Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Aksjesladder redegjorde for fasit vedr. Hemen-situasjonen- så da er det avgjort!

1 Like

Ja, hvordan skulle vi klart oss uten

De må da ha en agenda!?

Man skulle tro det, men er søren ikke sikker.

Har ikke fått hørt på de. Hva sa de?

Fra 21.40

https://soundcloud.com/user-368296438/skittengronn-spankinvest-og-kryptosamaritan?fbclid=IwAR0YaxXG08-W_DJchYPYtyh-9IsSekUIENd3yeB5F2ZpsHKQgOCqwsz7jas

1 Like

Har kun vært innom denne et par ganger, en stund siden nå. Ikke veldig imponert. Får inntrykk av en gjeng på gutterommet som sitter å skyter løskrutt fra hofta ut fra hva de måtte ha lest de siste dagene. Mye headlinere og lite dyptgående innsikt.

Sikkert mange nye som hører på disse gutta, men de seriøse gjør nok jobben selv?
Blir litt for lett argumentasjon og lite substans. Men klart, de vil jo treffe blinken fra tid til annen.

Min personlige mening, men «Kjerringsladder» er ikke min greie.

1 Like

Ikke noe jeg heller bruker tid på.
Hopper bare gjennom episodene til jeg hører noe om Soff for det finnes jo hver gang.

2 Likes

Har ikke noe i mot gutta eller podcasten. Er bare at det blir litt for overflatisk for min del. Liker bedre når man dykker litt under overflaten og får litt kjøtt på beinet.

1 Like

Jeg koser meg med podcasten, og tror nok ikke disse gutta skal undervurdrees mht. kompetanse- dog ikke heller ift. mulig strategisk økonomisk utnyttelse av dette mediet.

Teorien AS diskuterer er jo høyst reell. Men jeg er ikke sikker på at det i første omgang medfører kursfall. Med såpass stort volum aksjer som potensielt skal ut så vil det antagelig også være kurspleie slik at ikke aksjen går i kjelleren. Personlig “tror” jeg helst at JF skal ut, og at dette kan føre til sell the news hvis/når en langsiktig avtale med NM inngås. På lavt volum holdes kursen oppe, på høyt volum kan JF begynne å selge seg ned i større volum. Men hvem vet, jeg er på ingen måte sikker

Enig i at det opplagt kan være en av mange muligheter.
Poenget mitt er mer det at hvordan kan man i en podcast basert på en skribent kunne framføre at slik er det, 100% sikkert.

Enig, det er for bastant. Men er opplagt en av flere alternativer. Hva om de plutselig øker en dag, da blir diskusjonen interessant

Siden meldingen kom har Hemen tilsynelatende redusert beholdningen med 153k på 14 dager, dager med varierende omsetning også dager med høy omsetning, den ene vel på 680k og om jeg husker riktig reduserte ikke Hemen den dagen.
Så om de skal fortsette i samme tempoet vil det ta drøyt 90 uker å komme seg ut.
Ei heller vet noen om Hemen faktisk plukker samme antallet aksjer via andre konti som de selger fra Hemen kontoen.

En grei måte å holde flyt i volumet på. Altså unngå omsettingstørke.,

Det er jo en måte å kontrollere kursutviklingen på dersom det er et hensiktsmessig motiv.

En hypotese som enkelt kan valideres/falsifiseres ved å sammenligne volumet før med etter lånet fra DnB.

Omsetning siste 14dg 3,16 mill aksjer(etter melding)
De 14 dagene før melding. 4,76 mill
osv 3,16 mill
2,43 mill
2,76 mill

2 Likes

Hørte på Aksjesadder nå.
Hvis JF har lockup på sine aksjer og låner andres aksjer. Hvem sine aksjer er det han da egentlig selger? Kan han selge de lånte aksjene? Han kan jo ikke selge sine egne…

Hehe, herlig poeng.
Men, jeg aner ikke og kjenner ikke reglene for dette