Var oppgangen i går hype på pareto sin energi konf, eller ligger det noe mer bak. Jeg er usikker, ser flatt over alle som ble nemt på konf, steg og ligger høyt i pre marked.
Mulig - ser det på XI er kommentert fra Pareto:
"SOFF ser økt interesse og eksisterende flåte tar unna demand | ingen tegn til N/builds (thank god for that).#
Noen som har noe mer?
dvs. prisøkning på 35%? er jo avhengig av antall båter hva estimatet vil bli. må ligge noen forutsetninger rundt dette. men hvis det var basert på exsisterende priser så betyr det 35% høyere aktivitets nivå. uteblir det nye båter i dette markedet så kan jo ratene dobbles eller mer. det å tilføre nye båter i denne perioden bringer opp de faste utgiften på denne fornyelsen. ny supply båt med alt dette miljø greiene. koster lett 400-500 mill avhengigt hvor man bygger og størrelsen på båtene. regn gjerne med 3 år bygge tid fra prosjektering til ferdig båt. dette kan skje med en betydelig høyere rate. sett at en supply båt er i dag skrevet ned til 60-100 mill og en ny båt koster 400 mill. så snakker vi lett om 2-3 økte kostnader. hvis en slik båt tar 100000kr/ pr dag så må disse ha 2-300.000,kr/dag. ok… får vi løftet opp ratene til dette nivået så skal intektene opp samt betydelig oppskriving av fartøyene… god morgen forresten
Var det noen som sa det var en motstand på rundt 27?
26-27 var det en som sa ihvertfall
Denne er veldig verdt å lese igjennom. Både for OSV sin del, men for min egen del mest og for Flotell (prosafe)
Aksjonærlistene for i dag forsinket?
Ikke for i dag men 15/9 listene
Der kom den ja…
Date | Vessel | Charterer | Scope of Work | Comm. | Rate |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [NORMAND FALNES](javascript:void(0) | CNOOC | Supply duties, D/D 14 | 17/09/22 | RNR |
Veldig avventende kjøpsutvikling i dag… Spennende å se hvilken vei dette går.
Pr. nå solgt aksjer for 392 672,20 kr.
Oslo (Infront TDN Direkt):
Om offshore supply-markedet skriver Fearnley Securities torsdag at et par store befraktere har kommet til PSV-markedet med nye forespørsler onsdag, og dermed er PSVer i den norske delen av Nordsjøen “utsolgt” med dagrater i størrelsesorden 200.000 kroner pr dag. I Storbritannia strammes også PSV-markedet seg til med bare et par fartøy tilgjengelig for nye jobber.
Markedet for ankerhåndteringsfartøy er imidlertid fortsatt tregt i Norge, uten noen nye slutninger og nesten et dusin fartøy tilgjengelig for arbeid. Ser vi over til Storbritannia igjen har noen få fartøy nylig blitt sluttet for riggflytting, men på lave nivåer - angivelig like under 10.000 pund pr dag.
men dollaren stiger 10.27 nå
Det vil den fortsette å gjøre i minimum hele september mens Norges Bank selger kroner i relativt ekstreme mengder.
da blir det nok mer valuta tap
Ditto større inntekter. Valutatap kan reverseres innen 2024 ikke inntekter.
Triumph forlenget med ei uke.
Normand Triumph PSV Harbour Energy 26.09 Aberdeen
This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Solstad Farstad (SOFF) 3.