Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Skikkelig stygg utviklingen nå - OSE SOFF - benytter anledningen til å fylle litt på.

Silicon Valley Bank heller kaldt vann ned over ryggen til “folk” pga. finanskrisen. Heldigvis Denne krisen blir nok ikke like ille som finanskrisen, fordi alle de største bankene i USA er svært solide ved inngangen til denne krisen. Det vi skal rydde opp i på denne siden av sommeren er ubalansene hos de mest virkelighetsfjerne aktørene i økonomien (Molnes)

1 Like

Børsen er forøvrig ned 2,31% så det kan nok være lov å si dette ikke kommer av PSV-salget. Hadde nok vært en lik reaksjon selv når kursen sto i 48-50 :sweat_smile:

1 Like

Har kikket på det og tenker at dersom Solstad skal sitte igjen med 41 skip- 15 AHTS og 26 Subsea (da ten ker jeg de teller Installer som en hel) skal de kvitte seg med disse 6 ahtsene:
Nor Spring
Normand Titan
Far Sabre
Far Scimitar
Far Sound
Elang Laut 1

Innspill? Er dt evt den ene psven i Brasil som skal bort og så beholder de Elang Laut i Asia liksom?

Det sier seg selv at psvene er totalt ubetydelig , av årsaken du nevner.

1 Like

Sioff er nede omtrent like mye og de har ikke solgt psver-og hadde melding om insidekjøp før start.

2 Likes

Ikke overrasket. Som du sikkert husker så ble Q3 21 fullstendig ødelagt av makro og en sur børs, men det kommer seg før eller siden som regel :grin:

2 Likes

Dollar bør få en reaksjon ned. Nå er plutselig krisemaksimeringen og rentehevinger snudd på hodet til at det ikke kommer renteøkning USA.

3 Likes

Pen reaksjon opp nå, lot seg ikke etablere ordentlig under 36.
Kommet noe ned kortsiktig på oscillatorene, fått ristet ut en del kortsiktige gevinstsikrere.

Makro ser også ut til å ta i mot rundt støtterange, vurderer det fortsatt som sannsynlig at vi skal opp og teste 41,5 ila forholdsvis kort tid.

Først må vi etablere oss over 37,90 med close i HTF over og videre followthrough. Ikke uvanlig med backtesting av reaksjonen vi så fredag - spesielt med makro i mente. 278 av alle børsens aksjer er røde i dag, flere blodrøde. De som ikke er det er stort sett “filleaksjer” med ubetydelig omsetning.

1 Like

Vi får se hvor lenge det varer - oljen har gått noe apeshit.

USA: BIDEN VIL SNAKKE OM BANKSYSTEMET KLOKKEN 14

Oslo (Infront TDN Direkt): USAs president Joe Biden vil snakke om banksystemet klokken 14.00, opplyser Det hvite hus mandag, ifølge Reuters.

Proppen i brenten. 36 holdt ikke og det spøker litt for neste støtten også. Kan ikke se helt at proppen skal gå amok i makro som følge av en nisjebank som attpåtil blir bailet ut av FED, spennende å følge med utover dagen.

Det er ingen fundamentale grunner til at oljen går så mye ned. Det dumpes storstilt nå. Fryktdeluxe Soff holder seg helt greit i grunn. Se på Archer som @OLADUNK1 nevnte, eller aker bp for den del.

Enda flere ble invitert til makrofesten gitt!

Forsåvidt enig, men viktig å ha i mente at psykologien rår i det korte bildet - ikke funda. Men kalkisen vinner som regel til slutt :slight_smile:

2 Likes

Selv om jeg har mest tro på at makro er styrende i dag når 283 av 300 selskaper ved oslo børs er ned, skal det ikke utelukkes at en potensielt forestående emisjon. :face_with_hand_over_mouth:

Brent henter seg litt inn - kanskje det kommer en dropp etter 1500 også., men fint om oljen holder seg over 4 feb støtten og henter seg noe inn. Stor redning for OSE i alle fall.

Nært forestående emi i Soff?

Derfor jeg lurte litt på det PAS greiene tidligere idag.

Kor finner eg info om denne PAS. Kva det står for?

Pareto Sec

Meget pen reaksjon opp fra støtten på 34.2 nok en gang. Spiser seg oppover her tilsynelatende.

Vedr. emisjon kan jeg ikke helt se for meg hvorfor de skulle foreta seg en emi nå som aksjen er ned 30% på en uke, de har økt cashposten med 6 mrd til 8 mrd og går inn i en svært lønnsom periode for hele flåten.

Hvis noen har sterke indikasjoner eller argumenter for nært forestående emi er jeg lutter øre.

Jeg bare kaster ut ordet “potensielt forestende emisjon”. Har ikke tro på det selv, men emisjon må nesten nevnes en gang om dagen.

2 Likes

Pareto har ikke skrevet noe om en nært forestående emisjon. Dette ble imidlertid tatt opp på fredag, hvor det har lekket noe informasjon fra XI til TEK forum.