Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Når jeg tenker meg om, så kommer vel noe av omsetningen i 2020 fra de 37 fartøyene som SOFF skal kvitte seg med, så beregningen av Ebitda-marginen blir litt for optimistisk ut ifra 2020-tall. Skulle gjerne visst omsetningen fra disse fartøyene i 2020 også, men det er det vel bare insiderne som har:/

De aller aller fleste av de 37 fartøyene har nok ikke generert annet enn kostnader gjennom 2020 da de fleste ligger i opplag.

1 Like

Supert, takk :slight_smile:

Ja, det er forhold her som tilsier at Rodjer kan få rett i sine økonomiske antakelser mht. tiden frem til dette kan se lysere ut. Økte rater og økt omsetning kombinert med reduserte kostnader og redusert gjeld vil gi resultater ift. cashflow- og balanse. Når- og i hvilken grad gjenstår å se, men jeg er positiv, forventningsfull og tålmodig SOFF-aksjonær som i alle tilfeller kommer til å sitte frem til offshoremarkedet igjen er på “topp” og da betyr det egentlig ikke så mye hva verken NM- situasjon, Q1 eller Q2 2021 medfører av resultat. Jeg har nemlig ingen tro på at Offshore-bransjen eller Solstad kommer til å snuble utover det vi allerede har sett. Til det er vi (Les: menneskeheten) alt for avhengige av havet ift. å sikre mat, energi mv. til velferd, utvikling og vekst til en stadig økende befolkning.

2 Likes

sant nok, men solstad aksjen skal nok noe mer ned. ser for meg at før uken er ferdig så vil vi kunne handle aksjen ned mot 6.8. Det er merkeligt med syken til små aksjonærer…det er ingen som har is i magen. så ser frem til å kunne kjøpe billige solstad aksjer

Ditto

Her finner du opplysninger om gjelden til Soff med unntak av NM:

1 Like

Tusen takk :grinning:

Som jeg viste en gang forrige uke så er det ingen tvil om hva slags syke mange småinvestorer er rammet av, de fleste av oss kjenner seg nok definitivt igjen i figuren, hvertfall har jeg opplevd det før.
Samtidig kan man heller ikke legge skjul på at vi innimellom sliter med en “bank syke” i Solstad.
Så de andre selskapene som enda ikke har vært gjennom hestekuren med restrukturering har mye å se fram til, først utvanning, deretter skal de bankene ut for enhver pris.
Selv tror jeg ikke vi ser 6,80, men det tror jeg rett og slett ikke fordi vi kan komme til å få noe nytt denne uken av betydning.
Typisk nok er det når det ofte ser som svartest ut på kursen at det smeller inn en fet kontrakt eller tre.

1 Like

Kjenner meg godt igjen i illustrasjonen. Sist jeg solgte for tidlig var NEXT, var fornøyd med 20% avkastning, kunne hatt over 200% avkastning nå :sob:

1 Like

Ja den er kjent, hadde flere tusen NEL på 3kr, storfornøyd når jg solgte på 9🙈

Veldig bra med de 3 kjappe småjobbene på ahts idag, betyr at det er litt trangt hele uken😃

Jg tror vi er nedpå 6tallet før helgen uten store nyheter, selger ikke men øker nok om vi ser 6tallet.

Huff ja, Nel, en fryktelig tabbe fra min side også.
Husker jeg kjøpte de billigste helt nede på 1,67 den dagen Opsahl(Spettet sin mann) solgte ut alt sitt, solgte det meste mellom 5-7.
Kjenner flere som satt med langt over 1 mill aksjer og solgte rundt samme kurs…

PS! Jeg hadde ikke 1 mill aksjer i Nel.

Poenget er mer det at den var en typisk illustrasjon over her type aksje i lange tider før det løsnet og da løsnet det hemningsløst. Så kan man opplagt diskutere kurs på mellom 25-35 men slik er det, psykologi og massesuggesjon styrer det meste i tillegg til at ledelsen solgte konseptet på en forbilledlig måte.

Ja, virker som den nesten uansett hver uke nå bygger seg opp perfekt mot helg.
Har vært rimelig bra i spotten nå over en lengre periode, særdeles bra det.
Måtte det forstsette.

Litt skuffet over psv ratene, heldigbis gar soff få psv der nå

Tenkt samme tanken selv, akkurat nå er det fint ikke å ha mange psv’er i spotten.
Nå forsvinner jo Falcon og Sitella til Equinor 1.5, vet ikke om dem vil foreta seg noe og putte inn noen erstattere, husker ikke hvor lenge de skulle være borte?

Men, har du oversikten over disse:

Far Stream AHTS Idle Batam, Indonesia
Far Sword AHTS Idle Batam, Indonesia
Nor Captain AHTS Idle Batam, Indonesia

Er disse i jobb noe tid eller bare ligger dem, sliter med å finne ut særlig mye om dem.

Påtross av en negativ trendkanal så har jeg også vanskelig for å innbille meg at kursen havner på 6,8, men objektivt sett så ser denne kursutviklingen uunngåelig. Jfr. det tekniske bildet peker flere indikatorer på at vi vil havne der innen uken . Kursen har tidligere testet positivt på 6,8, men det var før NM blesten. Derfor vurderer jeg en repetisjon av kursutvikling mellom 15-17 feb som mindre sannsynlig. Er selv aksjonær og har intensjon om å ikke selge. Rir mpcc og pgs en stund til så vekter jeg opp i soff.
Har ikke sjekket top 50 listen, men forventer ikke så mye bevegelse der no. At volumet er lavt er bra for videre utvikling av kursen.

1 Like

God Morgen…regner med at vi vil se rundt 7.05-7.1 i dag, men kommer ikke til å handle før jeg ser 6.8 som nevnt så regner jeg med at vi ser 6.8 i slutten av uken, men jeg er sikker på at vi skal ned.

God morgen,
Hehe, da skal jeg være din motvekt, tror fortsatt ikke den skal til 6,80 selv om den akkurat nå ser svak ut teknisk.

1 Like

Enig med deg, selv om alt selvfølgelig er mulig på lav omsetning- og minitrading

1 Like

Med den lave omsetningen vi har om dagene kan kursen nærmest styres i alle himmelretninger når enn man måtte ønske det.

Det jeg ser som sannsynlig nå er at den kan trykkes ned mot 7,05-7,10 før noen tar tak i den og løfter den opp igjen i leiet 7,20-7,40, vel og merke uten nyheter.

…så hold kontantene klar for kjøp når anledningen byr seg