Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Når det gjelder fond er jeg helt enig, de kjøper først når situasjonen er avklart, tenker mer privatpersoner lignende meg selv.

Jepp.
Langsiktig gode investeringer påkrever tålmodighet, innsikt og kunnskap i foretak og marked. Trading påkrever volatilitet, innsikt og kunnskap om børspsykologi
Og, så har du selvfølgelig fomo-investeringer som ikke påkrever noe som helst utover midler.

Er selv long i soff, men fordi kursen kun har gått en vei over lang tid har jeg imidlertid blitt meget utålmodig på nyheter av betydning. Har derfor måttet revidere min taktikk for å akkumulere gevinst på nåværende pris nivå. Noe hell har jeg mellom 5,5-6, 6-6,5, men ingenting er gitt. Støtten på 5,5 fremstår på meg meget solid. Som flere andre @TMV eller @OLADUNK1 @Rodjer har påpekt bidrar man positivt til omsettingen ved å innta en trading profil.

Jeg forstår godt at folk venter til NM saken er avklart for investering i selskapet. Med graden av ATH og c19 spøkelser er en tiltakende risiko aversjon naturlig. At det ikke er noen finansielle institusjoner (fond ol) eller spådommer fra meglerhus kan nok bidra til å dempe appetitten for selskapet ytterligere. Med det pågående valget og revidert skattepakke er usikkerheten til å ta og føle på. Dette ligger en naturlig demper for alt relatert til energi.

Har trua på oppdatering i NM saken innen kort tid. Dette er en dog ikke en analytisk vurdering, men en vurdering farget av intuisjon.

2 Likes

Noen ganger må man også ta en vurdering basert på magefølelse. Det store spørsmålet er om man har vondt i magen :slight_smile:

Har man vondt i magen og sliter med søvnen må man selge alt man har.
Da ødelegger man helsen, man skal være komfortabel med egne investeringer.
Men, legger ikke skjul på at det er spennende å sitte i Solstad fordi man håper på en NM kontrakt egentlig når som helst hvilken dag som helst, men for min del er det positiv spenning.

Den følelsen er ikke kjekk, men tiden leger alle sår. Likesåfult evnen til opprettholde diamanthender uten at man får magesår eller dårlig søvn.

1 Like

Største endringer dagens aksjonærliste:
Kjøp:

9. MAGNE HYSTAD (f. 1968) +65 000 +6,67% 1 040 000 1,38%
34. ANDREAS EIDE ENGLUND (f. 1981) +16 000 +14,41% 127 000 0,17%
39. LEIV JARLE VIKSHÅLAND (f. 1963) +10 000 +10% 110 000 0,15%
26. HÅKON TANDSTAD WIBE (f. 1989) +10 000 +4,35% 240 000 0,32%
12. MORTEN ØSTDAHL (f. 1977) +8 500 +1,17% 735 528 0,98%

ASP som dumpet beholdningen sin på onsdag, har nå null aksjer i Soff.

Edit: Hemen solgte ikke noe på onsdagen som var.

Utrolig at ASP selger seg ut på bunnpris, men han om det.
Siden han har sittet så lenge i aksjen er det utrolig.

Det hyggelige på dagens liste er at den godeste Hystad fortsetter å laste og nå passerte 1 mill aksjer i Solstad.

1 Like

ASP kjøpte vel omtrent på bunn også, i hvert fall under 6, han så vel kanskje andre muligheter som kunne gi bedre kortsiktig gevinst.

Men uansett veldig hyggelig at en lokal en som Hystad stadig øker :smiley:

1 Like

Ja, helt sikkert, ikke fulgt med på inngangspris.
Hystad, det er knall.

1 Like

Møkster øker med 20k. Ikke mye, men interessant og spennende!!

1 Like

JF ut, Møgster inn, om han fortsetter å akkumulere så styrker jo dette en teori om en mulig SOFF/DOF-fusjon?

EDIT: Håper selvfølgelig dette skjer med et restrukturert DOF!

Men, er det samme Møgster?

jeg tror dof klarer seg uten restrukturering. husk de har mange csv båter. videre er det utenkeligt at dof og solstad går sammen. det er min mening. i markedet nå så er det en endring til det bedre. spesielt innen for csv. jeg har tro på dof

1 Like

Mener også at oppsiden i DOF er betydelig, hovedsakelig pga DOF Subsea, men tar ikke i aksjen(i hvert fall ikke som en langsiktig investering) før ting er avklart med kreditorer.

Ikke ofte vi er uenige, men der er jeg uenig.
Tror det er helt umulig å komme videre for Dof uten en omfattende restrukturering, men det er bare min mening.

1 Like

det blir spennende, men når bankene ser at tingene går rette veien så vil de være avventene, dvs dof får ikke en slik løsning uten videre
:orangutan:

Nei, dette er Møkster i Møkster shipping. Skjønt med opphav fra samme øy som Møgster fam.

2 Likes

ja, ok.
Da henger jeg med :grinning:

De har gjeld på 178% av flåteverdi, og EK på - 1 141 NMOK. De er helt avhengig av rekonstruksjon.