Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Men, er det riktig? Det er ikke registrert noe a la 11.42

Krysset tas ikke med på alle plattformer. Hos Nordnet så har volumet akkurat passert 1 mill. Krysset kommer altså i tillegg. Nå har selgere fått fart, men det tas unna. Havner man i 0 i dag så er det råsterkt

Akkurat, DNB live viser nå 1 591 799

så du mener at dnb. har økt med 100K?

Jeg mener dette er uhyre interessant og det kan følge flere kryssinger utenfor børs nå.

  • Hemen som kjøper av de lånte aksjene fra DNB.
  • Røkke og Aker som kjøper fra en eller annen eksisterende større aksjonær.
  • Ny stor investor som kjøper seg inn og da kjøper fra Hemen eller andre.

Det finnes mange muligheter her, personlig skjønner jeg lite av at kursen ikke gjør et betydelig byks, ofte er slike transaksjoner av det positive slaget.
Kan håpe på en melding etter børsslutt idag.

Husker det var en som for mange år siden fortalte meg at dersom det går transaksjoner utenfor børs skal man være på vakt :grinning:

Jeg vet ikke hva jeg mener- annet enn at det er differanse mellom DnB (live)og DNI (t+15m) og hvor jeg ikke ser at omsetning siste 15 forklarer differansen

Enig. Blir spennende å se selger/kjøper her

Ja hvis det er 1.6mill aksjer omsatt til nå er det oppsiktsvekkende mye- og kursen er flat🤔

Avtalt spill?

hva da tenker du på?

At kjøper og selger er enige om pris. Skjulte ordrer til avtalt tid. Har ikke sett på ordrestørrelsen. Bare en tanke som slo meg.

Passerte 1,622m aksjer nå dersom jeg kan stole på DnB- og mine egne øyne.

Edit: dni viser 1,1 så det må være slik at kryss fra tidligere i dag ikke er medregnet kanskje?

Er det ikke det som er kryss da?

Jo, er vel det… Er det nå vi skal finne ut av hva Fredriksen pønsker på?

Nordnet har ikke kryss med i sin omsetning, så 1,14 mill eks kryss

Da henger det sammen…

Dersom han, så tror jeg de skal ut. Kanskje Swedbank uten å ødelegge for Hemen? Ikke godt å si

Selv om det er unormalt mye aksjer omsatt ift snitt senere tid, er det jo ikke spesielt mye omsetning om en av de store skal ut. Selv de “store” postene er jo ikke mye penger når vi vet hvor mye penger disse aktørene sitter med. 500 K aksjer i en handel = 5,6 mill kroner. Blir spennende å se.

Enig, og strengt tatt bare halvparten av det

Kun spekulasjon fra min side som så ofte tidligere.
Om vi antar at Hemen har holdt nede kursen de siste 5 ukene så er det kanskje nærliggende å tro at han har gjort det for nettopp å kjøpe seg opp ytterligere for en så billig penge som mulig.
Om det er DNB sine lånte aksjer eller aksjer fra en annen større aksjonær er vanskelig å si, men dagens transaksjon på 500k er vel ikke stort nok for å trigge noen flaggegrenser hverken opp eller ned såvidt jeg kan se.

Dagens omsetning inkludert alle transaksjoner på nesten NOK 10 mill er veldig høy omsetning til Soff å være uten noen form for melding eller øvrige nyheter.

Til slutt, jeg er ikke overbevist om at det er Hemen som kjøper, det kan likegodt være Aker eller en annen hittil ukjent aktør.
Men, det er lite trolig en småsparer.

2 Likes