Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

MDGs plan er vel egentlig å ta livet av folk. Ikke skal folk få jobb. Ikke skal de få peng fra staten. Ikke skal vi bygge 4 felts motorvei. For et latterlig parti. Hvem forbanna tullinger stemmer på disse folka?
Jeg kan meg ganske stor sikkerhet si at 80 prosent av befolkningen mener Co2 hysteriet er sterkt overdrevet og folk generelt gir blaffen. Men igjen vil jeg si at folk er for miljøet. Innsamling, sotering og gjenbruk

1 Like

Nå er dette litt på sidelinjen av Soff, men jeg mener at det burte vært mye klarere linjer for å skille debatten rundt klima og debatten rundt miljø. Miljøet er konkret, som mange kan enes om, men sammenblandingen av klimagassproblematikken ødelegger mye av miljødiskusjonen. Når det ender ut i at man oppfordres til å ikke føde egne barn så er man i et depressivt spor.

2 Likes

Det bare irriterer meg at media også er så ensporet i debatten. FN har utspilt sin rolle og man kan legge ned det pampeveldet av pensjonerte korrupte politikere straks. Sorry skal prøve holde oss til Soff, men dette angår også Soff litt

selvfølgelig så angår dette solstad. Solstad har hvert i en næring som har hvert beskyttet og knyttet veldigt opp mot olje næringen i norge. Stort sett så har samtlige land føringer som prioriterer båter fra deres egne land. Hvis markedet i norge uteblir så vil det langsiktigt ikke være bra. men som nevt. det er jo andre ting som vil skje ute i havet…laks/ vind…og mineral letting.

god morgen rodjer. hvilke tanker gjør du deg i dag? fikk du handlet?

Kullkraftverk står for 75 prosent av det globale co2 utslippet alene. Er lett for land som har kullkraftverk i Europa å nå målene ved halvering, men det kommer med en voldsom bismak av økte kostnader og ustabil strøm. Vi trenger noe annet for å erstatte kull før det legges ned. Vi kan ikke bassere oss på vindmøller og solceller. Få frem thorium reaktorer så blir det ny gullalder i Norge. Synd at ingen unner oss noe ny gullalder. Nordmenn er hatet som bare fy i Europa. Vet ikke hva grunnen er, men det startet i 2010 og opp til nå. Tipper det bunner i janteloven…

1 Like

God morgen,
Finner ingen annen årsak enn meldingen igår kveld på dagens nedgang, det retter seg.
Må jo også være noen nye kontrakter i luften nå, kan ikke skjønne annet.
Har ikke kjøpt noe som helst idag, sitter “fast” i de jeg har nå :joy:

Vi begynner å bli vant til at den skal ned ti rundt 5,50 for så å snu opp igjen til 6,2-6,5, spørs om ikke det skjer denne gangen også

…nei alt dreier som om business og politikk. fortiden har eu trykk på oss i område rundt svalbard og div andre plasser. vi snakker om fiske resurser med mer. Norge blir utfordret hele veien. de land som ikke har olje og gass har typisk en stor industri og de ønsker at vi bruker deres teknologi. ergo er det stort trykk på vindmøller og ikke å utvikle vannkraft, atomkraft. alt henger sammen med business. eøs avtalen er viktig for oss… ellers så hadde vi blitt overkjørt totalt.

hvilke melding? oh. i dag handlet jeg betydeligt. kunne ikke dy meg…gjikk jo på 5.5

1 Like

Den der skattemeldingen

. tror det betyr nada for solstad. solstad er i dag på en internasjonal arena. det som skremmer meg mest er hvis det blir mer proteksjonisme… det har vi ofte sett i brasil usa…med flere land

1 Like

Spennende dette med Vision altså.
Og den er ikke registrert i spotten heller så noe må det være.

Gode meldinger på Australis og Vision ville vært bra nå

1 Like

En bolk på 16,2k til salgs for 5,62??

Er det noen av oss som hiver kortene, har Hemen endret rammen for salg eller kan vi være vitne til en liten dump and pump her?

Har Solstad fått tildelt noen av de spot oppdragene som skulle deles ut i går og i dag? Ser ikke bra ut på Solstad sin egen side. Mye PPT.

Kun et av de oppdragene som foreløpig er tildelt, resten kommer nok i løpet av dagen.
Og viktig å merke seg at de tre fartøyene nettopp har fått en pust i bakken igår og idag, vel nesten første pusten på 60 dager.

Men, vi vil ha dem ut ASAP, ikke uenig i det :joy:

Registrerer- som kuriositet at familien MøKster tok et lite bet i SOFF registrert den 30.08. Dessverre finner jeg ingen direkte forbindelser til MøGster og DOF utover at familiene har opphav fra samme øy, men likevel interessant at Møkster shipping eierne synes SOFF er verdt å sikre seg en aldri så liten andel i

ser ut som vi skal lenger ned enn 5.5 i dag. men ikke godt å forstå

Snudde vel på 5,45 ish forrige gang

Ser de fikk organisert seg i Dof

1 Like