Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Tenker mer på at Hemen låner ut aksjene til andre investorer slik at de kan shorte om de ønsker. Det skaper også mer likviditet i aksjen

At de låner ut i små bolker slik vi har sett nå?

Skulle vi ikke i så fall sett identiske ut- og innposter?

Ser at Drott oppnådde NOK 300k på siste oppdraget fro Aker nå, synes det var imponerende bra når utnyttelsen i skrivende stund for ahtser er kun på 40%.

10/08/21 [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Aker BP Prelay Deepsea Nordkapp (+WROV), 3 days firm + D/D 11 13/08/21 NOK 300000

Like bra var det ikke for psv’en Falcon, men som ventejobb før den lange kontrakten i slutten av måneden er det vel å betrakte som bedre enn ingenting kanskje.

10/08/21 [SEA FALCON](javascript:void(0):wink: Premier Oil E&P Supply duties, D/D 14 11/08/21 GBP 5000

1 Like

Om man skal stole på ordreboken så er det ikke ekstrem salgsvilje, vi trenger kjøpere

Det trengs volum ja. Det har vært tørke så langt i forhold til 2020. Hadde vært morsomt med noen måneder med +50 mill omsatte aksjer igjen

Ser snittet pr dag i 2021 så langt ligger på drøyt 400,000 aksjer omsatt.

Jeg synes det kommer klarere og klarere frem at Hemen prøver å holde kursen nede. De skal nok prøve å komme mye sterkere tilbake ved å kjøpe billigere aksjer senere.
Spørsmålet er jo om de klarer å holde kursen nede om vi får meding på Normand Australis og Maximus. Og kanskje en brukbar Q2. Da er så mange småsparere som nå har oppdaget potensialet, tror jeg det skal bli vanskelig for ulven å holde kursen nede. Vi krysser fingrene for at disse tingene skjer før en evt emisjon kommer på trappene.

Jeg har spurt flere steder, men får ikke noe svar.

Har Hemen en representant i styret og hvem er det i såfall?

Det må jo Selskapet kunne svare på. Det kan da ikke være konfidensielt.

Han har nok ikke det, får da hadde han blitt regnet som en insider og salgene hadde blitt børsmeldt, uansett størrelse

1 Like

Nettopp, det svaret jeg også har kommet fram til.
Derfor faller dette 3 års lockup crappet i fisk.
Hemen har om han hadde ønsket det kunne selge seg ut når han måtte ønske.

1 Like

Jeg tror jeg har spurt om dette før, men har enten glemt svaret- eller ikke fått noe svar. Stiller derfor spørsmålet igjen.

Noen som kjenner status for arbeid/kontrakt for Normand Pioneer som ser ut til å befinne seg i Murmansk?

Du har spurt før og jeg har svart på det :grinning:

Normand Pioneer er på oppdrag i Sabetta, av hvilken grunn dette enda ikke er meldt til markedet er for meg en stor gåte.
Hva sier du @Metallian ?

Min tanke ift Hemen er fortsatt at han jakter posisjon eller lignende.
Han ser selvsagt også at Solstad kan være et springbrett til milliarder innen havvind.
Og han har sikkert fått med seg større rykter enn oss vanlige.

Mente å huske det ja - takk igjen!

Men, vi vet altså ikke annet enn at den er i aktivitet der- ingen info om jobb og lengde?

Vi vet ikke mye, men antar vær/is der oppe setter begrensninger, men ble vel sagt at den skulle på “ploging”

1 Like

Markedet for offshoreskip var helt i kjelleren før det så smått begynte å peke litt oppover igjen i forkant av at pandemien slo inn i fjor vår.

Da bar det ned igjen. Aktiviteten dalte, overskuddet av skip økte og ratene falt.

Markedet er fortsatt ikke til å ta bølgen av, men Tidewater-sjef Quintin Kneen mener mye vil se bedre ut i 2022.

– Jeg har ikke sett så høy anbudsaktivitet på 18 måneder. Anbudsaktivitet betyr ikke alltid at det ender opp i nye jobber, (…) men oppgangen i Nordsjøen i andre kvartal gir et godt bilde av oppgangen vi ser i Afrika etter hvert som vi beveger oss gjennom andre halvår og inn i 2022, sa Kneen på en telefonkonferanse i forbindelse med fremleggelse av kvartalsrapporten tirsdag kveld.

Alle i jobb

Til tross for mange skip i opplag, tror Kneen at markedet vil bedre seg såpass at han klarer å få samtlige skip inn i markedet i løpet av et drøyt år.

Rederiet har i dag en flåte på 162 offshoreskip etter at det kvittet seg med syv skip i andre kvartal. 44 av disse ligger i opplag, hvorav 14 er merket for salg.

– Etter at disse er solgt venter vi at alle skipene som vi eier vil være beskjeftiget innen utgangen av 2022, sier Tidewater-sjefen.

edit:

Slike uttalelser gjør det behagelig å sitte på en god posjon med SOFF-aksjer kjøpt til vrakpantpris…

1 Like

Tror Pioneer er på en kort sommerkontrakt som enten ikke meldes, eller meldes sammen med andre kontrakter

Pioneer reiste fra Avaldsnes 4.juli så nå er det 5 uker siden.
Tydelig at dem ikke ser det hensiktsmessig å melde hvertfall.

Ser at Far Sapphire skal på oppdrag for Bourbon Offshore fra 16.8.
Kjekt å registrere at liggedøgn på Solstad sine ahtser i Nordsjøen er svært få.

Far Sapphire AHTS PPT / Bourbon 16.08 Bergen