Sirius har satt kurs mot Husøya og Nordsjøspoten
Drott og Prosper med jobb nå
Carioca; ut på jobb fra Rio i går
Gøy, hadde vært gøy å visst hva den går på av rate nå som den er ombygget.
Etter åpningen med nesten 10% ned, er TDW i pluss. Det lukter av sterk guiding. Tidewater Inc. (TDW) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance
Sirius kommer rett tilbake til en greit betalt jobb:
Date | Vessel | Charterer | Scope of Work | Comm. | Rate |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [NORMAND DROTT](javascript:void(0) | Aker BP | All duties Deepsea Nordkapp, D/D 14 | 12/08/23 | NOK 600000 |
NEW | [NORMAND SIRIUS](javascript:void(0) | Aker BP | All duties Deepsea Nordkapp, D/D 14 | 15/08/23 | NOK 600000 |
NEW | [NORMAND DROTT](javascript:void(0) | Equinor Energy AS | Supply duties, D/D to L/R 12.08 | 09/08/23 | RNR |
Drott tar også et 3 dagers supplyrun for Equinor som nok også e rgodt betalt før denne jobben over
Etter hva jeg finner ut er det Equinor som har hyret inn den ombygde psven- nå brønnstimuleringsskip- Normand Carioca i Brasil, den er som nevnt tidligere i jobb nå på vei til Bacalhau feltet (40% Equinor eid)
Sapphire forlenget 5 dager til 20.8 for Windstaller
TA-update. Liker setup’et i SOFF nå. Nærmer oss en etablering over horisontalt nivå (ca. 23,30) samt glidende snitt (MA20+MA50).
Har mine øyne rettet mot området 25-26,50 som det mest spennende akkurat nå. Etablering over her er i mine øyne den neste store og viktige hendelsen i chartet.
Wow. Mye penger og aktivitet som skal inn i slike prosjekter på toppen av alt annet.
Er vel mye spesial-skip og en del CSV som går til slikt arbeid?
Er nok spesielt subseaskip med kran og spesial-kranfartøy ja.
Slik jeg tolker det:
4 år med Carioca
18 mnd med Pioneer
Totalt ca 2000 dager/100mill usd gir en snittrate-snitt altså-på en ombygd psv og en 24år gammel csv med middels/liten kran på 500k/dag. Woha sier jeg bare.
Kontrakt på 1000K NOK er bra. Noen benytter kanskje muligheten til å selge seg ut?
Verdt å merke seg- denne kontrakten strekker seg til Pioneer er 26 år gammel.
Rar kurs respons med en kontrakt nesten på 50 p av MCAP
Oslo (Infront TDN Direkt): Solstad Offshore er tildelt to kontrakter av brasilianske kunder til en samlet verdi av 100 millioner dollar.
Det fremgår av en melding fredag.
“CSV Normand Pioneer” har blitt tildelt en forlengelse av sin charter-kontrakt med det brasilianske oljeselskapet PRIO for en periode på 18 måneder, til august 2025.
Solstad og Equinor Brasil har inngått en avtale om å konvertere plattformforsyningsfartøyet “Normand Carioca” til et brønnstimuleringsfartøy (WSV) og forlenger nåværende kontrakt til desember 2027. Kostnaden for konverteringen vil bli dekket av kunden. Fartøyet har vært på kontrakt med Equinor Brasil siden 2017, og vil starte på sitt nye arbeid i tredje kvartal 2023, som støtte på boreaktiviteter på Bacalhau-feltet.
Normalt sett ville SOFF fått en flott stigning på en slik kontrakt, men dette viser nok at usikkerheten råder sterkt. I og med det er så mye fokus på en “supersyklus” så kan det være at markedet også forventer gode kontrakter fremover og at vi ikke får rekyl på slike meldinger lenger. Uansett veldig kjedelig kursutvikling
Det er en forklaring. Fra mitt hold ble kursen enten frontrunnet i går og vedkomne benytter muligheten til å selge seg ut. Eller andre som selger seg ut. At kursen blir negativ på en slik melding “henger ikke på grep”, selv om det enda er litt igjen av børs dagen…