Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Hvor langt skal vi ned i dag, da?

spørs nok endel på børsen og oljen men blir vel fort litt til om ikke noen med litt muskler mener den er billig nok nå

Futures røde i USA og oljen videre nedover så det går vel ned idag også.

Alt annet vil overraske, dollaren opp og

Vi er jo nå nede på en veldig god- og fornuftig oljepris i et lengre perspektiv imo

Dollarkursutviklingen er viktig for SOFF. Er det noen som har spurt SOFF om de har sikret seg mot eksponeringen av en stigende dollarkurs?

Om en del av omsetningen er i dollar så vil de kunne og har en drift som er cash positive, så vil de kunne beholde $ til fremtidige nedbetalinger av lån. Har selskapet opplyst om hvor stor andelen av omsetningen som er i $?

Det står litt lenger opp her litt om det, 1-2 dager siden

Nå har bunnen gått ut ser det ut til.

Dette papiret slutter aldri å overraske - nå er vi altså midt i rangen mellom 13 og 16kr. Helt rått hvordan denne nå har ramlet ned (utfor). Men - ingenting faller ustoppelig så jeg blir svært overrasket om vi ikke nå får en reaksjon opp mot MA200 området på ca. 20kr.

1 Like

Alle 3 psvene i spoten blir gående noen dager til på nåværende joibb.

1 Like

Har sendt følgende epost til Oslo Børs. Kanskje flere bør hive seg på? Epostadressen er stockwatch@oslobors.no

Subject: Informasjonsplikt Solstad Offshore
Date: Mon, 26 Sep 2022 10:45:24 +0200
From: locksley
To: stockwatch@oslobors.no

Til Oslo Børs

Informasjonsplikt Solstad Offshore (SOFF)

Som større aksjonær (blant 50 største aksjonærer) i selskapet Solstad Offshore (SOFF) er jeg bekymret over at selskapet ikke har børsmeldt noe om avtalen med Ross Offshore om skipet Normand Maximus: Solstad Offshore agreement | We have been in your shoes

Jeg kjenner til flere andre blant de 50 største aksjonærer som peker på det samme.

Dette skipet er et av verdens største CSV-fartøy og inntekter og utgifter relatert til skipet er av avgjørende betydning for selskapets drift som “going concern.” Nyheter om skipet har ved tidligere anledninger vært svært kursdrivende.

SOFF har derfor en plikt til å formidle informasjon om avtalen med Ross Offshore, da det for øyeblikket hersker ulik informasjon i markedet.

Jeg ber Oslo Børs om å henvende seg til selskapet rundt disse forholdene.

Med vennlig hilsen

locksley

Det hadde vel vært bedre å kontakte selskapet. Det er de som eventuelt sitter på info

Selskapet har fått kopi av eposten på office.skudeneshavn@solstad.com.

Utfordringen med mail til selskapet er at sjansen for å få svar er minimal, hvertfall min erfaring fra tidligere tider.
De er helt sinnsyk dårlige til å respondere.

Når det gjelder NM og melding mener åpenbart jeg også at selskapet burde meldt noe ifbm det Ross Offshore skriver her og der samt notisen i Splash, men tipper Solstad har sitt på det tørre ved ikke å melde det, terskelen for å melde er veldig opp til selskapet selv.
Men, NM er et spesielt tilfelle.

Nå er lista så lavt her at jeg tar det som en liten seier at Soff ikke lenger er på taperlisten til FA :smiley:

Ikke lenge Adam var i Paris, tilbake igjen nå

Tar inn litt på 15-tallet :drooling_face: :crossed_fingers:

Svar fra OSE:

Hei, locksley

Takk for din henvendelse.

Markedsovervåking ved Oslo Børs kan ikke kommentere hvilke steg vi tar i spesifikke saker, men vi setter pris på innspill fra investorer.

Med vennlig hilsen,

OSLO BØRS

Tollbugata 2 | 0152 Oslo

1 Like

Personlig syns jg som sagt før dette med sammemeldinger er bra, da utgjør de litt volum ihvertfall.

Nå seg den bra opp btw, 6% ned nå bare🙈

3 Likes