Kjapp kommentar: Spennende nå om vi får vending her ca. i nedre del av intervallet 24-27 eller om vi faller ned til etasjen under (20-24).
Enig, nå som vi endelig fikk bruddet over 21MA hadde det vært bra om vi holdt backtesten og innledet stigende trend. Tenker videre retning avhenger av hva som blir kommunisert på torsdag.
Vi er også avhengig av followthrough på momentumet sesongmessig også - slik jeg ser det.
Ser Prosper er nå er justert til 1,2 mill
Sigma jobben flyttet frem 2 dager til 2.6 veldig bra
Største kjøp
# | Aksjonær | Endring | i % | Aksjer | Eierandel | Utvikling |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | J.P. MORGAN SE - KONTO #1BX | +125 380 | +100% | 125 380 | 0,1622% | |
2. | SIEM INVESTMENTS SARL | +123 557 | +7,09% | 1 866 784 | 2,4147% |
Siem kjøper igjen. For nærmere 3 milloner antakelig.
…men alikevel har han ikke mer enn rundt 1.9mill aksjer. det store spørsmålet er hvorfor han i det hele tatt kjøper aksjer i solstad som er et konkurerende firma
Fusjon/Oppkjøp?
Det var da voldsomt til reaksjon ned da. Håper Siem få kjøpt mange flere aksjer!
ikke vet jeg. men kanskje han posisjonerer seg for en evt emisjon hvor et mindretall får billige aksjer. klassisk i mange fusjoner
Markedet setter en lav standard for Q1 hvertfall, så får man se om Siem vet noe de ikke vet
Ja, det kan se ut som om markedet forventer et dårlig Q1, og i det bildet er det interessant at Sveaas kjøper seg opp. Han må jo ha en forventning om å tjene penger.
har sveaas kjøpt inn mer?
det mest intresange nå blir om de skriver opp båtverdiene. pga det å referer til nok blir ho helt feil. samt inflasjonen. dollaren har jo som kjent styrket seg samt at vi har en høy inflasjon. dette bør kompensere valuta tapet vi får på lånet
Hvor er det egentlig disse aksjene synes på aksjelistene? Eller kanskje heller, hvorfor synes de ikke? Ligger de under DNB sine?
Er ganske sikker på at SEB posten på 3,75 mill aksjer har med dette å gjøre, da flagging i fjor sammenfalt med den.
Ja mener og å huske at det var en kobling der i tidsforløpet
men en termin avtale er jo ikke et kjøp. slik jeg forstår det.han kunne med letthet løst ut dette i dag. men dette er forskjøvet til slutten av året. hvilke avtale han har inngått er jo litt intresant