med deg mer enn fordummende tall fra en børs. for å forstå hva som skjer for tiden så må man være oppdatert på hva som skjer rundt meninger rundt olje og gass. men kanskje klarer du deg med ei spå kjæring. når det gjelder frustrasjonen og industri døden i den vestlige verden…så sier jeg god morgen… våre rederier og bedrifter blir utsatt hele tiden for nye kostelige tiltak. dette påvirker kurs og retning for hele olje næringen. ok det ble kanskje mye i dag. jeg vet ikke hvordan du er skrudd sammen men det er viktig for deg å forstå verden. ellers så ha en fin kveld.

Har laget et lite oppsett for spotten gjeldende for ahtsene siste 30 dager.
Kommer ut med at de 4 cirka har dratt inn et sted mellom 32 - 35 mill.

2 Likes

Bare synsing, må være lov det uten å bli puttet i bås som underutdannet, men slik er retorikken blitt.

2 Likes

Minst 10mill over breakeven tenker jeg, muligens opp mot 15🤔

1 Like

Australis er på vei til Japan
Mye havvind på gang der, hva annet kan det være?

2 Likes

Hemen registrert med nytt stort nedsalg- 15k.

Edit: Ironisk fremført

ttt :slight_smile:

Lukter mer kurspleie/høvling/sliping enn nedsalg. 15K er knappe 100K NOK - ingenting. Blir spennende å tracke volum på nedsalg fra Hemen mtp hvor kursen går og hvor de vil ha den fremover. F.eks. om vi får noen kontrakter fremover blir det “spennende” å se hvor mye de er villige til å bruke på å pleie/høvle/slipe på kursen. Effort vs resultat. En slik strategi er aldri bærekraftig men vil ha en effekt over en tidsbegrenset periode.

Samtidig interessant å se hva de gjør dersom kursen faller under en viss grense (om de da går over til kjøp).

Noen som tracker dette (mtp forsinkelse mellom børsdag og aksjonærlister)?

3 Likes

Spennende tider gitt.