Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Men dagen i dag er tilsynelatende ikke starten på de gode årene, i hvert fall om man skal tolke markedet. Kursen presses ytterligere ned.

Er vel ASC som leker seg igjen.

Rimelig stygg utvikling fra bruddet ned ved 22kr / MA50. Intervallet 13-16kr fremstår for meg som neste aktuelle kjøpsområde - dersom det ikke kommer noen avklaringer ene eller andre veien i mellomtiden.

Inntil videre er det en del kjøpere på 18. Får se hvordan dette går.

Jobben Frontier er på er forlenget til 8.9

Der røk 18 ja. Litt redd for fortsettelsen her. Edit: det er noen gjedder i sivet her.

Personlig sitter jeg helt rolig nå, om dette er en overreaksjon elle rom det virkelig er slik at løsningen kommer denne uken får vi se, men jeg sitte rikke igjen med mer enn at jeg vil ha den foten “i døråpningen” når noe skjer.

1 Like

Der var vi nede og hilste på 16-tallet. Sterkt.

EDIT: Da er det bare å vente på en volum-intensiv washout til nedsiden og/eller en endelig avklaring om finansiering før man kjøper noe. Var fristet her nede på 17kr men noe sier meg at vi ikke er helt ferdig enda.

Dumpes på relativt små volumer. Så tipper det ikke er en større aksjonær som skal ut

Noen som har oppdaterte aksjonærlister, eller vet om det er endringer blandt de største aksjonærene den siste tiden?

Interactive Brokers kjøpte 50k på siste oppdatering (T+2), og har 10,1%. Ingen flagging, trolig fordi aksjene på denne kontoen er spredt på flere eiere, deriblant Herr Investment Group. Herr flagget 5% for lenge siden, da IB-kontoen var litt over 5%. Jeg mener derfor det er grunn til å tro at Herr straks bikker 10%. Herr har hatt godt over 1 million aksjer i TDW (desember 2022), som tilsvarer ca. 2% av aksjene. De har imidlertid vektet seg ned i TDW og sitter vel på rundt 370k nå per august.

1 Like

Kistefos flagget i mai 2022 4 millioner aksjer, og har benyttet terminkontrakter som har blitt forlenget halvårlig, senest i juni d.å. (med utløp desember). Disse aksjene har blitt satt i sammenheng med SEB sin post på 3,75 mill aksjer, men kan også skjule seg hos DNB (trur eg). Kistefos har vel snitt rundt 30 kr. Skulle tro dette var et godt tidspunkt å kjøpe seg videre opp.

Terminkontrakten er vel en form for lån, der man er sikret eierskapet til aksjene, men får frigjort kapital til andre investeringer mot et gebyr/rente. SEB (evt. DNB) sitter altså på aksjene, og kan trolig også drive handel med dem om de vil, men må ha dem klar til levering i desember til Kistefos.

Dichesbuen/ASP trader med en del millioner kr, men ser ut til å ha rundt 750k aksjer (til sammen) som en fast basis/longinvestering, og så swingtrades det med 4-500k. Totalbeholdningen har derfor svingt fra dette “gulvet” på 750k aksjer til 1,2 mill deromkring. På siste liste kjøpte Dichesbuen 240k, og ASP sitter da med totalt 1,1 mill aksjer (T+2, så dette var vel på onsdag forrige uke).

• Dichesbuen 840k
  • ASP 260k

Blir spennende å se om ASP finner det for godt å ta tapet med en dump - om det da ikke er han som gjør nettopp det nettopp nuh… (og slutten av forrige uke)!

Det har gått 2.2 mil aksjer allerede, hvilket betyr at han kan være ute.

Han sier på XI at han er inne men man skal ta lt med en stor klype salt på interwebben

2 Likes

Takker, min tanke er at om ingen av de store eller de som kanskje sitte med mest info her, selger. Hvorfor selger da så mange andre småsparere?

Dem får fortrinnsrett ved emi som hindrer utvanning ved en eventuell kapital innhenting. Kursen drives nå av frykt og småsparerne gir etter

1 Like

DNB er vel på selgeren?

De har vært på selgeren i mange måneder, så stemmer det.