Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det er vel riktig, men det er solgt mye de seneste dagene så det bør ikke drøye lenge

Har dnitt på 5,79 selv og er komfy med det. Frister å øke og snitte ned men er litt for tung i offshore/havvind nå😄

Har tatt i min målestokk megatap fra 5,30 og nedover til 5,06 da jeg skulle flytte alt over til annen plattform.
Begynte å kjøpe tilbake igår og doblet idag og sitter med snitt 4,62 nå.
Planlegger dersom kursen ikke reiser å doble en gang til før helgen. Fortsetter den nå oppover i høyt tempo så er jeg happy for det, det viktigste nå er at vi kommer oss betydelig høyere.

Offshore kommer til å knuse alle andre sektorer på børsen dersom man ser dette i et 3-årsperspektiv så jeg tror du-og vi andre kommer til å bli glade for å være tungt vektet der.

1 Like

Har sjekket litt mer nå og jeg tenker de melder under 10% imorgen eller eller senest fredag.

8,534 mill igjen på dagens liste.
150k solgt mandag? eller kanskje 170k
300k solgt igår? eller kanskje 350k
250k solgt idag? eller kanskje 300k

De må da selge ca. 2- 300k til imorgen og eller på fredag så kommer meldingen og da er det 6-700k igjen.

På bakgrunn av Soff sin kursutvikling er det kanskje ikke det beste grunnlaget for å avse for mye, men håper likevel at flere på Soff tråden kan bidra med en julegave til denne gode saken.

2 Likes

Kan bli en perfekt julestorm for Soff nå, i positiv forstand. Markedet med en klar vending i USA i kveld, og mye tyder på at vi får flere dager med oppgang. Dette sammen med siste nedsalg fra Hemen kan gi noen virkelig gode uker fremover. For en gangs skyld veldig optimistisk, selv om jeg gjerne skulle hatt minst 50% flere aksjer

4 Likes

Hemen ned 115k (rest 8419k)

NM fortsatt til anker, på samme sted, utenfor Kopervik

Det blir forøvrig veldig interessant å se hva som skjer mht. omsetning/aksjekurs de nærmeste dagene- og ukene. Kommer det ikke til å skje noe særlig, blir vi et tradeobjekt eller vil vi se at investorer med lengre perspektiv- i tillegg til oss igjen finner anledningen riktig til å ta et bet i morgendagens offshoremarked?

Trading objekt blir soff fremover dog risikobevist/averse investorer nok ikke tar i selskapet før avklaring nm

Jepp- tror du har rett i det!
Lurer på om jeg skal prøve meg på 1:3 dels trade selv også. men har svært dårlig erfaring med dette og er livredd for å falle utenfor med denne 3-delen når aksjen først går.
Hva er din strategi?

Tror ikke bunn er nådd, så avventer litt med å kjøpe mer. NM spøkelset gjør meg usikker. Men skal få noen i området fartøyet ligger til kai for å rekognosere hva som skjer. Har allerede en del aksjer, men på dette nivået har jeg mulighet til å øke beholdningen med 75%, hvilket er intensjonen - når jeg vet mer om nm

Jeg skal ikke gi noen råd om dette, men vær forsiktig i den fasen vi er i nå.

  • Hemen kan potensielt være ute i løpet av få dager om noe plutselig skjer, blokksalg, en 3-6mnd avtale på NM
  • Mange følger aksjen med argusøyne nå, ref omsetning og kurs reaksjon siste 2 dager.
  • Flere CSV’er som ligger uten kontrakt, kontrakter her kan utløse høy omsetning.
1 Like

Eg vil anta at det kjem ein god rekyl når Hemen er ferdig, MEN det kan fort ta litt tid før virkelig oppgang kjem. Altså ved svarte tall og gode utsikter for betjeningsevne.

Jeg må bare si at jeg faktisk er mektig imponert over måten LPS og selskapet for øvrig har manøvrert seg igjennom krisa. Forrige kvartal viste selskapet at de har evnet å snu trenden, 2022 kan bli et meget fint år :slightly_smiling_face:. Sitter klar med kjøpsfinger’n når jeg ser JF nærmer seg ferdig, noe som sannsynligvis blir rundt jul,/årskiftet :slightly_smiling_face:.

Er sikker på at Solstad er en av rederiene som overelever, og med utsiktene både innen olje og grønt så vil de også beholde bankenes velvilje. Usikkerheten er rundt NM og lånebetjening fremover; SOFF skulle gjerne hatt konvertert mer gjeld ved siste restrukturering, og det kan komme en konvertering til, men så lenge SOFF og markedet viser bedring så tror jeg dette ikke skjer med det første👍

1 Like

Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig i at dette kan ta tid.
Gjentar det nok en gang, aksjen gikk fra 4,90 til 10,76 for mindre enn 1 år siden.
Situasjonen for selskapet, markedsutsikter generelt er ikke engang sammenlignbart den gangen med hva vi vet og ser nå.

Alle Solstad sine fartøy i spotten i Nordsjøen er akkurat nå engasjert, sjekk ut desember ifjor, var ikke i nærheten av dette.

Og, det viktigste, psykologien i dette.
Dersom noen virkelig bestemmer seg følger “alle” etter.

Det er det eg tenker på som ein god rekyl Rodjer her trur eg. Opp mot dobling med mindre det kjem andre gode news. Då vil det kunne gå meir

1 Like

Situasjonen er betydelig forbedret og det er vinter. Kan også være soff avventer børsmeldinger til Jan-mars når det er potensielt lav omsetting.

1 Like

Må bare si at jeg vet ikke dette og bommer i hytt og vær, men treffer heldigvis også innimellom.
Mulig den skal nedom 4-tallet igjen dersom det kommer en massiv dump, men har interessen for aksjen nå fått overtak så vil ikke Hemen sitt salg kunne ødelegge det, og med han ute kombinert med nye feite kontrakter kan det gå fort oppover igjen.

Ja, jeg kjenner jo for så vidt godt til potensialet og triggerne her.

Jeg tror (og håper) at det vil ta noe mer tid før det løsner, samtidig som jeg ser at andre investeringsalternativer innenfor vårt kompetanseområde kan gi en ikke ubetydelig avkastning før det løsner for SOFF.

Men, jeg er enig med deg. Det er ikke uten risiko, men hvilken interessant investering er vel det?

1 Like

Ja, du kjenner de potensielle triggerne vel så godt som meg.
Måtte bare ta dem med ift resonnementet :grinning:

Ble bare litt betenkt når du lurte på å ta grep og da vet jeg ikke om dette er beste tidspunkt.
Derimot er en mulighet dersom man har frie midler idag å spekulere med en “ny post” eller kall det tilleggs post.

I tillegg tenker jeg at kjøpsinteressen vil forsterkes ytterligere når nå Hemen melder under 10% og det skjer om ikke lang tid mest sannsynlig.