Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Stadig tildelinger mht Dogger prosjektet, må da vel for svingende snart skje noe ift der hvor forhåpentligvis Soff deltar.
Men alt blir selvsagt spekulasjoner, vi vet vel ikke med sikkerhet om Solstad er med i anbudsrunden engang, men vi håper det kanskje :grinning:

Ekstremt med kapital som skal skytes inn i Havvind i USA.

Kan forsåvidt ta med denne også.

1 Like

Westshore har og term oversikt🙂

Jupp dt er “anbudsjobber”

Ja, jeg ser det nå, men det er ikke mange kontra Pareto.

Det er bra, håper du lykkes!

En fordel at vi sitter i et selskap som satser worldwide, her til lands går det ikke akkurat med lynets hastighet.

Forøvrig spennende å se om kjøperinteressen fortsetter idag og at vi kan subbe oss over 9.
Aksjonærlistene som kommer daglig inneholder en forsinkelse på 2-3 dager og dagens liste viser kun beskjedne utslag på topp 50.
Handelsbanken reduserte med 10-15k omtrent hva som var nettoreduksjonen for hele Topp 50.
Men, det var sikkert meget lav omsetning på fredag om jeg husker riktig.

Ser ut til at Sea Forth har fått et nytt spot oppdrag fra 1/4, men får satse på at fartøyet får noe å fylle dagene med fram mot det.

Sea Forth PSV PPT / Enquest (01.04) Aberdeen

Synes selv min siste observasjon nå er litt spennende, muligens spekulativ, men de har nettopp fjernet Normand Prosper fra spot oversikten, en lengre kontrakt på gang??
Muligens derfor liggetiden ble lengre enn hva man hadde tenkte, noe ekstra installasjoner ifbm med nytt oppdrag…

Last updated: 09-03-2021 14:00

Vessel Type Client Availability Port
Normand Drott AHTS Tronds Marine 12.03 Bergen
Far Sapphire AHTS PSE Kinsale 19.03 Bergen

Noen som selger SOFF på 8.20 i dag? Solgte mine på 8.7 i går og trenger å laste opp igjen :slight_smile:

Prosper er på vei til vedlikehold- kan være helt vanlig vedlikehold eller klassing-KAN bety at noe er på gang…

Prosper har ligget i Brattvåg i over en uke nå(siden 1.mars) og skulle etter Solstad sin egen side vært i drift fra og med 11.3.
Så ble Inhouse(mest sannsynlig vedlikehold/oppgradering/utbedring) endret til 22.3, nå har dem altså fjernet den fra sin egen spot side, nekter å tro at dem hadde gjort det om den fortsatt var tiltenkt spotoppdrag.
Men kan selvsagt være at jeg tar feil.

LPS mener jo at det er for mange fartøy i spotmarkedet og de vil nok få mer igjen ved å karre til seg lengre kontrakter fortsatt enn at de får seg et oppdrag 2-3 ganger i måneden på noen dager.
Selv om segmentet er i bedring er det nok fortsatt for mange fartøy i spotten så kunne passet seg om snart noen av de andre selskapene måtte kutte noen fartøy også ifbm restrukturering.

Personlig tror jeg vi får en melding på Prosper om ikke mange dagene.

Og ser man på CSV’ene så ligger de klar for spotoppdrag selv om de har lengre kontrakter om en måned, derfor nærliggende å tro at fartøyet Prosper skal ut på noe snarlig.

Vessel Type Client Availability Port
Normand Jarl CSV/W2W 26.03.2021 Haugesund
Normand Mermaid CSV PPT Haugesund
Normand Pioneer CSV/AHTS 01.04.2021 Rio De Janeiro
Far Superior CSV PPT Haugesund

Ja at de endrer datoen tyder på en endring i planen, og ingenting er bedre enn å få de store ahtsene i fast arbeid! Det kan jo være noe under rammeavtalen med Aker, ddt meldes ikke vanligvis.

Ja, det med Aker er selvsagt en mulighet, alt er bedre enn stillstand.
Men Prosper har vel tidligere også vært sendt på lengre oppdrag i andre deler av verden om jeg ikke husker feil?

