Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

AMSC hiver bensin på bålet nå haha- se siste setningen:

AMSC CEO, Pål Lothe Magnussen comments, "As announced yesterday, we are pleased

that Maritime Partners, a leading Jones Act leasing company, is acquiring our

Jones Act business. AMSC’s ownership tenure has surpassed 18 years since the

ships were ordered, during which significant financial profits have been created

and provided to AMSC and its shareholders. We believe this transaction was a

good opportunity and point in time for us to reconsider capital allocation for

AMSC and strategy going forward. We will continue to own the Normand Maximus,

which is a great business to grow from as we look forward towards new

investments in the shipping and offshore markets."

2 Likes

Med tanke på DOF sine rater kontra SOFF så er det greit å ta med i betraktningen at DOF selger mer med engineering “full pakke”, der ligger noe av forskjellen. Jeg vet ikke hvor langt SOFF er kommet i denne prosessen, men vet at de bygger opp en slik avdeling for å kunne oppnå samme rater.

Så om tallene ikke er helt DOF på torsdag, så vil de forhåpentligvis bli det 24-25 og utover.

Ja- men Soff har jo hatt dårløigst snitt på subsea av alle også dprligere enn de uten engineering som Dofg har- de har altså mye større oppside på rtatesnittet enn de andre.

Og de har snakket om tilleggstjenester osv en stund nå men i et intervju for et par mnd siden her lokalt bekreftet LPS at Soff bygger opp en “serviceavdeling”

1 Like

Det er jo helt sant. Håper de kan dekke en del av denne allerede. Vil bare sette det i kontekst dersom folk forventer de samme ratene - det vil komme. Har førstehands informasjon om at denne avdelingen har vært “under arbeid” over en lengre periode.

3 Likes
Date Charterer Scope of Work Commencement
NEW Spirit Energy UK R/M Wellsafe Defender (3 x AHTS), D/D 14 25/08/23 - 27/08/23

Denne jobben vil vi helst se tre Solstadbåter på :smiley:

Hva skjer med SOFF? Ned 5,4%.

Faktisk ned 8% fra kl 9:19.

Rød olje og børs som trekker ned, kanskje noen som lemper ut før rapporten.

Føler meg sikker på at kvartalsrapporten vil gi bedre resultater også svarer dem sikkert litt uklart i forhold til refinansieringen. At de ser på ulike alternativer osv.

1 Like

Makro som utløser trader aktivitet.

Traderne tjener greie penger her. Samme regla hver uke :sleeping:

1 Like

Ja og dette er grunnen til at jeg har spurt om han ASP flere ganger.

ikke noe nytt her Details - Short Sale Register

stakkars soff som ikke får noe sympati fra dofg.

Samme gjeld, ca like mange båter, men dofg har bedre rater på prosjekter og er priset milliarden over soff. Prosjektrater kommer til Solstad og der ligger det ekstra oppside i Solstad. dofg har ordnet finansiering til 2028 med gode betingelser, kommer også et lass med aksjer i oktober. Soff må refinansiere før mars og der ligger usikkerheten i Soff. Enorm oppside i begge som jeg ser det, men mest i soff. Tror den finansieringen er gjort med venstre hånden og lukkede øyne.

DOFG er priset til nesten 8 mrd. Du må ta med aksjene som ikke sluppet fri ennå.

Ja, faan det glemte jeg, enormt mye større oppside i Soff.

1 Like

Dofg og Soff har ikke lenger cirka like mange båter.
Dofg har nesten like mange CSV’er som hele flåten av Soff, i tillegg ahtser og psv’er.
Og dofg sin flåte består avt et betydelig antal sofistikerte skip.

Ikke til forkleinelse for soff som er et supert selskap, men disse to selskapene kan ikke lenger sammenlignes.

Stemmer ikke denne da DOF 18 CSVs + 12 AHTs + 10 PSVs 40 skip som de eier selv.
Soff har 40 skip som de eier selv hvor av 25 av de er CSVs.
?

Our Fleet | DOF

Mulig jeg tok litt hardt i med csv’er, men dofg flåten er betydelig større nå enn soff sin.
Poenget var bare å synliggjøre at selskapene ikke kan sammenlignes som en pære mot en pære.

NEW [NORMAND SIRIUS](javascript:void(0):wink: Westcon All duties, D/D 2 25/08/23 NOK 325000

De har ca likt på subsea og ahts, så da har de igjen psv skipene. Og den flåten solgte soff for å håndtere gjelden. Så nå er de på ca samme gjeld som DOFg, men de må fortsatt refinansiere, men med mye bedre kort på hånden. Så bommet ikke helt, med ca like mange skip.
Så hvor du får at Dofg har like mange CSVer som hele flåten til Soff, må du forklare meg, for det jeg ser er at de har samme antall CSVer.

Absolutt enig i at de har forbedrede kort på hånd til å komme greit i mål med refinansieringen.
Men dofg har nok en flåte med kraftigere fartøy jevnt over enn soff, dette kan @Metallian bedre enn meg.
De har enorme inntekter og de vil nok øke ytterligere.
Blir spennende å se hva soff leverer i q2, men leverer de 1,6 mrd er det 50% av hva dofg leverte i q2.
Så det var bare for å illustrere at de to selskap er på forskjellig nivå, men det betyr ikke at ikke soff kursen kan gå betydeløig mer enn dofg kursen framover når refi er på plass.