Meget pen utvikling i SOFF. Så langt overrasket hvor lett og uansetrengt den siger oppover. Den har for lengst gjort forrige spådom til skamme Grattis til alle SOFF’ere!
Spennende rundt 28.
Yep. Fra tidligere tider så har jeg en horisontal strek i mitt chart som vi nå er i ferd med å passere og vi nærmer oss MA200 (p.t. ca. 29,50). Tipper vi skal opp og besøke den slik momentumet er her. Samtidig savner jeg et hvileskjær og at denne kan forventes om ikke så lenge.
Potensiale ned til glidende snitt og forrige horisontale motstand / støtte ved ca. 22-24.
Med fortsatt moment og økt volum (og evt. fundamentale news til å støtte oppunder) kan vi fint fortsette ferden oppover. Rimelig åpent og kjenner overhodet ikke at jeg er i synk med kurs / papir / utvikling).
Fascinerende hvor sterk siste kursutviklingen har vært. Skulle nesten tro noe positivt har lekket fra Pareto konferansen.
Høy omsetning og det kjøpes opp i kurs. Noen store vil inn og de frykter ikke refinansieringen.
Jeg er utenfor men følger spent med
Derfor det ikke er noe grunn til å frykte, som noen har forstått nå og selvfølgelig større, mens retail sitter enda å glor og gaper.
Vi får se hvordan det blir. At det er en no-brainer at dette er tidenes kjøpsmulighet osv er jeg ikke enig i. Men det er en high risk og særdeles high reward hvis det blir en aksjonærvennlig løsning
RR var vesentlig bedre på 17,- ja, måtte jo nesten le av den frykten som kom, 10 kroners emi og full pakke.
De(n) som ler sist, ler best
Dratt av en del, forventer en kortvarig men brå korrigering til nivåene du også bruker. I tillegg vil jeg hedge meg med handlerom i tilfelle worst case med emi. Slik jeg ser det nå er det win-win å sitte noe eksponert (så man får TR ved emi) og ha noe cash klart ved evt. emi eller korr. At dette blir kursfest når refi er på plass, er overveiende sannsynlig.
Ser PAreto har med at Soff igjen har nevnt at Baltic nå går på sin beste rate siden den ble bygge ti 2010. Det er jo interessant for den fikk jo nye kontrakt, må nesten anta det gjelder den også da-at den er videreført rett og slett, bra.
Også interessant fordi BAltic har 100t krane og plass til 80 personer, Soff ha 10 csver med krane 100-150t og plass til 70-110 pers så det er viktig at det segmnetet tar av slik vi vet det har gjort for de med 250t kran.
Ellers ligger Australis fortsatt utenfor TAiwan og har ikke funnet mer info om den accomodationjobben i Brasil hvor de hadde lavest bud (samme t
Ble 28 den foreløpige toppen? Skal de ned for å hente fart til neste toppnotering?
Bunn ma100 deromkring?
1 million aksjer krysset!
Fra XI: Shelf refinansierer vha en ny obligasjon på over 11,5 mrd! Du store. I tillegg en rettet emi på 10% av aksjene satt rett under børskurs.
Tydeligvis ikke så vanskelig å refinansiere i dette markedet likevel…
Dæven, til hvilken rente?
Kanskje dnb som har hamstret den millionen siste tida og som nå overfører til kunden til snittkurs. Dersom kunden er Sveaas ligger det nok an til flagging.
OMFG Subsea7 har landet ny storkontrakt, opplyser selskapet i en børsmelding onsdag. Ifølge Subsea7 er kontrakten på over 750 millioner dollar.
Backloggen til selskap som Sub7, Akso, Saipem, Technip mfl begynner bli latterlig stor, og de må ha stål…