Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Samme her sitter med 99% long.

Støtten på 5,5 er ganske solid. Det er jo ganske enkelt å kjøpe på dette nivået og selge når det er over:-)

Har nok litt mindre poster her enn deg jeg :slight_smile:

Ja, det er det jeg også tenker 5.5 er pen inngang, så er oppsiden alt fra 6 til 6,6 i det korte bildet.

Vi bidrar i allefall til volum i handelen for alle som bare sitter long.

NM som, allerede godt nedbetalt, og moderne CSV i et gryende marked kan etter mitt syn ikke for alvor menes å innebære større usikkerhet en f.eks evnen og muligheten til å kapitalisere innenfor dataprogrammering, datakommunikasjon, ammoniak/hydrogen mv. og hvor vi vel ser helt andre kriterier for vekting av både usikkerhet og verdi. Merk samtidig at bankene vel hadde agert nå- om de hadde slik hensikt.

For egen del synes jeg det er underlig at SOFF er priset slik situasjonen nå er ift.
mCap/ EK, Årsinntekt (pt)/ gjeld, Flåtestørrelse og sammensetning, samt backlog i et gryende marked. Alt dette selvfølgelig forutsatt at man har tro på norsk offshore i et bedret marked fremover. Litt på samme måte som man har tro på fremtidig inntjening i grønne selskaper mv.

Sett i lys av hvor index er nå så er jeg faktisk ganske enig i det

Godt poeng med volum.

Ser OSEBX ligger å vakter atm. Tenker vi får ny ATH i dag når fuglene begynner å kvitre i den ville vesten - dette smitter forhåpentligvis over på SOFF og gir enda bedre drag

1 Like

Vi snakker nok fort 1500+ fartøydøgn her med opsjoner- og Afrika er vel vekstområde for offshore olje/gass så ser ikke negativt på at båter flyttes hit.

Futtene er bare svakt positive, så kan vel gå begge veier i US i dag. Tipper at USA kommer til å bevege seg mellom rødt og grønt i dag. Olja ser jo sterk ut i dag.

1 Like

Tror nettopp fokuset rundt Afrika vil være positivt for Soff akkurat nå, når man begynner å bli betenkt på norsk sokkel ifm endring av leterefusjonsordningen.

2 Likes

Hvis 8 er et naturlig kursnivå “før” oppklaring rundt NM, hva tenker du da etter? La oss si at den går videre på lange avtaler og pantet returneres

Rundt 13-15 kr

ser ut som at du ikke har lært gange tabelen. kurs i dag ganger 10 er 60 og ikke 14… men svaret trenger noen år

Bevare meg vel som Solstad skal manne opp !!!
Disse er nye og svært kort søknadsfrist.

Chief Cook

Filipino Crew

09/09/2021

Fitter

Filipino Crew

09/09/2021

Third Engineer

Filipino Crew

12/09/2021

Second Engineer

Filipino Crew

09/09/2021

AB/ Crane Operator

Filipino Crew

02/09/2021

AB With US Visa- B1/OCS

Filipino Crew

12/09/2021

2nd Mate DPO With US Visa- B1/OCS

Filipino Crew

12/09/2021

Steward with U.S. Visa

Filipino Crew

05/09/2021

Stewardess with Schengen Visa

Filipino Crew

05/09/2021

https://solstad.easycruit.com/

Det er mye “hvis” her, men ja, om markedet kommer fullt tilbake og Soff får kontroll på gjelden så er også mitt kursmål nærmere tresifret enn tosifret . Men vil ta tid

vi krysser fingrene og håper på å ikke miste dem

Hvis noen vil ut så er det gode muligheter nå.
Interessant å se at man nå må opp for å få større poster. Algoritmene trekker riktignok umiddelbart ned i etterkant, men det er lite volum i disse

18kr tilsvarer mCap/EK= under 40%. Jeg har for egen del større tro på dette enn som så

1 Like

Om ikke kursen stikker til himmels så får vi i dag den høyeste omsetningen på nesten 2 måneder. Det er da en ringe begynnelse

1 Like

Jomman ser det ut for at DOF nå stiger like mye som Soff, men uten nyheter i dag. Kanskje stigningen kommer av at kontraktene til Soff viser bedring i markedet. Forstå det den som kan

Det som er svært gledelig med dagens kontrakter er at det bidrar betydelig positivt til q4 og q1. Spesielt q1 som var dårlig i 2021, ser allerede med dagens melding betydelig bedre ut😀

Nå er den på vei til ankringsområdet igjen. Tror du har rett ang. hugging :nerd_face: