Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Har oppdatert :slightly_smiling_face:

PÅ hjemmesiden er Drott nå forlenget til 21.3 den går på 1mill/dag nå

Prosper /Sapphire ledige nå.

På psv er kun leader ledig

1 Like

PAS har 200 kr aksjen som NAV for depreciated current replacement cost. Det tilsvarer ca 15,5 mrd, og er altså skipsverdiene fratrukket gjeld. Mao ca en dobling av estimatet på 15,05 mrd. Dette er i tråd med diverse artikler om at vesselsvalue mener osv fartøy har doblet seg i verdi siste året.

2 Likes

Sagt på en annen måte, en beiler kan kjøpe flåten til halv pris med dagens mcap.

1 Like

Ligger an til decent åpning her, brudd igjennom 37,9 gir kjøpssignal i HTF. Første motstand 41,5,-

1 Like

Videre. Markedet “må” på et eller annet tidspunkt ta innover seg realitetene. De som sitter på skipene, sitter på gullet. SOFF kan selv bli nødt til å “minne” markedet på dette, gjennom oppskriving. SOFF benytter som kjent “value-in-use”, og etterhvert som gamle kontrakter fases ut, og nye lukrative fases inn, vil det komme oppskriving i bokført verdi.

Den enorme giringen gir et enormt kurspotensial. Bare 10% økning av nevnte 15 mrd (dagens verdsettelse av flåten i følge aksjekursen) utgjør i underkant av 20 kr kursstigning. Selv om markedet framover bare “appresierer” en 30% økning mot Pareto/VesselsValue/andres estimater for replacement cost hensyntatt avskrivninger, vil det tilsvare en aksjekurs på i underkant av 100 kr.

1 Like

Mulig jeg spør dumt nå, men dette fra PAS, er det noe nytt de har kommet ut med de siste dagene?

De nedjusterte sine to NAV-tall etter salget av PSV.

1 Like

Ok, så det er fra den rapporten, takk.

Både Jarl og Australis er “out of range” med siste kjente opphold Singapore havn. Noen som har abonnement på en tracker-tjeneste som kan finne mer info?

Herregud så tullete alt ble nå på OSE. Kjøpsanledning dette

Har tatt chips av bordet og avventer litt videre utvikling (generelt i flere papir egentlig). Ble ikke noe suksess trade med det bratte og plutselige fallet. Er noe her jeg ikke helt forstår / ser så da velger jeg safety first.

Fullt forståelig det når det blir makrofest og dårlig drevne banker midt oppi det rotet her 🫣

vel i slike tider er det vel råvarer man skal være inn i. Gir ingen mening dette voldsomme fallet på ose her nå

Fikk fort en stygg vending. Får se da om 36 i SOFF holder og for øvrig 1200 i OSEBX. Tidevannet som trekker ned i dag og jeg vil anta at det er en del som selger seg ned all over. Benytter meg av anledningen til å akkumulere ytterligere.

Det var da ikke soff alene. Alt faller, makro som justerer her

Når alt faller som dette bare sitte rjeg, klarer ikke time salg og tilbakejøp uansett føler jeg så bare å sitt. KJipt for Sioff som kunne fått en fin dag med et lite insidekjøp men neida. Alt ned.

Makrofest - en god beskrivelse. Det er ingen som blir skånet, selv ikke selskap med lite gjeld og god fortjeneste. Da henger selvsagt selskap med høyere risiko i en tynnere tråd.

Det er dårlig stemning over alt.

image

1 Like

Tror vi har nådd rentetoppen. Så ikke noe rentehopp fra usa denne uka

Australis ligger for anker ved “Hansa Bay, Papua New Guinea”
Jarl har forsvunnet. Enten fortsatt til verft i Singapore med AIS avskrudd eller gått over til Navy AIS som ikke viser.

1 Like