Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

hei rodjer. viktig og ikke glemme at solstad har 2miliardar i lån og at aksjen som blir omtalt her er på bare rundt 460mill.
vi kan se for oss at bankene ønsker å ha john fredriksen mer med i den prosessen som nå kommer. regner med at slaget står mellom john fredriksen og aker med røkke.
disse karene har egen interesser og for tiden så vil jeg tro at john fredriksen er kommet på “banen” pga diskusjonene som fåregår mellom aker og banken. jeg regner med at john fredriksen kan få de aksjen veldigt billigt av banken hvis banken ser at john fredriksen kan sikre lånene på en bedre måte enn røkke.
…spillet her er ikke på børsen…den er fortiden på kamerset…tror og mener jeg

1 Like

Solstad 21mrd.
Tidewåter har i tillegg et obligasjonslån på usd 135 mill.

Men, enig i at de er i forskjellige divisjoner hva angår gjeld, men det er de så definitivt også hva angår flåte og framtidige inntekter.

Solstad har en betydelig mer allsidig flåte enn hva Tidewater har.
De største pengene ligger uten tvil i Subsea/CSV og hva har Tidewater der? :grinning:

1 Like

helt klart…men jeg beveget meg inn på diskusjonen rundt solstad…john fredriksen og bankene. jeg tror at bankene ruster opp
john fredriksen og CO til å stå opp mot Røkke og CO

1 Like

haha, skjønte det, men vil ikke spekulere mer.
Eneste jeg kan si er at jeg tror basert på diverse fuglekvitring at vi går en spennende tid i møte.
Og det foregår nok mye på kammerset.

Tidewaters markedsverdi på 4,3 mrd er også 9 ganger høyere enn Soff :wink:

Ja, stemmer.
Skal ikke mene for mye om det heller, men jeg mener hvertfall at mcap på Soff er mange hakk for lav.

Mulig noen tar tak i aksjen nå.

Du skal se det er diskusjoner om å ta ut renewable-fartøy fra Solstad og plassere det et annet sted i røkkeparaplyen…

Nå ligger det mer aksjer i kjøpsposter på de 5 øverste nivå enn dagens omsetning

hei…hva er det som skjer nå i solstad…store poster prøves å kjøpes opp…dvs…unormalt… er det noe som skjer?
…merkeligt

Slik utvikling er alltid spennende :grinning:

men noen må vite noe…noen har hørt noe…ikke normalt dette.

Enig i at det ikke er vanlig det vi ser nå.

Kan bli solid fart nå ene eller andre veien, mye tyder på opp, men aldri godt å vite sikkert.

…det er noen som skal inn før døren lukkes

1 Like

men skyter med løskrutt

resultatet for q2 skal snart på bordet og da vil nok solstad droppe ned, men uttalelsen fra tidewater er nok det som betyr noe for kursoppgangen, videre utalesene fra biden til opec…

greit å ha noe penger klar når q2 kommer

hvem har skutt hvem med løskrutt? :cowboy_hat_face:

aner ikke men, det ser ut som de bommer- eller skyter med løskrutt.For særlig med aksjer ser der ikke ut til å bli- så langt

…det er et problem… som deg og meg…med flere så selger vi ikke på slike kurser når vi har troen på mer enn dobling om en tid.
…det er problemet i solstad…

:call_me_hand:

Viser interesse med første bud- for deretter å senke prisen?

du tenker på at noen ønsker å senke kursen? hvorfor? nytter ikke her…