Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Ja, beklager, blingsa :crazy_face:

Får håpe vi får et løft i dag, futtene er grønne i hvert fall :slightly_smiling_face:

Nei, du blingsa nok ikke, ville selv trodd det var fra mandag, men siden det ikke stemmer og det sies at listene er 2-3 dager gamle antar jeg bare at det er fra tirsdags handelen.

1 Like

Dæven, plutselig så jeg 4 nye tildelte kontrakter på Westhore:

Dritt roboter

1 Like

Har vært stille noen dager nå, ser ut som det kan ta seg opp igjen nå.

Ja, der hadde det kommet en til:

Kommer som perler på en snor :smile:

Leser om at karbonfangst kan være en betydelig del av PGS om noen år, er dette et segment supply-rederiene også kan bidra :slightly_smiling_face:?

En til en :slightly_smiling_face:

Trykket øker mot slutten av uka, heldigvis :slightly_smiling_face:

1 Like

Blir nok noen supply-jobber ifm. et sånt prosjekt :slightly_smiling_face:

Hva er forresten dine tanker om supply-rederienes rolle mht. karbonfangst :slightly_smiling_face:? Kan det åpne seg en del muligheter der også?

Det har jeg ikke reflektert over.
Kanskje noen andre som har mer kvalifiserte tanker rundt det.

Det karbonfangst greiene ligger nok noe frem i tid. Det er store investeringskostnader…

Ikke jeg heller, kom bare til å tenke på det da jeg leste om PGS og karbonfangst.
Karbonfangst kan åpne muligheter for rigg-markedet, noe som også betyr jobber for supply:

2 Likes

Jaja, så klart. Synes det bare er interessant å reflektere litt rundt det :slightly_smiling_face:

1 Like

Skrotes skip på statens regning må jo være bra

Skal vel være et spleiselag dette. Uansett så er det jo utgifter spart over tid kanskje? Bør egentlig ligge litt verdier i disse båtene. Vet ikke helt ossen markedet er for utrangerte båter.
Gleden måtte være at de fases fortere ut enn det kommer nye inn. Det kan jo by på superrater

1 Like

Desto ferre fartøy jo bedre…

USA har snudd. Kan vel fortsatt snu tilbake, men blir det motvind i morgen også montro.

Ja, hva skjedde i 7-tiden? Plutselig snudde det.

Vet ikke, har vanskelighet for akseptere at det skylles smitteutbruddet i India. Ser gasslagrene vokste noe voldsomt i USA.
Generell cov usikkerhet?!
Edit;
Wall Street snur ned etter skatteforslag fra Biden

Det bærer mening for vekst, men ikke verdi

1 Like