Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ettersom @locksley allerede har gjort jobben; Enig!

Dette var for meg som ventet ift. tallene, men enda bedre enn ventet ift. guidingen fra en normalt svært så nøktern LPS. Denne skuta er på rett vei.

Merk forøvrig NM-infoen i note 8 (mener jeg det var) og som slik jeg ser det vitner om en situasjon som samsvarer med vår “gamle” spekulasjon om at SOFF og DNB “samarbeider” om å la Maximus LTD ta støyten her.

3 Likes

Jeg “frykter” vi kan se grønne tall allerede for Q2. Selvsagt pga. den økende aktiviteten og stramt marked, men også fordi man har gjort unna større utgifter ifbm. klassing/vedlikehold i januar/februar, men også at det begynner å bli så veletablert sannhet at markedet er kommet for å bli at vi kan se bortfall av avskrivinger eller til og med enkelte oppskrivinger. Med utgangspunkt i Q1-avskriving på ca. 300 MNOK, så vil f.eks. en “standstill” i avskriving på 33% tilsvare ca. 100 MNOK. Med oppskriving enda mye mer, f.eks. det dobbelte.

1 Like

Godt oppsummert dette :blush:
Enig med deg her!

Bortfallet av jobber i januar og februar skapte dessuten antakelig et etterslep, og sommersesongen kan bli enda strammere enn man hadde trodd for noen måneder siden.

Da har visst tydeligvis flere spennende investorer fått lest seg opp på SOFF og SOFFs fremtidsutsikter- og trykket på knappen

Er det noe spennende på listene idag kanskje?

Hehe, ja,
Da er det snart I media og så er gutta ute igjen.
Ikke så mye de har handlet foreløpig, men har nok økt endel igår

Lille- og storebror Spettet

Kun lillebror vel?

Tycoon er vel storebror, har ikke googlet noen av dem, men mener bestemt at Krisianro og Tycoon er hhv lille- og storebror

1 Like

Tycoon er ikkje på lista. Kanskje på kjøpslista, men det kan like godt vere innlånte aksjer

1. KRISTIANRO AS - KONTO #3 +286 870 +286,87% 386 870 0,5039%
2. FOUGNER INVEST AS - KONTO #2 +200 000 +100% 200 000 0,2605%
3. MINDE HOLDING AS - KONTO #3 +120 000 +100% 120 000 0,1563%
4. OTTO RONGEVÆR (f. 1955) +110 000 +67,82% 272 188 0,3545%
5. TYCOON INDUSTRIER AS - KONTO #5 +106 864 +100% 106 864 0,1392%

Så, jo Tycoon er på listen, men de solgte sikkert igår.
Sånn det funker vanligvis.

1 Like

Det stemmer at Kristianro AS er Eigil Stray Spetalen: https://www.proff.no/aksjonærer/bedrift/kristianro-as/977462487

Tycoon kjenner vel alle :slight_smile:

Ja, kjenner godt til Eigil fra tiden i Photocure, han er medlem i fb gruppen.
Han satt standhaftig som Pho aksjonær over flere år, han er noe mer “stabil” enn sin noe mer kjente bror :joy:

1 Like

“High tendering activity from all offshore energy segments, som vessel types might be in shortage already in 2022. This will of course have a positive effect on day rates.”

Backlog-økningen på 2,6 mrd i et kvartal er rekord for selskapet.

1 Like

Wow! LPS bekreftet nettopp at det kommer oppskrivinger av skipsverdier i Q2!

1 Like

Når ble dette sagt i web?

Han sier også at oppskriving av skipsverdier kan føre til at noen av de eldste fartøyene kan bli vurdert solgt til gode priser.

Slide 6