Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Brukte vel 2 år solstad og🤔 men soff var mer komplisert med de selskapssiloene

1 Like

Stemmer det, men om jeg ikke husker feil og som denne artikkelen forsåvidt sier skulle Dof vært i mål i mars 2020, det skulle også Solstad.
Solstad klarte det hvertfall i løpet av det året, Dof ser ut til å slite med å få det til i 2021…

"Møgster og DOF skulle etter planen ferdigforhandle en endelig refinansieringsplan med DNB og alle de andre bankene som har lånt ut penger til supplybåtrederiet. Obligasjonseierne som har lånt ut penger til datterselskapet DOF Subsea var alt ombord. Og den endelige avtalen med banken skulle etter planen vært på plass innen utgangen av mars i år. "

Se min oppstilling ovenfor mht. Gjeld/flåte, behov for kapital, behov for egenkapital og spørsmål ift. hvilken grad flåten er korrekt nedskrevet. Jeg skjønner at dette er komplisert- og at det er ulike behov/interesser.

Edit: Det synes som om, jf. sammenlikning med øvrige flåter, flåten har nogenlund korrekt regnskapsført verdi

DOF Subsea: 29
DOF AHTS: 15
DOF PSV: 14
DOF Opplag: 3, men kun en som er eiet.

Dette skal være riktige tall for DOFs flåte pt.

1 Like

Delt litt mer på Shareville:

3 Likes

Han sier at de ikke er i diskusjoner med andre, noe annet kan han selvsagt ikke si om de faktisk er i diskusjoner med andre.

Men, det iøyenfallende er at han nevner dette hyppig nå :joy:

Så saken er nok heller det at det er mer sannsynlig enn ikke.

1 Like

Hvor stor er Soff sin eksponeringen mot leteaktivitet på norsk sokkel, sett i lys av kveldens “oljeskatt”? Vil muligens gi en økning i ledig kapasitet da konsekvenser fra lovforslaget kan være dropp av leteaktivitet

Australis har ankommet Korsakov og skal legge seg for anker, ser det ut til.

1 Like

New York Mellon øker med 70k, mens Magne Hystad øker med 50k. Hemen uten salg, og forøvrig bare små endringer

3 Likes

Vision på vei til Lindo Havn i Danmark - Noen som har info?

Siste melding er denne på Vision.

Ellers, hva skjedde egentlig i starten her nå?

Ja, og denne er vel ferdig siden den har vaket rundt i Kristiansund en stund?

Ja, man skulle nesten tro det.

Bra volum i det minste da

Henger sammen med forslag til endring i leterefusjonen. Kan være en kortsiktig uro, men kan være et problem på lengre sikt også. Man vet ikke helt konsekvensene av dette, men i mitt hode er det todelt. Selskapene må tenke seg om før nye letebrønner (ikke ukritisk boring) på lengre sikt om endringen blir gjennomført, men kan også medføre en massiv borekampanje før dette slår inn. Dvs, kortsiktig bra for Soff, værre på lengre sikt (på norsk sokkel vel å merke)

3 Likes

Begynner å se Norge mer som en banan republikk. Kan ikke stole på hva norske politikere foretar seg nærmeste fremtid. Usikkerheten er stor.

Fin dag å kjøpe på.

1 Like

bare til å roan… ingen kommer til å stoppe letebåring.
det ville være galskap. og disse mdg,sv, rødt…vil ikke få penger på NAV til å holde hjulene i gang.
kjøpte en masse aksjer i dag på 5.5…fornøyd for øyeblikket

Ja, tror det. Skal litt mer til for å bryte 5,50 nivået som nå har vært et gulv ganske lenge. Traderen i meg våknet i morges, og utførte mine første handler på noen måneder. Tok ut alt som lå ned 5,76 på åpning og plukket tilbake mer enn det jeg solgte på 5,50