Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja, det kan nok kanskje hende men,

Gårsdagen varslet bare en ide- selv om den er aldri så god og vel strengt tatt bekrefter at sterke aktører ser positivt på offshorefremtiden dersom de posisjonerer seg rett! Tenk når det kommer meldinger om kontraktsarbeid som følge av dette. Vi ville nok ikke sett nedgang idag dersom det ikke var for en overivrig Fredriksen.

En god NM- avklaring vil innebære stor de-risking samt store inntekter og er en god positiv trigger- og som nok vil bli varslet utenfor børsens åpningstid.

Jeg har i hvert fall ikke tenkt å ta sjansen, selv om også min erfaring er at det ville vært lurt i perioden Jan-Okt 2021

Det gikk jammen 200k på sluttauksjon også, og da skal det totalt inkl. krysett ha gått ca. 2M aksjer i dag

1 Like

Hmmm det er 5-10*normalen omtrent det😳

Ser ingenting til kryss hos Nordnet. Så er litt underlig dette her

For min del udiskutabelt hvertfall.
Å gå ut med 20-30% av soff for å ta andre presserende case som Havila(+122,5% for egen del) er ingen problem.
Man må evne å være noe fleksibel i aksjemarkedet forutsatt at man har anledning(tid) til å følge med.
Men, man må ha tid til å følge utviklingen, ellers er det nytteløst.

1 Like

Ja, fikk vi ikke kursoppgang så fikk vi i hvert fall omsetning. Betyr ikke det at flere nå tror på prosjektet SOFF?

God helg godtfolk- nå er det middagslaging med rødvin, og middagsbesøk med mer rødvin :wine_glass: :wine_glass: :wine_glass:

3 Likes

Sånn var det sist også…

Hvis Fredriksen fikk solgt unna godt i dag, 2 mill aksjer, samt ca 500.000 - 1 mill aksjer i går på volumet så er han nesten ferdig. Denne aksjen står foran en potensiell god rekyl!
Gir det 1-2 uker :+1:

Hei
Sikkert et dumt spørsmål, men hvorfor selger ikke Hemen i dark pool?

Her er ingen spørsmål dumme, tror de fleste av oss famler i blinde her angående Hemen, hvertfall gjør jeg.
Dessverre, jeg har ikke noe godt svar å gi

Jeg er sikker på at jeg er top 10 hva gjelder dumme spørsmål og kommentarer, men dette er for meg ikke et dumt spørsmål. Jeg trodde vel egentlig at kryssalg var del av et slikt dark pool, men ser etter litt googling at dette vel ikke er tilfellet. Jeg har ikke peiling!

Edit: Men vil det ikke være større fordel å bruke dette som kjøper- for å utsette kjennskapen til kjøpers interesse. En selger har vel ikke samme behov for dette?

Maximus ligger i ro utenfor Cuidad del Carmen med en liten tug ved siden av seg…

Australis har forlatt gassfeltarbeidet og er nå på vei til TERPENIYA BAY

Installer nærmer seg Guyana med stormskritt etter en lang ferd fra Capetown

Frontier er fortsatt i arbeid utenfor Guinea

Nor Captain på vei til Thailand

3 Likes

‎Økonominyhetene: Røkke og Fredriksens nye vindallianse on Apple Podcasts

ut i podkasten… så kommer det frem at man ikke bare snakker om hav vind men også merder til havs…

store merder til havs kan bli en stor industri. med witsø og røkke så kan det bli virkelig stort

8 Likes

Hva gjør man søndag morgen etter en lang og særdeles frisk tur med bikkja? Jo, men googler whois;

Windstalleralliance.com ble registrert den 21.09, mens Windstaller.com ble registrert den 13.10, altså dagen før børsmeldingen om Windstaller kom. Ikke at det nødvendigvis betyr noe, men domenebestillingene bidrar i hvert fall ikke til å avskrive muligheten for eventuelt senere etablering av annen samarbeids- og organisasjonsform enn en allianse.

2 Likes

Ørsted fortsetter sin satsing for fulle mugger.

1 Like

Jeg syns damen ble veldig “nå må jeg ikke si for mye” når hunble spurt hvilke andre områder enn vindkraft de så for seg. Arbeid i forbindelse med mulig offshore oppdrett, feks sammen med Witzøe satsingen er klart en mulughet ja.

1 Like

Prosper, Sigma og Sapphire jobbene er alke forlenget 2 dager til 22.10 veldig bra, litre trykk nå og de har 700k/dag samlet

hadde hvert gøy å spurt henne …om hva med mineral opphenting eller grue drift? det er så mye som blir diskutert for tiden og i verden er det mangel på div mineraler som kan gi dette område et løft.
i noen deler av verden så er dette en stor industri. i nor områdene så har ikke dette kommet i gang men de sises at vi sitter på store resurser. videre har vi dette me co2 lagring

Deeo Ocean er vel allerede inne i noe mininggreier er de ikke?

Edit:

jeg har ikke studert på det, men det kan være statlige penger og konsesjoner som følger med hvis man beveger seg inn i dette område. Aker med røkke liker å være først :sunglasses: