Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Eureka @solan!

Hva er betingelsene på aksjene til DNB da? Både JF, Aker og DnB var med på samme emisjon. Er det ikke derav nærliggende at dem har identiske lockup hvilkår?

Men danske bank mfl. Har kvittet seg med sin beholdning, så muligens det er særskilte hvilkår for institusjoner?

Han må vel ha i avtalen at han kan selge de lånte aksjene for så at de får Fredriksens aksjer i etterkant. Sånn kan han evt omgå lockup. De får uansett tilbake samme antall aksjer.
Jeg har ståltro på Solstad og er evt glad for at han selger seg ut og at det ikke er snakk om en utvannende emisjon vi ikke har råd til å være med på.
Hvor mye vil et par nye skip koste og hvor mye penger må de ha inn i frisk egenkapital for å realisere det?
Da snakker jeg om skip for satsing innen havvind.

Ikke sikker på om jeg har all info, men har skjønt det slik at dersom man skal være omfattet av lock up så må man ha representant(er) i styret.
Jeg har spurt og spurt overalt, hvem er det i dette styret som i såfall representerer Hemen?

Side 6 fra årsrapporten, 4 av dem er hvertfall etter mine begrep helt uaktuelle, står dermed igjen med 2 mulige.
Ingen har sålangt kunne svare for dette og det er hvertfall ganske vesentlig å vite først.

Fordi, dersom det er slik at Hemen ikke har en representant i styret så kan aksjelånet være et motiv for å få det.

Ingrid Kylstad og Peder Sortland er de to kandidatene jeg sitter igjen som ikke jeg kan direkte si kommer fra Solstad/Røkke.

Vet ikke om det har skjedd ting i etterkant, men står noe i denne artikkelen: New beginning: Rokke and Fredriksen buy Solstad shares as $2bn debt deal approved | TradeWinds

“Hemen Holding will not be offered a board position after 31 December 2021 and will be released from a three-year share lock-up period at that point”

1 Like

Takk,
ja, det er den teksten det refereres til.
Utfra teksten må man kunne anta at Hemen har en representant i styret, ingen tvil om det, men samtidig rart at ingen kan vite hvem dette er.
Videre synes det klart at Hemen selv ikke vil, ønsker eller får noen representanter i styret etter årsskiftet.
Ved å doble antall stemmer vil det være vanskelig ikke å tilby han det dersom han ønsker det.
Dersom Hemen skal selge seg ut må han da ha startet før lockup perioden med de lånte dnb aksjene.
Med dagens tempo på salg klarer han kanskje 1 mill til nyttår.
Vel, blir ikke klok på dette jeg og nå gidder jeg ikke tenke eller spekulere mer på dette, bare tull.

Vanskelig å finne andre logiske forklaringer enn at Hemen vil selge seg ned/ut. Dog synes jeg ikke denne omgåelse av lockup burde vært tillatt. Men har jo sett de har opphevet lockup i andre aksjer så blir jo ikke direkte sjokkert…

Det kommer sannsynligvis enkeltdager hvor det vil være mulig å selge langt mer enn de siste 14 dagene. Lånet som er rigget til kan være praktisk om det kommer positiv melding ifm NM. Skal vel ikke være et problem å dumpe et par mill på en dag da. Kursen går kanskje ikke i taket, men solgt en del det får han

Så får hver og en vurdere om de ønsker å holde selv eller avvente. For langsiktige posisjoner så betyr dette mindre, men kortsiktig så er mye uklart

Tiden flyr fort og det nærmer seg igjen.

Normand Maximus CSV 26.08.2021 Mexico

Tok en titt på marinetraffic for å se hvor langt Normand Australis har kommet på sin ferd til Yokohama.
Tilfeldigvis så jeg Normand Baltic i nærheten av Australis på vei til Taiwan der den jobber med et Havvindprosjekt for en ikke navngitt oppdragsgiver.
Det som slo meg var at Baltic hadde Yokohama som havn før den begynte på Havvind kontrakten i Taiwan.
Og når Normand Australis nå har destinasjon Yokohama er det kanskje nærliggende å synse om en havvind kontrakt for samme oppdragsgiver kanskje.

Sjekk Port Calls.

https://www.vesselfinder.com/vessels/NORMAND-BALTIC-IMO-9468190-MMSI-235077315

2 Likes

Baltic (og jarl) har brukt Japan til mannskapsskifte, da Taiwan har vore i lockdown. Om dette er tilfelle for Australis veit eg ingenting om.

1 Like

Hemen reduserte med ytterligere 50K på dagens lister

1 Like

hei. hvor finner du listen?

Tekinvestor- med tilleggsabonnementet “Insider”

ok. det har jeg ikke etablert.

Kjøpsposten på 50k på 5,95 fikk fill uten at ordreboken skulle tilsi det!?

…men dof opp 10%

hei. hva er endringene blant top 30?

Topp 50 total -14 244 -0,02% 59 485 321 79,19%