Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Gevinstaversjon? Tenker du å sitte til 80 - 100 - 150 -200?

Kortsiktig target gitt det som er offentlig kjent synes jeg ikke Paretos kursmål er ueffent. Mao, vi kunne godt vært på 60 kr per i dag. Så kommer det jo an på hvordan ting utspiller seg. Uten emisjon, 12-13 mrd i gjeld rullering mars 2024 (forutsetter da en EBITDA for 2023 på 3-4 mrd), og at markedet går slik Fearnley, Pareto mfl mener, så er mitt langsiktige mål (2025-26) at vi skal opp på 15-20 mrd mcap. Da tror jeg TDW i samme periode har gått opp til 25-30 mrd. Da snakker vi vel rundt 180 til 250 kr aksjen med dagens antall.

(Ingen kommentar siden jeg ikke umiddelbart ser om dette er negativt, positivt eller nøytralt for Solstad og selskapet / SOFF og kursen.)

2 Likes

Nå har jg vært på festival hele helgen og har bomull i hodet men her må det være noe feil vedrørende eierskap

1 Like

Dette er korrigert i oppdatert artikkel.

Har sendt følgende epost til journalisten:

-------- Forwarded Message --------

Subject: Feil i artikkel om “Storbanker og Solstad”
Date: Mon, 8 May 2023 08:58:06 +0200
From: locksley
To: mo@e24.no

Hei!

Din artikkel (Storbanker og Solstad i milliardstrid – E24) bør korrigeres omgående, særlig siden den omhandler et børsnotert selskap.

Du bør korrigere overskriften iht. til din egen rettelse. Dette er ikke en strid mellom Solstad og bankene. Den er mellom “Bankene” (saksøkte) og AGC (saksøker), som du selv skriver i artikkelen.

Jeg vil vurdere å klage inn denne artikkelen om rettelse av overskrift ikke finner sted.

Mvh

1 Like

Lukter drittpakke lang vei. På en måte et godt tegn, da er det vel noen kumpaner som ønsker seg inn billigst mulig.

Jeg for min del kan ikke se at dette har noe med Soff å gjøre i det hele tatt lenger.

Det er fortsatt en fril her vel, ser sånn ut hos meg nå:

Maximus Limited er eid av supplyrederiet Solstad Offshore, som igjen er eid av blant andre Aker, som har største aksjepost i selskapet. DNB, som er saksøkt i saken, er nest største eier i Solstad, men en aksjepost på 9,3 prosent.

Det er satt av to og en halv uke i retten til å behandle saken.

Rettelse

I en tidligere versjon av denne artikkelen sto det at Maximus Limited er eid av Solstad. Dette er feil, Maximus er eid av det AGC-kontrollerte selskapet Maximus Yield Fund (MYF), som er saksøker i saken. Feilen ble oppdaget og rettet 8.05 klokken 8.05.

Ups- Fearnley med kursmål på Sioff ikke Soff😄

27kr og kjøp sier de der, bra.

Det var vel for SIOFF, ikke SOFF? :slight_smile:

Riktig

Ja retta skkurat​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

Det var da voldsomt til rater da. Håper dette holder seg fremover.
[MAERSK MINDER](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS R/M Askepott , D/D 14 08/05/23 NOK 1450000
NEW [HAVILA JUPITER](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS R/M Askepott , D/D 14 08/05/23 NOK 1300000

1 Like

Sigma og Sapphire forlenget til 14.5 de går på hhv ca 600 og 800k/dag

Sentinel er fjernet fra spotlisten-veldig interessant siden ingen har forstått hva den gjorde der i utgangspunktet-men den er altså flyttet fra Sør Amerika hvor den har jobbet for Subtec siden 2015 (og har kontreakt ut 2023 ) til Blyth (ankomst ca 12.mai- her er medingen:

“Subtec S.A has exercised their option to extend the contract for Normand Sentinel with 1 year firm and the contract is now firm until 31.12.2023 with 1 year option remaining. Normand Sentinel will continue its operation in the Gulf of Mexico and where she has been on contract with Subtec S.A since 2015”

veldig merkelig. Forøvrig jobber Superior nå ut fra Blyth.

Forlenges disse utelukkende på samme rater, eller kan det være justeringer?

Forsåvidt gode rater, men nå som det begynner å stramme seg til i Nordsjøen virker det til at man kan dra enda mer ut av markedet om man har timingen med seg.

Disse er nok på samme ratene da det er innefor tidsrammen på 14/dager, men jobber var først satt til å bare være noen dager

2 Likes

e24 har ikke rettet noen ting enda

Storbanker og Solstad i milliardstrid – E24

Latterlig. Er ikke kommentarfelt heller.

“Breaking” news!

SIEM inn i Solstad:

2 Likes