Dette er viktige og svært gode poenger og som faktisk kan forankres med en stor fordel til SOFF dersom man setter seg ned med kalkulatoren. Men, denne fordelen kan man først høste av når morgendagens marked faktisk ankommer. Frem til da vil dette ha negativ innflytelse.
Hemen ned 110k, eier nå 8 534 154 aksjer.
Edit: Rettelse
Mermaid har nå rettet nesen mot kontraktsarbeid
NM er straks hjemme
Hemen i rute, antageligvis greit under millionen aksjer igjen nå,
Ja, nå virker det å nærme seg med stormskritt. Det skal bli VELDIG spennende å se hvordan aksjen beveger seg når Hemens nedsalg er ferdig noe som jo faktisk kan finne sted ila uken. Kanskje kommer 10% meldingen allerede i dag- eller i morgen?
Jeg hadde for egen del håpet at det bikket over på nyåret, men man burde jo ikke være kresen på gode kursrelaterte nyheter i denne aksjen.
Hehe,
Tror de fleste er møkklei denne seigpiningen og vil bli ferdig med dette snarest mulig.
Selvsagt vil man finne enkelte som kunne tenkt seg at det dro ut en tid til for ytterligere å kunne posisjonere seg.
Selv skulle jeg gjerne også hatt et par av mine andre aksjer i doblingsmodus innen et par dager for å få tatt mer soff, men av og til må man bare være tilfreds med hvor man er og hva man har.
Uansett, jeg tror omsetningen fortsatt kan være høyere framover enn vi har vært vant til og 5-6 kroner kan være greit innen rekkevidde til nyttår om vi er litt heldige nå.
Og Stayerne her hadde virkelig fortjent en solid opptur etter et vedvarende kursmareritt de siste 8-10 mnd
god morgen. har ikke mange bekymringer rundt solstad nå. markedet utvikler seg positivt og til og med equinor snakker om leteboring og forsvarer det med at det trengs for det grønne skifte:-)))))))… blir ikke klokk på noe av den hjernevask indoktrineringen vi har blitt utsatt for. men det som er sikkert er at det er mangel på energi. tyskerne snakker nå om at naturgass skal bli anerkjent som grønn energi… du vet hvis de ikke vil ha atomkraft… hvilke muligheter har de da?.. for min del så tror jeg at om noen år så blir det massivt satset på atomkraft…men dette har et bilde på 30 år. mye politikk i dette.
men det er ikke en tvil i min skjel at det blir behov for solstad og at det snart blir mangel på båter. q3 ga en god indikasjon på utviklingen.
Flipper med nytt oppdrag fra idag.
Da er vel alle Solstad sine fartøy i Nordsjø spotten i aktivitet såvidt jeg kan se i farten, eller alle har hvertfall fått oppdrag.
NEW [NORMAND FLIPPER](javascript:void(0) Neptune Oil & Gas Supply duties, D/D 14 15/12/21 RNR
En som fikk det travelt nå
Melding på vei kanskje
Det er sikkert noen som har spottet NM fra hjemmekontoret og endelig oppdaget for et magnificent beast hun er.
Den nærmer seg føælt,spent på hvor den ender-står Kopervik men den skal nok ikke ligge der- tenker Husøy (yay) eller at den legger seg på anker først nå,m det ser slik ut på marinetraffic
Akkurat nå er det “fullt” på Solstadbasen på Husøy, Normand Flower og Normand Cutter ligger der.
Hun er for høy til å gå til Husøy tror jeg.
Da gikk det raske 175k. Kan vi påregne børsmelding fra Hemen i dag?
Hva mener du for høy? Pga Hydro?
Småjobb før avreise til Brasil, eller kan det være for en tidlig klassing for den må klasses innen sept22?
Er en losbåt like ved NM nå, muligens det er den de har ventet på, men trodde ikke den var såååå svær at det er krav til det…
Hadde ikke fått gå så langt uten los dersom det er krav, båten er langt over losgrensa. Men dersom Kaptein har farledsbevis trenger de ikke.
Angående høyde så er vel kraftledningene ved Hydro 54m, VLS tårnet er høyt, men er det så høyt?
Jeg trodde ikke det- hurtigruta og danskebåtene går jo under de kraftledningene🤔
De blir ikke så høye i forhold til tårnet på NM. Fant dette: The VLS, measuring 32x16x44.
Så + dekkshøyde så kan det være det er helt på kanten.