Jeg mener at Soff og Sioff er gode bet til dagens prising, men at det tar litt lenger tid å snu hele SOFF-skuta. Blir interessant å se hvor mye de klarer å forbedre EBITDA-marginene sine etter avhendelse av de resterende fartøyene
Akkurat nå er de slått av samtlige offshore-rederier på børs.
Tror på gode Q3-tall for begge, med forventning om at SOFF kan gå break-even, men at SIOFF faktisk vil ende opp med en grønn bunnlinje 
På kort sikt så er jeg mest bull SIOFF, men på lang sikt så er oppsiden absolutt størst i SOFF.
SIOFF har 8 AHTSer, 6 store PSVer(Standard Drilling mente etterspørselen for store psver kom til å øke), de har 4 CSVer, 2 WIVs og en del spesialfartøy som gjør at de skiller seg litt ut 
Kopierer inn innlegget mitt fra HAVI-tråden:

Når jeg har sett på noen relevante nøkkeltall for børsnoterte rederier, basert på Q2-tall, så virker Havi dyr ift. de andre med en P/B på 1,02, svært høy gjeldsgrad og en veldig lav egenkapitalandel. Den som faktisk kommer best ut er Sioff som kommer best ut i 5 av de 7 nøkkeltallene:
Oppsummert:
-Havi er dyrest ift. bokført egenkapital og dårligst mht. kapitalstruktur
-Soff dårligst ut når det kommer til marginer, men klart billigst ift. bokført egenkapital
-Sioff klart best kapitalstruktur og best på marginer
Jeg benyttet kurs 8,7 ved omregning av USD til NOK i Sioff. Jeg tok heller ikke hensyn til Dof da disse ennå ikke har vært igjennom restrukturering.