Det er nok av penger der ute.
Hvis Solstad løser det ved å refinansiere igjennom annen instans fremfor eksisterende, er det filla lite eksisterende kreditorer kan gjøre eller si så lenge de får pengene sine.
Det er nok av penger der ute.
Hvis Solstad løser det ved å refinansiere igjennom annen instans fremfor eksisterende, er det filla lite eksisterende kreditorer kan gjøre eller si så lenge de får pengene sine.
Røkke trenger ikke å forhandle med gamle kreditorer, kan ta opp med nye å betale ut gamle. Eksisterende har ikke noe makt før Solstad er i brudd. De har 7 mnd på å finne en løsning.
Wow, det gikk 650k i en samlepost for noen minutter siden. Den den er på uptick (opp 20 øre for kursen på tidspunktet), er dette én enkelt kjøper, ikke én enkelt selger. En storfisk er tydelig sulten!
Hm, jeg går tilbake på den konklusjonen om at det må være én enkelt kjøper. Ser på XI Chat at handelen ble definert som UCAS: “Hei, dette er Bing. Jeg kan hjelpe deg med å finne informasjon om ucas handel på børs. Ucas er en forkortelse for unconditional auction system, som er et system for å gjennomføre auksjoner på aksjemarkedet. En auksjon samler alle kjøpere og selgere på aksjemarkedet.” I allefall positivt. Og er det én enkelt selger, er det trolig DNB. Som endelig er tom…?!
Solstad offshore AHTS kontraktsoversikt (manneblogg.no)
Oppdatert og jeg har funnet ut når de skal avgårde til WA
Jeg har ikke lenger slik detaljert oversikt, men finnes det pt ahtser i opplag rundt omkring her?
Ikke særlig mye, overiskten på westshore er vel noenlunde korrekt - men ingen der som er naturlige å hente ut til nordsjøen nå
’
Verdien på dagens melding er i området 400-700 millioner, avhengig av hvor stor del av 2024 NAvigator skal jobbe vil jeg anslå.
Er vel ikke utenkelig at NAvigator skal jobbe her:
Ocean Installer skifter ut stigerør for Equinor - Energi24.no
Den delen jeg også så på som mest gledelig
Da vet vi at soff allerede har muligheten til å tilby disse tjenestene og vi kan forvente ytterligere oppside på fremtidige CSV rater.
Sveeas på kjøpern.
Synes Arctic sin podcast viser at LPS virker meget komfortabel. Trekker fram Aker innledningsvis som en fantastisk partner for å komme gjennom kneika etter peaken i 2012-14. Det ligger i kortene at Røkke ikke forlater skuta nå. Bull!
Hva er du mest bekymra for, spør verten. LPS sliter da med å skjule sin optimisme. “klart, det kan dukke opp ting… Eg velge å fokusere på at her er mye muligheter til å bygge verdier, ta posisjoner ut i verden, bygge videre på det vi har i Norge , få stadig bedre resultater… Bla bla”. Slik jeg leser dette psykologisk, må lps være en veldig god skuespiller om ikke han mener de har full kontroll…
Han har jo sendt samme signalene i flere intervjuer- nå kan han jo strengt tatt ikke si noe om refinans men han blir veldig vrig og foroverlent når han komme rinn på hva som er taktikken fremover.
Ville vel tatt seg fryktelig dårlig ut om han ikke fokuserte på nevnte?
Han kan jo ikke fremstå pessimistisk eller negativ til refinansieringen. Han fokuserer jo først og fremst på å optimalisere driften. Noe han virker å ha veldig god kontroll på.
LPS gjennom flere år med fremleggelser av kvartalsrapporter fremstått etter min mening relativt moderat/nøytral i fremtoningen. LPS har tidvis opptrådt uttrykksløs og måteholden. Påtross av kontinuerlig bedring og med bagasjen av alvoret hele tiden.
Jeg vil anta fremtoning har vært en bevist strategi for å ikke skape et feilaktig bilde - dette kan jo slå alle veier. Selvsagt er subtil kommunikasjon nyttig, selv om den objektive nytteverdien trolig er begrenset?!. På den andre siden vil nok en optimistisk og levende fremleggelse verdsettes høyere enn det motsatte.
Og nettopp derfor, denne forskjellen fra tidligere, så er det et meget godt tegn