Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Sundberg kjenner Soff godt, bare å google

Shorten ble redusert med ca 10% fredag ned til 1,15% fra topp på 1,61%

1 Like

Da ble den redusert i dag også- vil jeg tro.

1 Like


Bra reaksjon opp her intraday på solid volum. Ikke dumt om vi får et drag opp mot 20-tallet igjen i førsteomgang.

1 Like

Den krøp seg i pluss, gitt. Hva fikk den til å snu?

Var nok mye artikkelen drlt litt over her

Tenker at børsen som snudde mot oppgang er mye av årsaken. Usa startet opp hvilket påvirket kanskje også.

Hvis Soff skal fortsette å ha booktobill over 1.0 trenger vi ca 600mill til i kontrakter meldt dersom vi er på 1.9-2.0mrd i inntekt q3 etter mine noe usikre anslag😄

4 dager igjen, jeg tror vi får det med csv-melding(er) før helga🤓

2 Likes

Maximus har vel arbeid fremover for Moreld Ross Offshore.

Det er interessant hvordan SOFF ofte går ut høyt for så å miste høyde utover dagen. Hva skyldes det?

Wild guess fra min side er at mange småsparere lar seg påvirke av diverse artikler etc fra kvelden før.
På seg selv kjenner man andre er det noe som heter, sånn gjorde jeg også for noen år tilbake, men faller ikke for slikt lenger.
Men, er fortsatt småsparer selv.

Det skyldes vel at kursen stort sett har vært nedadgående de siste 3 månedene

Ikke relevant til Soff men tok meg en short idag i usd/nok(500 000 nok). Jeg tror vi er nær topp med usd nivå da mange har flytta over her for sikker havn.:slight_smile:
Vi er faktisk 30 øre over toppen i 2020, som er det høyeste på 5 år.

1 Like

Nå var støttekjøpene på 1.5mrd/dag i august, 3.5 i september- vil jo tro de trapper noe ned på fredag?

Du mener vel ikke støttekjøp? Norges Bank har solgt kroner, ikke kjøpt. Det har medvirket til å svekke krona betraktelig i september. Men forhåpentligvis reduserer de kronesalgene kraftig i oktober: Norges Banks rekordhøye kronesalg: – Stort nok til å skifte hele balansen – E24

Tenker på dette, støttekjøp av nkr er vel feil betegnelse ja🙈

Ser ut som Voleon er i ferd med å snike seg ut bakdøren nå.
Nå er de jo ikke ute enda, men kjipt at de slipper så lett unna med gevinst, men dette har de gjort tidligere med suksess. Hadde håpet de fikk svi denne gangen.

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 789 857 1,02% 26.09.2022
SUM 789 857 1,02%

Historical Positions

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 889 115 1,15% 23.09.2022

Du husker fra Photocure at de vrir det til for seg selv uansett

Yepp. Husker Photocure historien godt. Derfor enda mer irriterende at de ligger an til samme i Soff.
Men klart makro/valuta har spilt på lag med dem.
At de slipper opp nå tyder nok på at de også ser at nedsiden for Soff kursen er nådd og at vi skal i en annen retning fremover. Håper jeg :sunglasses:

1 Like

Fra 1,61 til 1,02 i september. Tenker de er noenlunde fornøyd prdd