Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Solstad har oppdert spotlistene og det er pr nuh IKKE EN ENESTE LEDIG CSV!

6 Likes

JA svart dag… men når får vi fotfeste igjen. ikke lett dette. jeg sitter fast. selger ikke i noe jeg eier. :cowboy_hat_face:

Spennende nivå i SOFF. Vi har både horisontal støtte rundt 30-32 samt MA200. Burde kunne skape en reaksjon opp ila uken. Spørsmålet er hvor mye makro-uroen kommer til å trekke motsatt vei. Det burde være rikelig med volumstøtte her i området vi er nå - i en normal situasjon iaf.

Risikoen ligger til nedsiden rundt 26-27kr og deretter 20kr om makro/olje skulle få en skikkelig utflushing.

Er selv fristet til å legge tilbake noen chips på bordet her…!

1 Like

Der kom «opec» med svar. Får se om det er en nothingburger.

norhigburger? sulten? eller hva betyr det?

Ser for meg at han mener nothingburger, altså uviktig

Rett og skrivefeilen er rettet - minner for øvrig om at google en en god kilde.
Edit: OSE ned i motsetning til Europa ellers. Ser ut som Kuwait situasjoner har tatt ut noe av usikkerheten i oljeprisen (positiv driver). Inntil oljeprisen viser evne til forbedring har jeg liten tiltro til at OSE vil utvikle seg særlig positivt. Hvorfor er oljeprisen relevant for OSE ? Det har å gjøre med Equinor, Akerbp, mfl. Sentimentet blant nevnte segment er naturligvis toneangivende for SOFF også - særlig nå når makrokreftene rår.

1 Like

Merkelig at alle de andre har hentet seg inn etter fallet i morges,men ikke bakvendt aksjen SOFF den holder seg på samme nivå

Det ordner seg. Tar bare litt tid.

Blir spennende å se om SOFF klarer å karre seg over 34.20 nå og videre oppover fra volumstøtten. Jeg velger å sitte på utsiden - har ikke tid til å følge med men kjøp rundt 32-32.50 idag virket lovende.

Spennende. Ser ut til at det kan holde. Med disse undershootsene og hammerne som ligger i makro og mest relevant SOFF kan det hende at siste tappen med undershoot til 32 som du nevnte for en ukes tid siden var det vi trengte for å få ristet ut siste truseskvetter. Ser at IB også fortsetter å akkumulere.

Fundamentalt ble selskaper med gjeld og (re-)finansieringsbehov pluteselig repriset over helgen så jeg avventer til sjøen har lagt seg litt mer. Synes det var uoversiktelig før jeg gikk ut men jeg synes det er hakket mer uoversiktelig nå :slight_smile: Blir alltid også litt småskremt når mine pessimistiske anslag slår til - til slutt og allikevel. :face_with_thermometer:

Jøss skal vi ende i grønnt?

1 Like

Rart med det, men korrelasjonen mellom sentimentet i oljeprisen (OSE) og soff er etter mitt syn veldig sterk.

Edit: Kjipa for dem som solgte i dag og som sikkert ikke fikk med seg Kuwait meldingen.

Kuwait melding?
Har ikke solgt noe idag heldigvis :blush::ok_hand:

Uregelmessig stille her inne i dag…

Mer spennende å diskutere på dårlige dager vel? :smiley:

R4elativt stille på nyhetsfronten også

Oljen opp, oslo børs opp og soff opp, selv om EP får mest oppmerksomhet i dag. er det “great news” Flott om oljen henter seg inn, selv om vi skal ikke lengre tilbake enn i går for å finne en situasjon preget av langt større usikkerhet enn hva som er tilfellet i dag.

Prøver å ikke jinxe :wink: