Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Teknisk ser det meget spennende ut:

Sammenliknet med bruddet opp gjennom MA14 i begynnelsen av mai, er det flere indikatorer som er annerledes nå. Den gang møtte kursen på nedadgående MA50 og motstand rundt 28 kr. Nå er imidlertid både MA14, MA50 og MA100 brutt og gir støtte, og MA14 trender oppover og gir spark i baken:
image

1 Like

I tillegg har MACD kommet i positivt terreng over null.

Det er svakt volum. Sammenligner man motstanden på 24 med tidligere tester ligger SOFF nå et stykke unna.

1 Like

https://investornytt.no/philippe-sissener-om-solstad-offshore-konkurskandidat/?fbclid=IwAR1N_fYGCvM_taMxwppt_bxfs2CsKmxXap6sDvpAzU3_AGnAl4xBWqxQvOE

Here we go again…
Spent på hvor mange som ser det på samme måten i morgen? Vi måtte jo ned i på 16 tallet sist noen nevnte emisjon.

Den der ble publisert på mandag… Aksjen har steget bra denne uken på tross av dette rælet fra Sissener (som innrømmer at han ikke kjenner caset).

3 Likes

Basert på sentimentet siste døgnet er jeg noe mer optimistisk til takk og farvel til 24 i denne omgang…

1 Like

Skal ikke se bort fra en test ned til horisontalt belte 21-22 (samt MA20+MA50) før vi reiser nordover - men vi får se.

EDIT: Ser unektelig lovende ut med glidende snitt som så smått begynner å vende nordover. :hugs:

2 Likes

Usikkert er det i alle fall. Entusiasmen tar ikke fyr samtidig som det heller ikke er panikk. Foreløpig 1/8 av omsettingen fra i går.

Edit: Boom der løsnet det litt.

Igjennom 24 nå. Har vært tendenser der volumet er noe lavere på formiddagen og tiltar mot close. Det er for øvrig samme mønsteret vi så på ryggen av bruddet opp fra kapitulasjonsnivåene i fjor. Scenarioet veier bullish, fått etablert oss i større grad. Riktignok er volumet noe lavere men det viktigste er at det er nokså tørt på selgersiden.

Dichesbuen har jo redusert kraftig mens kursen har blitt dratt ytterligere opp, DNB fortsetter sin oppvekting. ASP har tidligere uttalt at han er fundamentalt positiv til caset, om han er happy med 500K aksjer eller ikke vet en jo ikke, men det er hvert fall ikke nevneverdig risk for at han kan drive dumpe-toget i noen særlig grad.

1 Like

Ser bedre ut nå. Tipper 24 holder i dag :crossed_fingers:

Pent om det holder. Pittebittelitt motstand mellom 25,5 og 26.

Valgte selv å redusere idag. Volumet har over flere dager avtatt mens kursen har gått oppover. Velger inntil videre å avvente en potensiell re-test av 21-22. Godt mulig det aldri kommer til å skje men litt spenning må man ha :slight_smile:

1 Like

Har selv holdt en knapp på re-test 21-22, men akkurat nå vurderer jeg det som sannsynlig med test av 26->28.

1 Like

Økte litt idag på 24,40 utover min “basispost” da jeg tor Paretokonferansen, Dofg kapitaldag mm kan værw drivere for hele sektoren de neste dagene

Og kaaaanskje kommer det noe nytt fra Soff og???

2 Likes

Ser bra ut dette. Tipper 25 holder i dag :crossed_fingers:

Nysgjerrig på hvem som kjøper oppover her. Sett at DNB og Sveaas (Via SEB) har handlet jevnt.

Er i alle fall lite emisjonsfrykt blant T50.
DICHESBUEN selger en større post, men han har jo store bevegelser begge veier.

Selv ikke Dichesbuen omtaler aksjene han nå kjøper som tegningsretter slik han tidligere gjorde, det kan være taktikkeri men han var nå ærlig på det da han kjøpte grovt nedi slumpa.

Tror generelt det er et skifte i sentiment, blir alltid rebalansering blant aksjonærene på kapitulasjoner som vi så i fjor og hvert fall i år som har vært desto mer brutal.

Er som jeg sier til de jeg diskuterer SOFF med aktivt - det eneste som har forandret seg i SOFF fra 50 til d.d er kursen og at stort sett alt har blitt bedre.

Enig der. Soff har og vil levere bedre og bedre resultater kvartal for kvartal.
Ikke veldig bekymret for refinansieringen. De neste årene vil belønne de tålmodige.

1 Like
1 Like