Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Tenker vi får en grei dag i morra. Syns markedet agerer tregt på nyheter

SOFF er nok litt i dvale om dagen. Er så billig at jeg kunne tenkt meg å kjøpe mer, men så er det NM som gjør at jeg ikke vil gå for dypt inn i casen…

Kontrakten til NM går ut om 12 dager… Her er det bare å følge med. :wink: litt seig pining om dagen…

1 Like

Jeg tror nok at aksjekjøperne, avhengig av suksessfaktorene, i større grad skal ha kastet seg på før vi får se q3/q4, men ting ser jo lovende ut så det er mulig du kan få rett i at også tallene vil kunne bidra positivt. Ingenting er i så fall bedre enn det, for den dagen er mCAP milevis unna dagens nivå

1 Like

Ta å følg med på aksjebeholdingen til Handelsbanken om noen dager. Tør vedde på at dem bruker børsmeldingen til å vekte ned…

Der røk det ut 3 ahts på oppdrag imorgen og lørdag gitt,
Flott !

Riktignok på britisk sektor, men dog.

2 Likes

Supert! Finnes det en oversikt over antall oppdrag pr kvartal eller lignende så man kan sammenligne kvartalsmessig aktivitet?

Ikke som jeg er kjent med.

Når man legger ut 25k på 7,50 på syltynt volum i auksjonen er det hvertfall liten tvil om at det er en med en agenda utover faktisk å selge.
Ser ut som vedkommende oppnår det som var ønskelig, få presset kursen ytterligere ned for så å kunne kjøpe billigere imorgen

Mistenker Rodjer nå :wink:

Haha, neida, ikke meg. :grinning:

Men, det er en velkjent og ofte brukt metode og i Soff er det særdeles enkelt med det lave volumet.

Råtten taktikk;)

Ja, det kan du helt klart si, men den er ofte brukt og trenger ikke være negativt for morgendagen, tvert imot.

Ifølge oppdatering på Solstad sin egen side har Far Sapphire fått tildelt et nytt spot oppdrag for Wintershall fra 12.4.(08/04/21 Wintershall Dea
ROV duties, D/D 7
12/04/21)

Far Sapphire AHTS PPT / Wintershall 12.04 Bergen

Der kom den offisielt:
NEW [FAR SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Wintershall Dea ROV duties, D/D to L/R 12.04 12/04/21 RNR

1 Like

Sjekk Viking utmerker seg igjen😂

Litt mer trykk nå igjen😃

Haha, ja, merket meg det, men tror Sapphire også får en ok rate nå.

Forøvrig veldig trygg på at Drotten har en veldig høy rate på redningsaksjonen.

Er det noen som hører noe fra situasjonen rundt normand maximus? Forresten merkeligt så stilt det er rundt Solstad. Mer som en av ventende situasjonog ikke forover lent. Hører at det er noe på engelsk side some skjer når det gjelder bårerigger. Men hva med norge? Hva vil skje når vi får Ap regjering? De har hvert i hendene på miljø organisasjonene . Men… får vi borten mo på banen som olje og energi minister så vil det skje en masse.

Absolutt ingenting. Tør nesten påstå en enhver nyhet, bortsett fra status quo, vil umiddelbart manifestere seg i kursen. Registrer dog at SOFF sikrer kontrakter og arbeid i spot. Sånt sett greit at selskapet kan konsentrere seg om drift og ikke er opphengt i en juridisk hengemyr.
Edit: har trua på «favorable outcome” men litt seig pining.

Topp 50 sitter fortsatt veldig rolig.

Topp 50 total -19 115 -0,03% 63 309 893 84,5358%

"Takket være dyktige spesialister og fantastisk sjømannskap på «Normand Drott» fikk man kontroll på fartøyet, og man kunne starte slepet mot smulere farvann og i trygghet. Og takket være helikoptermannskapet klarte man å redde liv, og sette spesialistene om bord på havaristen for å få fast slepet.

Det er bare å bøye seg i støvet. "

Ja, skulle vært et minstebeløp man måtte handle for, at man kan manipulere kursen med 1 aksje er jo helt latterlig :angry: