Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Verdt å følge med på EIA oljelagertelling tallene som kommer omtrent 1530 i dag. Kan bli skikkelig dårlig steming for oljeprisen om det blir build utover forventingene. Edit: Likeledes oljepris responsen på omtrent 76,5 - ryker denne støtten kan vi se 60 tallet for første gang siden desember 2021.

Fordelen med oljeprisen ned er resterende portefølge som reagerer positivt på lavere inflasjon, oljepris må ned for å kompensere med inflasjon…

Kalkulatoren seirer til slutt - tilbudet tilfredsstiller ikke etterspørselen.

1 Like

Korrekt. Fin reaksjon her etter nok en undershoot på stlttenivået vårt. Closer vi over ca. 34 her så er trippel bunn satt. Er “tullevolumer” som har presset kursen ned idag, mens det er på disse nivåene de store postene blir tatt.

Egrer meg nok en gang grønn over at jeg aldri klarer å være tro met tanken om å alltid ha minst 10% cash i tilfelle det skjer noe.

1 Like

Holder på cash til bunnen på oljen er tatt ut.

Hva er target olje, 71-72?

Drar fort til 70 om vi ikke får noen reaksjon opp mot close i dag.

69 - deromkring. Gamechanger potensielt om en time - EIA rapporten. Tror ikke den vil være til hjelp.

1 Like

Ekstremt oversolgt da på disse nivåene, så skulle egentlig forundre meg om det ikke blir noen form for reaksjon opp herfra. Oljelagertallene blir vel en trigger enten ene eller andre veien - trolig.

Spørsmålet er hva som er diskontert inn her nå da, neppe lyspunktene :slight_smile:

Tror ikke noe er til hjelp i denne situasjonen,USA som styrer nå

Enig… Det er panikk deluxe nå. Det er jo alltid USA. On top of the world.

Rykter Creditt suisse til nå på hjemmebane blir det ultra god steming.

Børsen er og ned ≈ 4%, minner om pandemien det her :sweat_smile:

Bank kriser,olje under 75 og dollar på 10,80,hvor skal dette ende?

1 Like

Det er bare begynnelsen i følge fa Molnes.

Ja da kan vi se 1 tallet med ett par sånne dager til

Vanskelig for oss å vite hvor omfattende og alvorlig situasjonen faktisk er.
Det som derimot er sikkert er at så snart noen roper ulv ulv så kaster mange flere seg på og dette medfører at det utløses panikk som forsterkes av at stadig flere kaster seg på og man oppnår en ond spiral eller “en ypperlig kjøpsanledning skapes”
Jeg er svært tvilende til å sluke alt som skrives og nevnes og ta alt for god fisk, denne ekstreme volatiliteten skaper store muligheter for mange og man kan aldri utelukke at deler av det som kommer rett og slett er propaganda og i scenesatt.

Med det sagt, er nok ikke alt fryd og gammen for tiden :upside_down_face:

1 Like

Noen ganger er det viktig å spørre seg selv hvilke implikasjoner det som legges til grunn for reaksjoner på dager som dette egentlig innebærer for eksponeringen man sitter på.

Vært med på dette utallige ganger, det gjelder sikkert flere her. Bra med kjøpsanledninger der ute nå :slight_smile:

2 Likes

For egen del sitter jeg aldeles i ro, skulle dog hatt kapital og handlet for.
Jepp, dette har vi opplevd mang en gang gjennom 20 år på børs i større og mindre grad.
Det går over.

2 Likes

En god regel: Enten så går det bra, eller så går det over.

Tidsspørsmålet og fundament er det som betyr noe i magadrag som dette, også er det mange som drar på seg for mye risk med penger de ikke har råd til å tape - det gjør røde dager rødere.

Vi er trolig ikke så langt unna bunn totalt sett, også i makro. Vanskelig å si helt hvor det gir seg - men sannsynligheten tilsier at vi er nære. En får legge følelsene i skuffen og følge med på de faktiske forhold og gjøre sine vurderinger deretter.

1 Like