Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Trodde ikke jeg skulle få flere aksjer rundt 7,50, men det gjorde jeg faktisk.
Når de tekniske indikatorene peker nedenom og hjem da trår man til :grinning:

Normand Drott stadig i media idag!

https://www.nrk.no/video/ed240d84-f400-44f0-a6e5-e2fbf8d59856

Må da snart bli bedre de psv ratene…

Enig i det, mange tildelinger idag så det brygger vel opp til noe igjen.

Solstad har vel en fot eller to innenfor hos Ørsted.

De store sitter stille eller øker:)

1 Like

Ja, bare å takke utålmodige småsparere :slightly_smiling_face: Så lenge de store gutta sitter rolig, så tar jeg livet med ro :blush:

Alltid litt kjedelig når kursen lagger, faller litt og går sidelengs over et stykke tid, min erfaring hvertfall er at da sitter man dersom man har tro på selskapet og mener det fundamentale er på plass.
Ofte etter slike perioder at det kommer en brå rekyl opp, så tvi tvi.

Så kan man alltids hevde at det er smartere å selge høyere og kjøpe igjen lenger ned, ja selvsagt, men kun de færreste treffer topper og bunner.
Så det jaget etter noen prosenter hverken klarer eller gidder jeg hvertfall.

Min erfaring med å sitte over slike perioder som nå kan relateres til såvel Nel som Pho.
Hoppet dog av litt for tidlig i Nel, men i Pho er jeg fortsatt med.
Uansett, det viktigste er at man selv har en strategi og et mål og holder seg til det.

Sitter også med en post i Scana, så vet hvordan det er :sweat_smile: Har tro på begge disse selskapene, og tror og håper at disse vil få en turnaround i 2021 :slightly_smiling_face:

Der har jeg også en liten post, skal ikke sette dem opp mot hverandre, men jeg mener bestemt at Soff potensielt kan løfte seg betydelig dersom en eller flere av triggerne vi har diskutert her slår til.
Solstad har en beskjeden mcap på 0,5 mrd, mye gjeld fortsatt ja, men du verden for et potensiale.
De har en høy standing, det bevises gjennom nattens berging og slep av havaristen.

Men, garantier kan ikke utstedes, ei heller i Solstad.

Har ikke helt oversikt, men antar at disse kontraktene ikke enda er tildelt siden dem fortsetter ligger åpne(langtidskontrakter).
Vil jo anta at det snart kan komme noen drypp også på Solstad her:

Perenco Supply duties 1 year firm + Option 12.04.2021 1 x PSV

TAQA Supply duties 2, 3 or 5 years firm + opts (01.04.20 - 20.06.21) 05.04.2021 3 x PSV’s

Repsol Sinopec Supply duties 1 or 2 years firm + 2 x 1 year options 05.04.2021 1 x PSV

Saipem Supply duties 100 days firm + options (Supp S3000) 01.05.2021 1 x PSV

Saipem Supply duties 100 days + options 01.05.2021 1 x PSV

Aurora Offshore N All duties 2-3 years firm + Options 15.04.2021 1 x AHTS
Seaway7 All duties 115 days firm + 60 x 1 day options 30.03.2021 1 x PSV
WellSafe Supply duties circa 530 days (P&A) - Valaris 247 26.04.2021 1 x PSV

Vi snakker her om 12-15 års kontraktstid tilsammen og har bare tatt de oppdragene som skal tildeles nå de nærmeste 25 dager.
Eller hva sier du @Metallian(ser forøvrig at det kan tyde på at Dof tar ut Skandi Saigon av opplag?)

2 Likes

At topp 20-50 sitter rolig (lite bevegelse) synes jeg er et styrketegn for aksjen. Svært liten omsetning tyder vel også på at det kanskje er noen få som handler litt frem og tilbake. Betyr egentlig lite hva kurs vi ser i aksjen nå (7-10) så lenge man ikke sitter å trader.

Med litt lengre perspektiv tror jeg det kan bli en bra utvikling i denne. Mange positive meldinger på forumet her og Q1 vil vel kanskje gi første tegnet på videre retning for Soff. Jeg sitter i alle fall med en følelse av at denne skuta nå er i ferd med å snu riktig vei.

Andre triggere som kan/vil gi betydelig innvirkning: Avklaring NM videre oppdrag, Avklaring Sapiem disputten, Samarbeid Aker, Videre utvikling Havvind og sikker mange andre.

Litt tålmodighet så kommer Soff’n sterkt tilbake, tror jeg.

2 Likes

Hvor finner du disse? :slightly_smiling_face:

Bruker flere forskjellige, men mest Pareto og Westshore.
Så klikker du inn på “Term” eller “spot”, dette er følgelig hentet fra Term.

https://paretoship.com/live
http://westshore.no/
https://www.hagland.com/rg-hagland-shipbrokers/offshore/spotlist/?page=fixtures
https://offshore.clarksons.com/

Selv liker jeg egentlig Westshore sin side og oppdateringer best.
Har ikke sjekket de andre men Westshore appen sender oppdateringer til deg hver gang det tildeles et oppdrag eller kommer et oppdrag for tildeling.

1 Like

Takker, ja så det nå. Syntes listen din var liten ift. den jeg så, men du tok for deg bare kontraktene 25 dager frem i tid :slightly_smiling_face:

Saigon skal på 2 års jobb for DDW (bareboat) og så kjøper de skipet så dt er teknisk sett bare et dof skip på papiret i 2 år til

Blir interessnt å følge PSV utviklingen og nå-prdd 32 psver i spotten i nordsjøen, men minst 3 forsvinner de første dagene nå på lengre kontrakter og da kan jeg ikke forstå annet enn at det “må” kommer noen båter inn da vi går mot høysesong.

Og jeg tror vi skal være glade for den jobben som Sigma/Prosper skal på for Northern til anstendig rate for det er prdd ingenting som tyder på at det blir høyere rater i nærmeste fremtid- men med såpass få bater er det bare et stort flytt som skal til for å endre det…

1 Like

Ah, ja, det var det fartøyet.
Du har oversikten, jeg må visst konsentrere meg om Soff båtene, mer enn nok for min del :rofl:

1 Like

Der kom en :grinning::

Long-term contract award for PSV in Brazil
Solstad Offshore ASA has been awarded a long-term contract by Shell Brasil Ltda
for the PSV Normand Starling to support their activities in the Brazilian
waters. The awarded contract is firm for two (2) years to April 2023 and
commences in direct continuation of the current contract Normand Starling has
with Shell Brazil Ltda.

Skudeneshavn, April 8[th], 2021

Contacts
Lars Peder Solstad CEO, at +47 91 31 85 85
Kjetil Ramstad CFO, at +47 90 75 94 89

Solstad Offshore ASA

1 Like

Veldig flott, Solstad er “on track” selv om kursen fortsatt ikke gjenspeiler det!
Og aldeles perfekt, Starling avslutter sin nåværende kontrakt i disse dager.