Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Virker rart om de ikke har foretatt vurderinger på dette de har jo kjøpt jevnt i månedsvis fra under 20kr og til over 40kr helt til de stanget oppunder 10% og stoppet nylig.

De lange rentene er på vei ned også dollar. Ting kan være snudd på hodet innen mars 2024 til det positive for Soff

1 Like

Det er jeg helt enig med deg i,men de kan jo ha fått kalde føtter og vil redusere litt,men det er jo ikke til å stikke under en stol at her er det mange som har blitt skremt og vil ut.Det begynte lenge før,men etter det ble kjent at de skulle selge PSV flåten så har det bare gått en vei og jeg tror det ikke er slutt enda.

Hvor er det slutt da?

Man må jo også ta hele oljenæringen i betraktning her. Mye som har gått nedover siste tiden.

2 Likes

Synest reward kontra risk ser ok ut nå. Dersom det viser seg at rentetoppen er nådd vil jo dette mest sannsynligvis slå positivt ut for SOFF både mtp valuta og reforhandlingsrente. Fra hukommelsen har vel nye DOF lignende lånebeløp? Så det kan vise seg at det vil bli bæredyktig.

Har følgt ordreboken de siste dagene og det er liten tvil om at algoritmer delvis er med på å trykke kursen ned. Dersom det kommer en melding med gode kontraktsbetingelser (på overtid nå) så går det fort andre veien. Ser ikke bort fra at den skal ned før den snur, men plukker i alle fall selv innimellom her.

Blir ikke overasket om den går under 20 igjen.

1 Like

Tar du inngang dersom under 20? Plukker litt på veien ned, men dersom det ser så mørkt ut holder jeg av en større del.

Har ikke så mye til overs for skadefryd, men må si det er på grensen til morsomt at sjefshausseren på FB-gruppa solgte seg helt ut på mandag:
3. PER MORTEN SCHOU (f. 1968) -80 223 -99,73% 218 0,0003%

For ærlig talt, mange av argumentene PMS har kommet med, er gode og valide, og har etter mitt syn blitt styrket etter PSV-salget, som reduserer giringen (men dermed også noe oppside), men derisker caset betydelig. Så har en del eksterne faktorer påvirket kursen den siste tiden (refinansieringsvilkår i Archer og PGS, bankuro, rentehevinger, etc.), men de underliggende markedsfaktorene og prognosene har styrket seg i samme periode. Investorene har handlet som om SOFF må ha en refinanseringsplan på plass i morgen. Det er tross alt nesten 1 år til en slik må på plass. For hver dag som går, får SOFF bedre forhandlingskort. Dette inkluderer håndfaste kvartalstall, fasit på rater og kontrakter, oppdaterte markedstall og prognoser, globale forhold som rentemarkedet (aksjemarkedet heller mot rentefall i USA mot slutten av året, på tross av FEDs retorikk), osv. osv. osv. Det blir da stadig vanskeligere for en potensiell kreditor å “snakke ned” utsiktene for selskapet, og det er heller ikke utenkelig at det kan bli rift om å gi lån til SOFF (spissformulert). Som for oss investorer er det også risk/reward forhold hos banker og andre kreditorer som gjelder. Potensielle kreditorer kan melde seg på, og tilby bedre rente enn en konkurrent, for å sikre seg et stort utlån.

1 Like

Når den siste optimist blir pessimist, er det på tide å kjøpe :wink:

5 Likes

Under 20 så er det jo mer oppside enn nedside etter min mening,men husk at den var helt nede på 14 en kort stund når det stormet som værst sist gang.Jeg er positiv til SOFF men jeg er livredd for at det blir en utvanning av aksjene når de må hente mer penger.

1 Like

Skulle ikke han si ifra 3 dager i forveien før han solgte?

1 Like

Det mest overraskende er at det fortsatt ikke er kommentert på fb gruppen. Ikke en eneste kommentar der etter 0830 idag.
For de som fulgte diskusjonene vi hadde der på tirsdag kunne man med all tydelighet spore at PMS totalt hadde endret holdning og syn på caset.

1 Like

Hvis han har solgt seg ut så står det ikke noe om det på FB som jeg kan finne,men han vil kanskje prøve å holde det skjult så lenge som mulig.

har vært stille der i mange dager

Frykten tok vel han som mange andre. Det gjør meg litt bullish. Det er de som er bull på caset, men som selger seg ut i frykt vi kommer til å tjene på når det vender og de får FOMO inn igjen. :grinning:

Mer eller mindre etter tirsdag ja, da skjedde også salgene den dagen

Står det nå

1 Like

Ok, nettopp kommet nå da.

Hehe, ja, ser spørsmålet.

Jeg hadde oppriktig forventet et innlegg fra vedkommende selger før 09 idag.

Før hadde vi Rodjer som bulla. Når han solgte på 8 gikk kursen godt opp, hva skjer når PMS selger :wink:

2 Likes