Drott og Prosper med jobb nÄ
Carioca; ut pÄ jobb fra Rio i gÄr
GÞy, hadde vÊrt gÞy Ä visst hva den gÄr pÄ av rate nÄ som den er ombygget.
Etter Äpningen med nesten 10% ned, er TDW i pluss. Det lukter av sterk guiding. Tidewater Inc. (TDW) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance
Sirius kommer rett tilbake til en greit betalt jobb:
| Date | Vessel | Charterer | Scope of Work | Comm. | Rate |
|---|---|---|---|---|---|
| NEW | [NORMAND DROTT](javascript:void(0)
|
Aker BP | All duties Deepsea Nordkapp, D/D 14 | 12/08/23 | NOK 600000 |
| NEW | [NORMAND SIRIUS](javascript:void(0)
|
Aker BP | All duties Deepsea Nordkapp, D/D 14 | 15/08/23 | NOK 600000 |
| NEW | [NORMAND DROTT](javascript:void(0)
|
Equinor Energy AS | Supply duties, D/D to L/R 12.08 | 09/08/23 | RNR |
Drott tar ogsÄ et 3 dagers supplyrun for Equinor som nok ogsÄ e rgodt betalt fÞr denne jobben over
Etter hva jeg finner ut er det Equinor som har hyret inn den ombygde psven- nÄ brÞnnstimuleringsskip- Normand Carioca i Brasil, den er som nevnt tidligere i jobb nÄ pÄ vei til Bacalhau feltet (40% Equinor eid)
Sapphire forlenget 5 dager til 20.8 for Windstaller
TA-update. Liker setupâet i SOFF nĂ„. NĂŠrmer oss en etablering over horisontalt nivĂ„ (ca. 23,30) samt glidende snitt (MA20+MA50).
Har mine Þyne rettet mot omrÄdet 25-26,50 som det mest spennende akkurat nÄ. Etablering over her er i mine Þyne den neste store og viktige hendelsen i chartet.
Wow. Mye penger og aktivitet som skal inn i slike prosjekter pÄ toppen av alt annet.
Er vel mye spesial-skip og en del CSV som gÄr til slikt arbeid?
Er nok spesielt subseaskip med kran og spesial-kranfartĂžy ja.
Slik jeg tolker det:
4 Är med Carioca
18 mnd med Pioneer
Totalt ca 2000 dager/100mill usd gir en snittrate-snitt altsÄ-pÄ en ombygd psv og en 24Är gammel csv med middels/liten kran pÄ 500k/dag. Woha sier jeg bare.
Kontrakt pÄ 1000K NOK er bra. Noen benytter kanskje muligheten til Ä selge seg ut?
Verdt Ä merke seg- denne kontrakten strekker seg til Pioneer er 26 Är gammel.
Rar kurs respons med en kontrakt nesten pÄ 50 p av MCAP
Oslo (Infront TDN Direkt): Solstad Offshore er tildelt to kontrakter av brasilianske kunder til en samlet verdi av 100 millioner dollar.
Det fremgÄr av en melding fredag.
âCSV Normand Pioneerâ har blitt tildelt en forlengelse av sin charter-kontrakt med det brasilianske oljeselskapet PRIO for en periode pĂ„ 18 mĂ„neder, til august 2025.
Solstad og Equinor Brasil har inngĂ„tt en avtale om Ă„ konvertere plattformforsyningsfartĂžyet âNormand Cariocaâ til et brĂžnnstimuleringsfartĂžy (WSV) og forlenger nĂ„vĂŠrende kontrakt til desember 2027. Kostnaden for konverteringen vil bli dekket av kunden. FartĂžyet har vĂŠrt pĂ„ kontrakt med Equinor Brasil siden 2017, og vil starte pĂ„ sitt nye arbeid i tredje kvartal 2023, som stĂžtte pĂ„ boreaktiviteter pĂ„ Bacalhau-feltet.
Normalt sett ville SOFF fĂ„tt en flott stigning pĂ„ en slik kontrakt, men dette viser nok at usikkerheten rĂ„der sterkt. I og med det er sĂ„ mye fokus pĂ„ en âsupersyklusâ sĂ„ kan det vĂŠre at markedet ogsĂ„ forventer gode kontrakter fremover og at vi ikke fĂ„r rekyl pĂ„ slike meldinger lenger. Uansett veldig kjedelig kursutvikling 
Det er en forklaring. Fra mitt hold ble kursen enten frontrunnet i gĂ„r og vedkomne benytter muligheten til Ă„ selge seg ut. Eller andre som selger seg ut. At kursen blir negativ pĂ„ en slik melding âhenger ikke pĂ„ grepâ, selv om det enda er litt igjen av bĂžrs dagenâŠ
SpÞrs om det ikke lÄ endel selg-ordrer ute som ble utlÞst
Solstad Offshore lĂžpende CSV kontraktsoversikt Solstad Offshore lĂžpende CSV kontraktsoversikt