Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Contract extension for AHTS Normand Ferking

1 Like

Tja, ingen av disse csv’ene er billige å ha liggende.
Tror ikke den blir liggende særlig mange dager før forberedelser til nytt oppdrag.

1 Like

Vet man noen om ratene denne har gått på?

Dessverre, er disse ukjent.
Eller, jeg kjenner ikke til dem, ei heller hvordan kontrakten ivaretar slikt.

Vi får vel halvårsfasiten nå. Blir spennende.

Etter stengetid idag, i 17 tiden antar jeg den kommer.

Maximus er heldigvis ikke på bildet :grinning:

Gleder meg veldig til å lese 2Q-rapporten i ettermiddag. Jeg håper og tror at denne vil redegjøre for et stemningsskifte i SOFF, og med gryende forhåpninger allerede til 3Q. Kan vi i tillegg kanskje allerede nå få utløst en eller flere av @Rodjers triggere?

Spennende dag hvor kvelden er satt av til kaffe, pizza og analyse

Ja @srh, håper det samme.
Denne rapporten blir veldig spennende.
Nå slippes vel dof sin om få minutter.
Solstad ikveld.
Havila 25/8, Siem 26/8 og Eiof 30/8

Litt interessant mtp havvind satsing jeg bestemt mener at Solstad må gi gass på.

Normand Tonjer på bildet for Magseis som får positiv omtale :grinning:

Veldig interessant at dof økte inntektene fra 1,8 til 2 mrd og at valuta effekt gav pluss for selskapet.
Flåte utnyttelsen steg fra 70 til 80%

Synes dette virker lovende for hva som kommer i ettermiddag.
Ser at dof fortsatt tar ekstraordinære nedskrivinger, første som slår meg da er at det kan være et ledd i den pågående restruktureringsprosessen.

De lå pr. 2020 i snitt med nesten dobbel båtverdi som SOFF, og det forsvares IKKE selv om de har noe nyere flåte og færre gamle/små båter.

2 Likes

Ja, er vel positivt. En får se om kursen til Dof responderer. Så i ettermiddag har vi en anelse om hva som skjer med Soff i handelen i morgen.

Synes det er litt vanskelig å direkte sammenligne kursene på de to, dof er i en helt annen situasjon grunnet pågående restrukturering.( Ikke sammenlignbart pt)

DOFs tall kan vel peke i retning av sesongbaserte kontrakter (stor inntektsforskjell og mange av de samme kontraktene), kan vi få oss en overraskelse i dag?

Skrev nettopp det samme til en kompis av meg:

“Lurer rett og slett på om inntektene kan overgå mitt estimat likevel, mulig disse langtidskontraktene er sesongjusterte”

Hører på presentasjonen av dof og CEO sier at de spesielt har hatt betydelig oppgang de siste to månedene i kvartalet.
Trodde LPS var litt “vanskelig” i engelsk, men han slår knockout likevel på dof sin ceo :joy: :joy:

Men, når det gjelder dof og resultat må man ikke glemme at dem knapt betaler til bankene… grunnet standstillavtalen.
Men, lar meg imponere over inntekstøkningen og synes det tegner en positiv trend og grunn til å se optimistisk på dette framover.

CEO ser økt etterspørsel og marked framover de neste årene innen alle segment

17% opp for DOF sålangt. Får vi et tilsvarende resultat i Soff som er restrukturert tror jeg vi snuser på 30-40% (Om ikke storeiere dytter ut). Hadde jeg hatt ledige midler så hadde jeg tatt en trade i Doff nå.

Den kraftige valuta gevinsten som dof høster er grunnet BRL - USD

Ikke sikker på om doffen ender veldig høyt når dagen avsluttes

…klart at økt omsetning er det viktigst. det samme gjelder solstad.
hvis ikke det er på plass så vil jeg være bekymret.
inntektene kommer som konsekvens av at det blir mangel på en bestemt fartøy type. nå er det meget intressant å følge CSV…fartøyene

1 Like