Her er hva som framkommer av info hos Pareto:

[Normand Prosper](javascript:GetVesselInfo(‘Normand Prosper’)) 32600 337 750 2 Inhouse 22.03 Bergen

Og fra Westshore:
[NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: 32600 337 800 II Inhouse - Maintenance 10.03 - BERGEN

Så dersom Solstad ikke har fjernet den ved en feil idag tar jeg det som et signal om at den skal ut på noe fast. :grinning:

1 Like

Vi håper😃

Drott og Prosper kom tilbake rundt nyttår fra Sør Afrika, de jobbet drt for Total noen mnd… 400k/dag pr båt😳

Tror noen sitter på gjerdet å avventer Maximus situasjonen. Vil anta den juridiske meldingen vi fikk forleden dag angår termineringsgebyret som Saipem fortsatt ikke har betalt inn.
Kanskje noen venter skumle meldinger framover grunnet det, men er det egentlig noe å frykte sånn egentlig?

Mitt hovedfokus ift Maximus er at dem når som helst kan melde om ny langtidskontrakt for monsterskipet.
Hvor mye går man glipp av ved å sitte på utsiden dersom en 3års kontrakt plutselig skulle komme, 30, 50 eller 100% kursstigning?

Det er penger for oss alle, hvor mye er man villig å risikere?
Om dem ikke skulle vinne fram mot Saipem snakker vi om usd 44mill i tapt inntekt, men vil det velte lasset når NM gikk på oppdrag før jul, det tviler jeg sterkt på.
Personlig mener jeg hvertfall at mulig reward er betydelig høyere enn risk ved Maximus selv om det naturligvis er noe dritt å ha slikt hengende i løse luften.

Jeg vurderer hvertfall sjansen for at NM får nytt oppdrag som større enn at den ikke får og da er valget enkelt.

2 Likes

Er godt inne i soff allerede. Men går kursen ned i morgen blir jeg å doble eksponering. Volatiliteten kan man tjene gode penger på. Svinger mellom 7,9 10.

1 Like

Alt under 8,7 minus kurtasje er bra da😀
Den står og vipper nå ift videre retning, satser på at sterk makro nå utgjør forskjellen.

2 Likes

Normand Drott tildelt et flott oppdrag i spotten, raten er vel også ganske fin.

09/03/21 [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Well Expertise R/M Borgland Dolphin, D/D 14 18/03/21 NOK 425000

1 Like

Nydelig!

Contract Awards for four PSVs in the UK North Sea
Solstad Offshore ASA (“Solstad”) has been awarded four Platform Supply Vessel
(PSV) contracts for work in the UK North Sea.

Total E&P UK Limited / Total E&P North Sea UK Limited (“Total UK”) has awarded
Solstad a term contract for Normand Springer. The vessel will be utilised by
Total UK to support their UK North Sea assets for a charter period lasting one
year firm, plus a one year option. Commencement of this contract will be during
the second half of March 2021.

In addition, Equinor UK Limited has awarded Solstad two contracts for PSVs for
an upcoming drilling campaign in the UK North Sea. Normand Sitella and Sea
Falcon have both been contracted on a one well firm basis, commencing within Q2
2021, to support the semi-submersible drilling rig West Hercules, with one
option well thereafter.

Serica Energy UK Limited has awarded Solstad a 1 well firm contract for Normand
Service for work in the UK North Sea. The contract will commence during the
first half of March 2021, supporting the jack-up drilling rig Maersk Resilient.

Skudeneshavn, March 10th, 2021

Contacts
Lars Peder Solstad CEO, at +47 91 31 85 85
Kjetil Ramstad CFO, at +47 90 75 94 89

3 Likes

Må bli opp idag om ikke noe spesielt skjer med markedet, veldig positivt med 3 nye PSVer på langtidsjobb, det er det som er nøkkelen til å klare seg. Og meget sterk rate til Drott, håper jobben tar 14 dager og ikke bare en liten uke :smiley:

1 Like