Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Er jo ikke tvil spør du meg om at Soff nå nærmer seg noe mtp gjelden. Selger psvene etter et års forhandling med Tidewater, bareboat-ahtsene tilbake til OY, første salget nå av de 6 annonserte på Q4-presentasjonen…

1 Like

Spent på hva denne gikk for. Ikke funnet noe om det foreløpig.
Handlekraftig gjeng borte på Skudeneshavn, spennende å følge videre.

Sabre lå til salgs for 150mill, har de fått det er det over mine estimat. Jeg tippet 100

1 Like

Får vi medvind nå

1 Like

Sapphire omc jobb

Konge!
GBP 95000

6 Likes

Det er 1,2 millioner kr det…!

6 Likes

Stemmer-og så kan jeg ikke unngå legge merke til at psven som fikk jobb samtidig fikk e rate på 0,05 mill

1 Like

“Further, due to the strong macro outlook and dwindling supply, certain Owners are now upping their rate indications to levels not seen in a decade. We can confirm indications from some Owners for full-year timecharters exceeding USD 70,000 per day for 250-ton crane construction vessels commencing next year, illustrating the drastically improved market sentiment in the segment FEF”

Solstad har 11 subseaskip med 250t krane (4 av de har 300-400t, Maximus har 900t)
DOF har 7 (litt misvisende, DOF har jo mange store flotte subseaskip uten stor krane)
Sioff har 4

2 Likes

Kilde: FEF : Fernley?

Sntar det, ikke min kilde, hentet fra annet gora.

1 Like

Beklager å meddele at både @Metallian og @Bizzy tok feil gjennom forslagene, henholdsvis Bareboad og Bullrun.

Korrekt word o f the day var emisjon :face_with_hand_over_mouth: Spøk satt til side, oljen fikk fart på seg ned over på ettermiddagen. Vil tro den Reapern over svartehavet forårsaket dette- Selv om geopolitisk uro, krig og faenskap bruker å spille positivt inn på oljeprisen så blir den totale graden av usikkerhet med banker og what not for stor. USA holder seg likevel bra og kanskje det er håp for i morgen. Satser selv på hurtig retur på oljen, selv om dette med bankene kan sette enda mer frykt i markedene…

God natta.

2 Likes

Tok en kjapp kikk på Q4-tallene. HAr for enkelhets skyld brukt 90 dager og ikke sett på utilization.
For AHTS har jeg brukt 15 båter altså inkludert de 2 fra på bareboat, jeg tror det blir korrekt men er litt usikker siden lease er en annen utgiftspost- Det er uansett ikke voldsom forskjell med/uten de to.
HAr brukt 38 psver, 15 ahts (ikke de 6 i opplag) og 25 csv. (Har ikke tatt med MAximus da tror jeg-litt usikker, de ble opverlevert i oktober men jobbet jo bare litt i Q4 så tror ikke det skal være veldig utslagsgivende uansett).

Utgifter:
PSV- 390mill-114k/dag
AHTS- 249mill-184k/dag
CSV- 510mill- 227k/dag

Inntekter:
PSV-470mill-137k/dag
AHTS-311mill-230k/dag
CSV- 854mill- 380k/dag

Innspill anyone?

1 Like

Stemmer tålig bra overens med det jeg har kommet frem til også under prøvelsen av PSV-exiten. AHTS-inntektene er vel spot on - blir juicy nå som ratene har 3-7x’et igjennom jan-mars.

Jeg kan ta med «operating result before deprecitiations» og…

Psv-19mill
Ahts-99mill
Csv-120mill

Nokså klar tale

1 Like

Ingen verdens tvil :grin:

Makro (oljen) styrer OSE rett i dass. Cash er greit fremover., mye penger å tjene når oljen finner støtte. Jeg tar sikte på rundt 76 for oljen.

1 Like

Supply nevnes eksplisitt

1 Like

Supply som evt råttent egg?

Ikke slik jeg forstod podcasten. Diskuterer supply oppimot energibehovet og at en fraværende nybyggsaktivitet er til fordel for supply segmentet. Det kommer frem en rekke ulike betraktninger som er diskutert opp og ned og i mente her inne i tråden, men i alt fremlegges et positivt syn på supply - selv om den ikke kommer noen spesifikke aksjekjøps råd…