Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Aner ikke hvorfor, en gammel avtale jeg har dratt med meg siden 2007 -2009 tror jeg.

Mener det står kurtasje 2 kroner, men i praksis nok 1🤣

Du betaler ikke der på pre/after marked usa

Aldri handlet annet enn norske aksjer der.

Takk for oppsummering​:clap::clap:

Liker at LPS holder knallhardt på at kontrakter skal inngås til bedre rater ellers inngås de ikke, det har han sagt siden q1 nå og det vil monne på sikt.

Lurer på hva definisjonen på mid-size csv er🤔

Han sa ikkje kva mid-size var men at det var mest etterspørt både i olje og offshore vind.

Var noe de begynte med i 2019 mener jeg, funker fint det. Kan handle fra hovedlisten fra alle nordiske land fra 1kr :slight_smile:

Rettelse 2017 ser det ut som :slight_smile:

Dagens kurs vitner vel om at markedet ikke har tiltro til LPSs vurdering av fremtiden, alternativt at de ikke tror på han når han sier at ny restrukturering ikke er sannsynlig slik det ser ut nå. For den dagen vil ikke P/B være på 0,11

@srh

Helt ærlig, jeg tror at med NM avtale løser alt seg fint.
At det enda ikke er meldt og er på plass er nok hovedårsaken til at vi stamper her nede.
De som har drevet med skremselspropaganda om at dersom NM ikke ordnes snakker vi full restrukturering og emisjon på NOK 1, mange som blir skremt av slikt.

Ja, dette henger nok sammen. Men, selv om NM nok er den første store triggerne er nok den viktigste milepælen det tidspunkt hvor markedet får troen på at SOFF igjen kan tjene penger- uten behov for ytterligere innskutt kapital utover eventuelt til formålstjenlige investeringer. Det er denne milepælen som er bakgrunn for min investering, og LPS sier vel nå mellom linjene at han har tro på et slikt scenario slik det ligger ann nå. Men, det er han jo for så vidt programforpliktet til både si og mene.

Edit: Jeg tillater meg å legge til at jeg overhode ikke er bekymret ift. NM. Dette av stadig flere og bedre grunner, men hvor gårsdagens gjennomgang av pant i skipsregisteret var den siste lille biten i dette puslespillet for meg.

2 Likes

Ein anbefaling nå er å gå inn på soff gruppen på xi der Lars har skrive eit langt innlegg som prøver å samanlikne ulike nøkkeltall i denne bransjen. Veldig informativt

3 Likes

Spent på hvor folket ville satt sine penger om de hadde lest innlegget før investering.

Det eneste jeg håper med innlegget er at det kan tiltrekke flere småsparere til å investere litt i et eller flere av selskapene

I dag står Hemen med minus 500.000 aksjer
Puh… bra det ikka var Aker :slight_smile:

Og kjøper:

THK EQUITY AS - KONTO #3

Thk Equity AS - Oslo - Roller og kunngjøringer (proff.no)

Eid av personer med etternavn Klaveness.

Fantastisk spennende nyheter når det viser seg at det var Klaveness som var kjøper i krysset. Dette må utredes nærmere, men dette kan vel verken tolkes negativt- eller være negativt.

To be continued…

Ingrid Kylstad som sitter i SOFFs styre er tilknyttet Klaveness-systemet. Interessant!

Denne Klaveness-kontoen har ikke handelshistorikk som klart vitner om kortsiktig trading. Den er forøvrig nå inne i MPC (Rett utenfor topp50) men hvor annen Klavenesskonto er inne blant storaksjonærene.

Klaveness må sies å være en ekstremt kompetent investor i dette segmentet, og som nok sitter på nødvendig kontaktnett ift. Informasjon for å ta gode beslutninger. Kontaktnettet innebærer samtidig at man ikke kan utelukke at de her kanskje bare gjør noen en «tjeneste»mer enn at de faktisk investerer. Posten er jo heller ikke særlig stor for en investor av dette formatet.

2 Likes

Da har vi hvertfall lært at kryss kan ta mer enn 3 dager å få inn på listene, denne gangen 5 dager.

3 Likes

K har i allefall proffe folk til å investere for seg, og når de tar en posisjon, så er det positivt sett med mine briller. Samtidig så er det jo ikke mer enn oppunder 3 mill, og det er bare en liten posisjon for det rederiet der. Blir artig å se om de øker framover eller ikke.

3 Likes

Interessant med Klaveness🤔

Voldsomt trøkk i ahts spoten nå🤔 jg lagde jo et regnestykke på ahtsene der tilogmed q3 fir litt siden, vi kan fort overgå det slik ratene blir np på triss av en ukes dødoeriode i beg av sept

1 Like

Solstad Offshore Installs Subsea Cable for (oedigital.com)

2 Likes