Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Ny forlengelse på Sirius, fra 1.6 til 13.6 gode nyheter for både Soff og spoten det.

Australis tilbake i Singapore havn, da kan det jo vøre den havner på leidg listen snart

3 Likes
4 Likes

Nå må noen ta tak i kursen her. Den er kraftig manipulert er min mening

Usikker på hvor mye av skylden vi kan tillegge manipulasjon her.

Sentimentet er svakt, vi fikk oljeprisfall i trynet i går og omsetningen er svært lav all over.

Samtidig er ratene kraftig på vei opp og forventes videre opp igjennom sesong.

Vi er prisgitt en del eksterne faktorer i tillegg til de temaene som går som gjenklang vedr. SOFF, det er forsåvidt ikke uvanlig men gjør en allerede dårlig situasjon verre.

For øvrig; Holder det ikke her så er 17 in play, dalen ble dypere enn jeg først så for meg får jeg vel innrømme, dog er det nå som blodet renner fra alle kanter etter min oppfatning en svært attraktiv kjøpsmulighet.

2 Likes

Når en hvis person har styrta kursen fra 29 og man får oljefallet i tillegg så er dette her overdrevet. Olja var lavere i mars og kursen lå godt over over 30 da.

En liten TA-oppdatering. Da er vi inne i området mellom 16 og 20kr. Vi touchet 19,50 idag og vi fortsetter fallet på lavt volum. Virker som det er gjelds/makrofrykt som regjerer.

Jeg forventer at vi snur i dette intervallet (16-20) og posisjonerer meg deretter. Synes det virker smått usannsynlig at vi skal ned til neste intervall og nedenfor 13-14kr (ned mot 6-7kr). Vil være svært overraskende og dette bør da underbygges av en vesentlig fundamental svekkelse.

Jeg venter på en volum-økning / spike og en confident bevegelse som bekreftelse på et bunnpunkt. Ikke umulig at den vil se noe slik ut som den vi hadde i ca. sep-22 (kraftig og grønt bunnstick med relativt høyt volum).

2 Likes

Inntil videre synes jeg mitt lille amatør-TA bilde er ganske spennende…

Jeg leste også igjennom mange innlegg fra sept '22 og ser at mange av dere hadde rimelig rett i at det snudde der.

“Milionrater…”, i bransjen, en herlig overskrift!
Ok, mye er forandret siden sept, men
det skal vel ikke så mye positive vibber / overaskelser til før vi er i “området 20 - 50” igjen… :wink:

5 Likes

Sigma 15+10dager for repsol fea 4.6 ifølge westshore. Burde være ok rate

3 Likes

Imponert over at Soff klarer å holde seg over 20 her. Oljen er ikke i godlaget enda

Det har vel kanskje vært så utbomba at vi nå ser at “tidevannet begynner å sige inn”, at det går fra fjære, mot flo…
Kursen er en tredjedel under 200glidende, MACD og Stochastic begynner å bunne ut. RSI har utført “Tuch and Go”…?
Ikke veit jeg, men det er lov å håpe!

1 Like

Halvparten av dagens volum gikk siste 45 min. Noen fikk hastverk. Store muligheter for at vi fortsetter i morgen vil jeg tro. Kanskje IB er på farten igjen.

2 Likes

Kan også hende noen satser på en «dead cat bounce», men vi får se. Får dessverre ikke svaret før til uka

TDW opp 4 prosent. Tenker vi har passert bunnen nå.

1 Like

NORMAND SAPPHIRE
Shell UK
R/M Ocean Endeavour , D/D 14
06/05/23 GBP 67000
04/05/23
NORMAND SIGMA
Shell UK
R/M Ocean Endeavour , D/D 14
06/05/23 GBP 55000

4 Likes

Er alle ute og bitre over at det endelig snur? :wink:

4 Likes

Relevant for SOFF?

Ja, lang historikk med soff og s7

1 Like

Har vært med hele veien ned😥 men ikke bitter. Synes det virker som den er i ferd med å snu oppover nå, endelig.

Var også med ned forrige gang til 16. krever litt å sitte rolig gjennom stormene i Soff, men snittet mitt gjør det litt enklere enn for en del andre.

Fikser de nå en ok refinansiering så ser fremtiden lys ut, tror jeg😎

1 Like

Jeg har sittet long siden 5 kr. Man kan ergre seg over manglende utganger og gevinstsikring, men personlig har jeg en mangeårig historikk med trading, og det å time ut og inn er heller ikke enkelt. Jeg har vel blitt “fundamentalist” med årene, i den forstand at jeg mener det fundamentale vinner alltid, over tid.