Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Kjøpte litt Soff i dag på bakgrunnen av dof meldingen. Dette er vel rater som har ligget godt over det SOFF tidligere har fått.

Er det mulig å si noe om ratene som er oppnåd på bakgrunn av den meldingen?

Kontraktsdager delt på kontraktssum gir vel en klar indikasjon.

1,7MNOK er vel ikke værst det.

Det er nok prosjektarbeid også inkludert der

NEW [NORMAND FALNES](javascript:void(0):wink: Harbour Energy Supply duties 01/10/22 RNR

Er vel Dof som drar oss opp nå, hadde vært gøy om vi klasket en egen melding på bordet før 16:30 også

« Strømmen mener at alle undervannsinstallasjonene burde vært sjekket for om det er lagt ut noe der. Han peker på at Forsvaret har en slags miniubåt som mineryddere bruker for å finne objekter på havbunnen.

Om Forsvaret hadde fått hjelp av sivile supplyfartøy med samme teknologi, kunne en slik sjekk vært gjennomført på noen måneder, ifølge orlogskapteinen.»

Tor Ivar er kjempe dyktig, men ikke alt jeg er enig når det gjelder artikkelen. Kilder i petroleumsnæringen hevder det allerede er god kontroll på rørene, men mottiltak har produsentene selvsagt ikke.

Regjeringen kan i visse situasjoner rekvirere alle skrog i Norge. Det er ikke sikkert døgnratene i slik situasjoner er til gunst for aksjonærene…

Husker det ikke helt, men krig er ikke et must for regjeringen å aktivere lovgivningen som kreves for å rekvirere. Vi begynner etter mitt skjønn å nærme oss et punkt hvor slik rekvirering av særlig supply skip er den første om ikke beste handlemåten for å håndtere situasjonen.

Jeg vil tro det er vanskelig for folk flest å forstå situasjonen slik den står, men graden av anspenthet vil jeg hevde er på linje med eller til og med høyere enn den varmeste delen av den kalde krigen.

2 Likes

Vi er nå der at dette kan vippe begge veier tenker jeg.
Vår største frykt for en ytterligere eskalering og en mulig 3 verdenskrig rykker stadig nærmere og det er ikke lenger utenkelig at den kan utløses.
Hvordan det vil utvikle seg eventuelt ønsker jeg ikke engang å tenke på.

2 Likes

Solstad Offshore ASA is pleased to announce that PSV Normand Titus has been fixed to Trident Energy do Brasil Ltda for one year firm plus one year option.

The contract commences early fourth quarter 2022 and the vessel will support Trident Energy’s activities in Brazilian waters.

9 Likes

Normand Baltic sto opprinnelig oppført som ledig fra 01.10. før helgen, men er nå fjernet fra spotlisten. Spent på om det kommer en ny kontrakt her eller om det er kortere arbeid som ikke blir meldt som er grunnen til at den er fjernet fra spotoversikten.

4 Likes

Det er ihvertfall ikke tilfeldig.

Ser også at Ranger i Aus er forlenger fra 25.9 til mid-october

2 Likes

https://www.upstreamonline.com/exploration/uk-to-launch-licensing-round-offer-areas-with-fast-track-development-potential/2-1-1325500

Positivt med mer aktivitet i vente på britisk sokkel. Utdrag fra artikkelen:

"The UK within days is expected to launch its first licensing round since the Coronavirus pandemic – an acreage offering which, for the first time, will include priority cluster areas in the Southern North Sea (SNS) that could enable players to expedite the production of hydrocarbons.

In the wake of the European gas crisis, the North Sea Transition Authority (NSTA), the former Oil and Gas Authority, will offer blocks across all known producing areas on the UK Continental Shelf (UKCS) while also focusing on assets with development potential in the southern gas basin.

Quoting outgoing NSTA chief executive, Andy Samuel, the Financial Times on Monday reported that the licensing round would be launched later this week and that the authority would fast-track applications for discoveries in the SNS.

He added that some of these discoveries that could be awarded licences may be producing gas in as little 12 to 18 months."

Noen spesifikke triggere i dag, eller er det Voleon som har fått fart på short-reduksjonen?

Se 4 poster lengre opp

Noe lignende burde jo den norske regjering ha gjort, men de er jo dessverre sterkt preget av initiativløshet.

1 Like

Equinor med 21+21 dagers ROV jobb…