Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

750k/dag er nydelige saker, mange som nok ikke helt skjønner at dette betyr store daglige bunnlinje bidrag.
Aksjen fortsetter å falle tilbake på syltynt volum.
Nå er vi snart ved et punkt hvor jeg sterkt innbiller meg gir en rekyl oppover igjen.

Med de ratene SOFF har hatt på ahtsene snakker vi minst 1mill/dag etter utgifter hver dag bare i nordsjøen. Minst.

1 Like

Tja, hvilken bank er det som selger i dag da? Blir jo billigere og billigere inngang i SOFF :slight_smile:

Ja, nettopp.
Dette bidrar til en pen cashflow og når man vet at de fleste fartøy er ute på kontrakter ser dette bedre og bedre ut.

Tror ingen bank selger, tipper Nordnet investorer står for 50-70% av dagens salg.
Nordnet snart ute av topp 50.

Omsatt for kun 265k hittil idag, det er nærmest ikke handel, avventende stemning.

Er vel 2-3 mnd siden soff var oppe i 10,86 intradag, enormt mye positivt har skjedd siden da både mht kontrakter, spotmarkedet og oljepris.
NM var kjent også på det tidspunktet.

Eneste positive er at noen av oss får fylt på mer til enda billigere pris.

Så, jeg har bidratt også litt idag på kjøpssiden. :grinning:
Man vet at i de aller aller fleste tilfeller så snus nedgang til oppgang og da er det alltid kjekt å være i posisjon.

Mens noen graver seg ned grunnet for eksempel NM situasjonen glemmer hvertfall ikke jeg hva CEO Øyvind Eriksen sa under Aker sin q4 presentasjon.

Spol fram til 31:50 og vurder selv(hans engelsk kunne med fordel vært bedre, men antar at andre enn meg tar poenget likevel)
Så her er det bare å avvente news.

Påtross av ikke direkte oljepris korrelasjon tror jeg sentimentet har svekket seg noe innenfor service og supply også - det er ihvertfall en påfallende konsekvens av at oljeprisen går ned. Fra mitt hold ansees situasjonen som kortsiktig, med utgangspunkt i covid usikkerhet.
Blir det ny rollover av opec skyter nok oljeprisen fart igjen. På den andre siden hvor mye har det å si om oljeprisen er 62 eller 67

1 Like

Hva tenker dere om denne, kunne vært fin å fått.

TAQA Supply duties 2, 3 or 5 years firm + opts (01.04.20 - 20.06.21) 01.04.2021 3 x PSV’s

Fint å se som @Metallian skriver at ahtsene nå har veldig høye rater og tilbud framover er nå begrenset, på Paretoships ligger det ute 2 nye ahts oppdrag for levering om få dager.
Om ikke Prosper skal på fast kontrakt burde den gå rett ut på fett betalt oppdrag når den er ferdig reparert om få dager.

Vessel Type Client Availability Port
Normand Drott AHTS Wellex 23.03/
WintershallDea 24.03 Bergen
Far Sapphire AHTS PSE Kinsale 25.03 / Ross 27.03 Bergen

Vel olja har jo steget oppunder 70 fra 20 usd, så at den tar seg en pause ned mot 60 er vel bare naturlig. Nye nedstenginger, nye virusvarianter, usikkerhet i forhold til AZ vaksine, utsikter til fortsatt olje produksjons kutt, lange renter som prøver å finne et nytt nivå og inflasjonsfrykt. Mye makro i spill. VIX er dog lav. Er jo masse positive nyheter for SOFF i daglig drift. NM venter alle en avklaring på. Tja, jeg har akkumulert litt i AKSO og BDRL. Har doblet i SOFF denne uka, mens lot EIOF gå i dag tidlig med en grei profitt.

1 Like

Antall ahts i spoten er sunket til 24 nå, ser i farten ikke hvem som er gått ut.

En ny ahts jobb ut nå, og 2 nye termjobber👏

3 Likes

Nevnte det såvidt i et innlegg tidligere idag, nå tenker jeg at vi er i en turnaround situasjon kursmessig.
Vi er hvertfall uhyggelig nær.

Tror faktisk vi kan se rater på ahts enda nærmere millionen i løpet av en 4-6 dager.

Fint oppslag i dagens Fedrelandsvennen

3 Likes

Med det lave volumet vi opplever for tiden er det selvsagt også små utslag på topp 50, men det nettoøkes også på dagens oppdaterte liste.

Topp 50 total +6 098 +0,01% 63 268 993 84,47%

3 Likes

Det er heldigvis lavt volum. Håper ikke vi skal under 7. Hadde vært greit med noe mer info om NM nå merker jeg

I utgangspunktet er selgerne lite villige kan det se ut til og det viser også det lave volumet.
En melding om kontrakt og eller positiv avklaring rundt NM kan potensielt føre oss betydelig opp.
På en annen side kan man ikke vite om eksempelvis HB og eller Swedbank da vil nytte anledningen til å selge ut betydelig igjen.
Uansett, starten, dog på lavt volum er positivt synes jeg selv om det er ganske skjørt for tiden.

Dersom det ikke ligger noen skjulte poster trengs kun ca 10k for å kjøre kursen til 7,80

1 Like

Har selv tro på at HB vil blokkere potensiell oppgang. Men snart er dem ute…
Dessuten om det kommer noe NM så bærer kursen bare en vei - uavhengig av hvem som måtte selge (tror jeg)

Er litt for stille om dagen syns jeg. Sett at worst case scenario inntreffer for NM, hva vil det ha å bety for SOFF?

1 Like

Nevnte igår at vi var uhyggelig nær en turnaround og holder fast ved det.
Veldig spent på utviklingen utover dagen idag og resten av uken.
Ser man på meldings frekvensen fra Soff de siste månedene er vi nå close noe nytt av et eller annet slag.

1 Like

Spørsmålet mitt blir da, hva er værst case scenario?

  • At Solstad må kjøpe ut NM?
  • At NM står uten kontrakt og bankene vinner fram mot saksøkende part?
  • At Saipem vinner fram og slipper å betale termineringsgebyret?

Eller alle 3 punktene?

Antar når du mener stille fra selskapet angående NM saken?
At det er stille der tar jeg som et positivt signal i seg selv.

1 Like