Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

4 Likes

Fin start gett

3 Likes

Gjør ingenting at Investech har fjernet SOFF fra hold deg unna listen sin.

2 Likes

Med oppgangen som har vært gir dette seg selv. Investtech baserer seg på ta algoritmer.

Analytikernes riggfavoritter – E24

Gode tider for rigg er gode tider for supply

4 Likes

Herrejemini så kjedelige dager, gi meg noen nyheter, noe som smeller samme hva :smiley:

Ja utrolig tregt og lav omsetning.Kun en drøy uke igjen til Q1 kommer,da tror jeg den vil løfte seg igjen.Har stor tro på gode kvartalstall

1 Like

Drift blir nok veldig bra.
Blir vel en ny valutasmell?

Noe vil det bli,kursen var 10,47 da Q1 ble avsluttet.

Smell vet jg ikke men dollaren var vrl noe høyere 30.3 enn 31.12 var den ikke?

1 Like

9,8---->10,47

Er ca 7%, litt mindre

Hellejemini så kjedelig om dagen…

Eidesvik Offshore mer enn doblet tapene | Finansavisen

AMSC CEO, Pål Lothe Magnussen comments, "Q1 represented our first full quarter

with three of our Jones Act tankers on new bareboat contracts and Normand

Maximus on bareboat contract to a subsidiary of Solstad Offshore, resulting in

EBITDA growth of 38% compared to last year. The Jones Act tanker market remains

strong and Solstad recently announced a Letter of Intent for a new term contract

for Normand Maximus. Long term prospects for our fleet continue to look

promising."

MEGET interessante ting å plukke med seg fra AMSC rapporten idag- her får vi både et klart inntrykk av ratene fremover for de største csvene til Soff og det er vel ingen overraskelse sånt sett-men her forteller vel egentlig AMSC oss hvem som hyrere MAximus nå og fremover…

2 Likes

Når er resultatfremleggelse for SOFF?

1.6 utsatt en drøy uke pga psv-salget

Aksjen virker for tiden svak med lite nyheter og lav omsetning. Det blir avgjørende med avklaringer og et brukbart Q1.
Usikker på hva vi kan forvente hva gjelder tall, men håper vi kan få en avklaring eller tegn fra LPS om avklaring på refinansiering neste uke.

Enig. At kronen ligger i frittfall og USDNOK pusher ATH har heller ikke hjulpet på.

Men, det er også helt naturlig med noen hvileskjær etter oppgang på ca. 50% på så kort tid.

Om ikke annet så er det et sunnhetstrekk at det blir noen hvileskjær på veien for rebalansering i bøkene og en godt fundert stigende trend.

Venter meg at et sted mellom 25,42 og nåværende kurs blir kortsiktig bunn, og at vi ranger her frem til tallene hvor videre retning gis avhengig av infoen vi får samt utviklingen i makro og øvrige påvirkende faktorer. Bare å smøre seg med tålmodighet :slight_smile:

4 Likes

Sirius med ytterligere forlengelse nå til 30.6 veldig bra for både Sirius og spoten i NS

3 Likes

hei er skeptisk til resultatet for q1… regner med det er svakt som forventet. videre så vil dollaren tynge ned.
men fartøy verdien skal opp det må man huske på. regner ikke med valuta endringene når jeg vurderer solstad. viktigste her er at driften må vise en retning mot bærekraft slik at vi kan få fornyet lånet

1 Like