Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Fin ahts jobb til der fra Total, den kan godt Drott ta.

Nå ser det for meg ut som Prosper jobben for Equinor er forlenget helt til 30.03… det ville vært helt ok, over en måned sammenhengnde på 400k/dag er IKKE feil…

3 Likes

Husk på at den jobben starta enten idag eller 12.03. Altså ikkje så mykje å seie.

Ja beklage den har jo gått for Spirt Energy vel for 1mill/dag-ser ikke ut som den har vært innom kai engang før den begynte på Equinorjobben nå.

SOFF drar på litt nå.

Spear ut i ny spott for Peterson

1 Like

Fin rate på ca. 200k nok også, selv om det kun er et kort oppdrag

1 Like

Ser forøvrig DOF har meldt om kontraktsforlengelser for PSV Skandi Mongstad, AHTS Skandi Vega og PSV Skandi Kvitsøy på hhv. 3, 2 og 1 år. Meldte også om salg av PSV Skandi Rona som har vært i spotten på britisk side i det siste, den ryker ut derfra i april om man går ut fra at den selges til et annet marked.

2 Likes

Ser ut som 14 er ett fint gulv. Teknisk ligger bollinger på 14 blank som flere ganger har du fungert i mine aksjer som kjøpsgeense.

1 Like

Sure forhold på børsen nå - 75 prosent av selskapene på børsen er ned.


image

Solstad er nå litt over OSEBX (1,72 vs. 1,78) hvilket jeg vil hevde er en meget bra prestasjon.
Tror man må bare holde seg fast eller ta stilling til videre handlemåter.

Virker ikke som at investorer er i stand til å absorbere summen av faktorer i det store bildet.

Greit og ha i bakhodet at Hovedindeksen er kun ned 2,7 prosent, mens SP500 er ned 12, OMX Copenhagen ned 13, stockholm 17,3, DJ 9 pr.

Gikk lite aksjer i close

Kan virke som om at noen kjøper litt på dette nivået. Veldig lite som skal til for å jage kursen oppover. Blir spennende å følge med på aksjonærlisten om noen dager.

1 Like

Merk intervall - 1 dag altså siste.


2 Likes

Sirius tilbake i spotten fra april

1 Like

Hadde ikke blitt veldig lei meg for litt smitte-effekt fra SIOFF over til SOFF idag mtp reprising osv. Skjer mye spennende i og rundt offshore selskaper nå :v::star_struck:

4 Likes

Nå bør det bli bra rate på Drott ellers blir jeg muggen- 5-6 ahts trengs nå, iferd med å få en ny liten skvis på kapasitet neste dagene. Ratene vil ihvertfall være bra.

4 Likes

Litt nytt offshore fra i dag.
Sveaas kjøper seg inn i Siem Offshore.
Normand Tantalus første oppdrag, etter opplag, for Petrogas.
Island offshore melder fullbooket pr nå, har solgt ut allerede 60% ut 2022.
Maersk drilling melder kontrakt på “warm stacked” Maersk Resolve, start april britisk side i nordsjøen.

6 Likes

Sigma rett på nytt oppdrag den 21.03 for Equinor.
Drott ut for Shell 19.03

6 Likes

Flotte greier, spent på ratene her, om de blir tilgjengelige. Virker smart å ha hentet “hjem” Sirius om arbeidsmengden i spotten og ratene holder seg oppe på fine nivåer.

2 Likes

Raste ut AHTS-jobber nå, det er ikke tapsrate rihvertfall det er sikkert men skal vi håpe vi er rundt 400-500k/dag da?

Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Shell UK R/M Ocean Endeavor, D/D 14 17/03/22 GBP 72500

Grei rate dette :slight_smile:

9 Likes

Såpass måtte det være når den har ventet en liten uke(?) på jobben :smiley: men håper de andre er på samme da, får vi Sigma ut på 800k/dag til mens Prosper skal jobbe ut måneden på 400k/dag så begynner det se veldig bra ut for spoten i Q1 på tross av litt treg start og båter som har vært litt på verft.

4 Likes

Sveaas-raid er neppe det siste aksjetrekket i offshoreskip-markedet – E24