Nå er det sannsynlig at NOK/USD vil styrke seg frem mot neste kvartalsrapport - rentene i Norge tar jeg for gitt må opp, på tross av at den norske inflasjonen i stor grad er importert.
Fin utvikling, selv om volumet fortsatt er suboptimalt. Spørsmålet er om det er DOFG som blåser vind i SOFF «seilene».
Vil tro det er endel av det ihvertfall
Der kom Carnegie også-da har vi vel alle og det er slik:
Pareto 55kr
Arctic 55kr
ABG 60kr
DNB 60kr
Carnegie 70kr
NEW | [NORMAND PROSPER](javascript:void(0) | Wintershall Dea | Hook off TO Norge (+WROV), D/D 14 | 02/08/23 | RNR |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [NORMAND DROTT](javascript:void(0) | Wintershall Dea | Hook off TO Norge , D/D 14 | 02/08/23 | RNR |
NEW | [HAVILA JUPITER](javascript:void(0) | Wintershall Dea | Hook off TO Norge , D/D 14 | 02/08/23 | RNR |
Er det noen som herjer?
Virker som den blir herjet med nå. Ser ut som den ble presset ned ca 1 krone på 15-20 min.
Kanskje noen som presser ned før vi får en liten rekyl opp igjen?
Solstad oppdatert:
Vessel | Type | Client | Availability | Port |
---|---|---|---|---|
Normand Frontier | CSV | 02.09 | Aberdeen |
Ser også at denne Normand Spring (eller hva den het) er vekke fra listen.
Solgt eller på oppdrag?
Nor Spring har vel i praksis vært i opplag selv om den har stått på spotlisten. At den er borte fra listen kan bety at den er solgt.
Frontier nå endret til ledig fra 2.9 i Aberdeen, da kan det være den skal på en kort jobb nå, jg sksl følge med- ser den fra loftsvinduet😄
Fortsatt hr Dichesbuen AS som herjer litt intra med kurs, tar litt Soff igjen idag, sub 23.
Det herjes fortsatt. Gir gode muligheter for den som tørr. Spørsmålet er bare hvor langt vi skal ned denne gangen. Fremstår meget systematisk nedgangen i dag…
virker som 21-22 har hatt bra støtte den siste tiden. Tror dette vil holde, så kjøper sub 23.
Interactive Brokers aka Herr Investment Group mangler nå under 200k på å bikke 10%. Jeg antar at det foregår ting i kulissene rundt refin, og at Herr er del av dette. De kjøpte aggressivt fra 0 til rett under 10% i løpet av noen måneder. Så vektet de seg stille ned til under 9%, før de nå har vektet rolig opp igjen. Snittet er godt over dagens kurs, jeg tipper rundt 33 kr basert på kursene de handlet på.
I tillegg vet vi at Kistefos/Sveaas har 5%, og dette er nok på snitt rundt noen og 30 kr.
Siem er på farten, og har vektet seg solid ned etter inntoget, og har dermed trolig tapt noe,.
Samtidig varsler Siem konsolidering. Her er mye som kan skje.
Virker som børsene er i hardt vær igjen - spennende tider.
Interessant nok har Solstad valgt å legge Sirius på Las Plamas som ledig for oppdrag, antageligvis rett og slett pga den labre etterspørselen i Nordsjøen nå, fra Las Palmas er det noen dagers tur til både Nordsjøen og WestAfrica…
Bekreftet, Frontier reiser til Aberdeen for mobilisering. Ikke noe om arbeid/varighet- løselig tips fra meg er havvind og korttids……
Frontier er sv de største og mest kapable skipene i flåten- 250t kran. Rov, moonpool, 1400kvm dekk mm
Sigma tar Ithica jobben i spot da er alle i aktivitet i NS men ratene er ikke noe å juble for for tiden