Tror ikke det blir noe oppskriving å snakke om. Mest spent på subsea/renewable delen selv og selvsagt evt signaler mht refinansiering.
hvis de drar inn dollaren så bør de selvfølgelig skrive opp båtverdien. det er ingen tin i solstad som har relasjon til kr. ser man euro så er det opp 20% og dollaren nesten det samme.
Hva pokker har dollar kursen egentlig å si? Vi omgjør lånet i dollar til kroner å det høres villt høyt ut, men igjen så gjøres alle avtaler i dollar så inntjening vs lån er jo same same. Akkurat nå har vel Solstad en rente på rundt 5 prosent?
Det vi kan skryte av nå er vel ha lave lønnskostnader.
Tyskland i resesjon og denne: Olje- og gassbransjen venter høyere investeringer – E24
Usikkert hvilken vei vi skal nå.
Vet ikke om dere følger med på Solstad sin egen topp 20 oppdatering, men den er interessant ift hvertfall den listen jeg får hos Tekinvestor.
Jeg vet ikke hvorfor de to listene ikke er like men på Soff sin så dukker DNB Bank opp i tillegg til DNB Markets med over 7 mill aksjer…
Investor | Number of shares | % of top 20 | % of total | Type | Country |
---|---|---|---|---|---|
AKER CAPITAL AS | 19,206,002.00 | 34.05 | 24.84 | PRIV | |
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE | 7,204,571.00 | 12.77 | 9.32 | PRIV | |
DNB BANK ASA | 7,045,867.00 | 12.49 | 9.11 | PRIV | |
INTERACTIVE BROKERS LLC | 6,789,973.00 | 12.04 | 8.78 | PRIV | |
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB | 3,750,000.00 | 6.65 | 4.85 | PRIV | |
JARSTEINEN AS | 3,197,779.00 | 5.67 | 4.14 | PRIV | |
SIEM INVESTMENTS SARL | 1,743,227.00 | 3.09 | 2.25 | PRIV |
Det tror jeg helt sikkert er en bug. Vi har sett samme buggen her på TekInvestor sine lister innimellom. Det har ikke blitt flagget på børsen.
Hm. Ja den ser litt merkelig ut. Ser ut som de andre er lik utenom DNB Markets Aksjehandel.
Noe som er registrert feil på listen,
Første som slo meg også, men merkelig og besynderlig at de ikke får ryddet opp i det.
Har vært slik på Soff sin oppdaterte liste over lengre tid nå.
Tror den listen på hjemmesiden hentes automatisk via en tjeneste så har sett før at denne bugen dukker opp på lister rundt om
Ok, da legger vi den død.
Noen forklaring på hvorfor SOFF synker? Nedsalg i påvente av et Q1 som kommer inn dårligere enn forventningene?
Noen som har oppdatert aksjonærliste. Er Siem fremdeles med på lasset?
Han besitter fortsatt 1743K aksjer, ca 43.6MNOK.
Alle oå topp 6 inkl siem, IB, Solstad, aker og Dnb da sitter stille
På hvilken måte? Får ikke lest🙂
Kort sagt er det at Sveaas og Siem har posisjonert seg i Solstad samt Sveaas i Siem, nå via de to ahtsene sveeas har hentet via OY fra Solstad som har leid de før.
Egentlig ikke noe nytt og det er et par faktafeil men poenget er jo at det spekuleres i konsolidering i bransjen
Fra Reach-meldingen imorges:
The strong market growth for subsea services is expected to continue for many years, with thousands of new offshore wind turbines to be installed and serviced, and increasing activity in the traditional oil and gas sector. With an end-to-end service offering for ocean data and services, Reach Subsea is perfectly positioned, and by chartering Olympic Triton for the coming three years on attractive financial terms we are further strengthening our ability to leverage the accelerating market,” said Jostein Alendal, CEO of Reach Subsea.
EDIT:
I tillegg til den fine begrunnelsen for å sikre seg kapasitet minner jeg om at Solstad eier ca 2.5% av Reach via Normand drift
Prosper og Sapphire på kontrakt for EQNR med rater på MNOK 1/d. Oppstart i morgen.