Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Helt enig- det er nærmest uforståelig men, dersom vi som kan- og tror på selskapet får rett så blir det jo heller ikke feil at vi får tid til å sikre oss flere gunstig prisede aksjer frem til aksjepsykologien endrer seg.

1 Like
1 Like

Da ser vi 6 tallet hvertfall

1 Like

Kommer den seg over 7 tror jeg du kan sikte høyere. Tror veien fra 7 til 10 ligger relativt åpen

1 Like

la inn litt rocket fuel og dro den opp i 6 hvor aksjen hører hjemme :cowboy_hat_face:

og det hjalp ha ha

2 Likes

Flott melding idag og vi utfordrer horisontal kanal fra undersiden. Etablering over 5.9-6 denne uken (dvs idag) er positivt. Dobbel bunn nede ved 5.4-5.5 osv. Er begrenset hvor langt den kan ramle når det kommer slike positive drypp.

2 Likes

Hva tilsier 8kr?
og hvorfor skal SOFF ha vesentlig lavere mCap/EK enn f.eks SIOFF, EIOFF, Havila?

Jeg ser ikke fornuften i dette men er blitt fortalt at det er psykolgi som råder-ikke fornuft

3 Likes

På børs gjelder nok psykologi ca 70-80% ja.

1 Like

8NOK var veeel optimistisk. Er enig i at dagens prising er for lav, men det NM spøkelset har for mye makt. På den positive side viser SOFF gang etter gang en særdeles god evne til å sikre kontrakter. Virker dog som at markedet gir blaffen i dette faktum.

Dette burde kanskje kunne bidra til å endre aksjepsykologien over tid!?

1 Like

Enig, men i likhet med seismikk og rigg er det nasjonale sentimentet noe usikkert. Hvorfor markedet ikke tar innover seg at majoriteten av kontrakter som sikres er utenfor norges grenser forstår jeg ikke.

2 Likes

Det er der kursen bør ligge med tanke på usikkerheten rundt NM.

Helt klart. Solstad for arbeid. det er det viktigste. det at man har volum vil senere gi en utrolig opptur når markedet strammer seg til.
Videre …det blir ikke bygget nye båter. mange båter er alerede utfaset og skraper. bare solstad snakker om å kvitte 36 båter omgående. tilsvarende må andre rederi også gjøre. ergo om litt tid så vil det bli mangel på båter og ratene vil gå betydeligt opp… det er garantert at dette kommer. i Csv flåten så ser man at snart så vil det være en mangel på båter og for slike skip så er det lang bygge tid samt at de er kostbare å bygge. selvfølgelig skal solstad aksjen opp i verdi, men man må gi dette noe tid.

OK. Jeg har som du sikkert skjønner svært lite greie på- eller forståelse for det aksjepsykologiske perspektivet

Har det toppet seg nå montro? ble plutselig veldig stille i boka. Gøy dette.

Mente ikke 8 kr i dag, men på sikt før vi vet mer om NM

Jeg mener bestemt at den pr idag uten noe nytt om NM fint burde stått i 9-10 kroner.
Spesielt om man sammenligner med andre selskap.
Det er selvsagt også årsaken til at jeg ikke helt har vært istand til å skjønne fallet fra 10 til 5,50

Vurderte å selge noe rundt 6 på vei opp, men holdt igjen. Virker som dette er i ferd med å snu

fikk 6% i dag. Fornøyd med det - solgte

1 Like

10,5% her :slight_smile: fornøyd med det, men så kjøpte jeg tidligere i uken. (Sitter 80% long fortsatt)

1 Like