Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

PAreto har fortsatt døren åpen for at Solstad ikke trenger utvannende emisjon.

1 Like

Det har forsåvidt jeg og men da må det selges litt mer tenker jeg, og så spørs det da hva som er å foretrekke…selge noen gullkalver eller vanne ut melka…

Vi liker dette…som skjer nå. Frykten slipper taket.

Brent veldig opp kjempemessig selv om det kan komme en dump ila neste halv-timen

1 Like

Som vanlig så er dette en overreaksjon fra Oslo børsen

1 Like

Reaksjonen er villet og tildels styrt

1 Like

USA børsen er jo snart i grønt,så så ille kan det ikke være.

2 Likes

Den 16. største banken i USA sendte olja ned så mye… forstå det den som kan, bekrefter bare at makro skyter i alle retninger i dag

2 Likes

Biden-talen hjalp nok litt, mange som blir fornøyde når skattepengene ikke går til slike ting

1 Like

Jeg tenker at om emi kommer så kommer den trolig nærmere H2, evt. slutten av året. Årsaken til det er vel egentlig at det er logisk at selskapet for det første vil forsøke andre løsninger (som f.eks flere salg) og for det andre fordi de ville kunne hentet på bedre kurs.

Gjøre som EIOF f.eks, ta det mens kursen løper. Ville sånn sett vært logisk om de da kursen sto i underkant av 50 utførte emi på 45.

Mulig jeg tenker helt feil her, men de vil jo først og fremst please aksjonærene, så må de imøtekomme kreditorene men jeg er usikker på om de er spesielt taie på å få hentet ytterligere 2mrd oppå de 8 fortere en svint.

Selskapet opplyste jo tidlig om at de hadde innledet dialog og forhandlinger med kreditorene i god tid, da sannsynligvis for å sikre best mulige løsning.

Så er det smartere folk enn meg som sitter tettere på selskapet som i disse dager sitter og bygger ytterligere på postene sine, regner med de ikke totalt har oversett/ignorert tema emisjon og har så langt det lar seg gjøre forsikret seg om at det grønt lys for ytterligere kjøp.

3 Likes

Close over 35.4 gir nytt bunnsignal i STF.
Vi har bullish engulfing i dagschartet og WVix indikerer bunn og kjøpssignal.
Fin vending i både oljen og over dammen - begynner å ligne noe her!

3 Likes
3 Likes

Ble dere presset av kreditorene til å selge til Tidewater?

– Absolutt ikke! Dette var vår tanke, vår plan, slår Lars Peder Solstad fast.

Dette er det samme @locksley har sagt hele tiden…

7 Likes

"For ham er salget et strategisk veivalg.

– Det vil jeg være klokke-klar på. Dette er bra for oss, sier han."

4 Likes
1 Like
1 Like

Ingen nevneverdige salg fra siste oppdatering blant storfiskene. Dog litt interessant hvem som nylig dukket opp på topp 50.

Edit. Ser for øvrig ut som dette ikke er nykjøpt, hvilket betyr at det er fordi andre på topp 50 har solgt seg ned at Hemen dukker opp.

Hemen har ligget rundt 115k aksjer er det vel hele tiden,
enten rett utenfor topp 50 eller rtt innenfor. Det er enten en liten rest han ikke solgte men mer sannsynlig er det aksjer Hemen har fått etter noen av båtsalgene da det var noen opsjoner der i forbindelse med avtalen i 2020

2 Likes

New bareboat charters with purchase obligations for two AHTS vessels

Ocean Yield AS (“Ocean Yield” or the “Company”) has entered into an agreement to charter out the two 2013 built AHTS vessels, Far Senator and Normand Statesman on bareboat charters to Viking Supply Ships AB for a period of five years. The Charterer will have purchase options during the charter, and an obligation to purchase the vessels at the end of the charter term, if requested by Ocean Yield. There is also a substantial element of pre-paid charter hire to be paid upon commencement of the transaction.

3 Likes

Far Senator and Normand Statesman Bareboat arrangements

2 Likes

Nok en gang solid reaksjon opp fra 34.2-.3 nivået, fin reaksjon opp med børsen i dag og kjøpssignaler avgitt. MACD, WVIX, Stoch og RSI indikerer at bunnen er satt i daily, bullish engulfing candlepattern som indikerer pivot er satt og bekreftet. Første motstand i DTF er 42,35, HTF 38,45.

Let it rip :slight_smile:

5 Likes